Take a fresh look at your lifestyle.

استفاده از رنگ‌ در بسته‌ بندی محصولات صادراتی

0

پرسش: مدیر سازمانی هستم که قصد صادرات محصولاتی را به بازارهای جهانی داریم و در این خصوص در تلاش هستیم بسته‌بندی‌هایی با رنگ‌های متفاوت به بازار عرضه کنیم. با توجه به این موضوع در راستای به‌کارگیری رنگ‌های مورد علاقه در فرهنگ‌های مختلف چه برنامه‌ریزی‌هایی را می‌توان اتخاذ کرد تا از این طریق بسته‌بندی‌های متمایزی را به بازار عرضه کرد؟

پاسخ کارشناس: به‌صورت کلی هر رنگ در فرهنگ‌های مختلف معنی و مفاهیم مختلفی دارد. با توجه به این موضوع باید ابتدا کشور‌های مورد نظر را انتخاب و براساس فرهنگ آن کشور برنامه‌ریزی‌های مناسبی را در خصوص بسته‌بندی محصولات خود ارائه کنید. البته این موضوع نیاز به دسترسی به تحقیقات بازار دارد که براساس شناخت رفتار مصرف کننده، رنگ‌های مورد نظر برای بازارهای مختلف شناسایی شود.

به‌عنوان نمونه مخاطبان روسیه به رنگ‌های سفید، آبی آسمانی و نارنجی توجه ویژه‌ای دارند و برای صادرات به بازار این کشور می‌توانید این رنگ‌ها را مورد نظر قرار دهید. مخاطبان پاکستانی به رنگ‌های سبز و نارنجی توجه ویژه‌ای دارند و در صادرات به بازار این کشور، این رنگ‌ها بسیار حائز اهمیت است. از طرفی مخاطبان یونانی به رنگ‌های سفید و بنفش تمایل بیشتری دارند و به محصولاتی با این بسته‌بندی، بیشتر توجه می‌کنند.

در بازارهای کشورهایی مانند آلمان و بلژیک رنگ‌های قرمز و زرد مورد توجه قرار می‌گیرد یا در دانمارک، کانادا و اتریش، رنگ‌های سفید و قرمز ارجحیت دارد.

برخی از این رنگ‌ها در بازار کشور‌های مختلف معانی مانند خوشبختی، کیفیت خوب، موفقیت و. . .  دارد و توصیه می‌شود در این بازارها از این نوع رنگ‌ها استفاده شود؛ به‌عنوان نمونه در ژاپن رنگ طلایی و در سنگاپور رنگ قرمز این کارکرد را دارد. به صورت کلی استفاده از ترکیب رنگ‌ها در بسته‌بندی بخشی از ایجاد تمایز است و بخش مهم دیگر، طراحی خلاقانه بسته‌بندی‌ها است که سازمان شما باید در تلاش باشد بسته‌بندی‌های متمایزی را به بازارهای جهانی عرضه کند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ