Take a fresh look at your lifestyle.

رستوران‌ داری در شبکه‌های اجتماعی

0

پرسش: مدیریت چندین رستوران زنجیره‌ای را به عهده دارم. مدتی ا‌ست در حال برنامه‌ریزی برای ارتباط بیشتر با مشتریان کسب وکارم هستم. در عین حال تصمیم به توسعه کسب وکارم را نیز گرفته‌ام. برای این توسعه با نظر مشاوران کسب وکار، تصمیم به بهره‌برداری از شبکه‌های اجتماعی را دارم. لطفا راهنمایی کنید که آیا روند کاری که در پیش گرفته‌ام درست است یا اینکه باید همچنان از روش‌های سنتی استفاده کنم؟

پاسخ کارشناس:  وقتی مشتریان از فضای واقعی به فضای مجازی مهاجرت کرده‌اند و ساعت‌های زیادی را در آن فضا می‌گذرانند، کسب وکارها نیز باید برای جذب مشتریان کوچ‌کرده و برای حضور در شبکه‌های اجتماعی آماده شوند.

پس توسعه کسب‌وکار و استفاده از شبکه‌های اجتماعی نه تنها درست است، بلکه برای کسب وکارهای امروزی یک ضرورت نیز محسوب می‌شود اما نکته‌ای مهمی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که معمولا کسب وکارها بدون در نظر گرفتن آن سراغ بهره‌برداری از آنها می‌روند.

نکته مهم این است که ماهیت هر شبکه‌ اجتماعی با دیگری متفاوت است و کسب وکارها نمی‌توانند با تولید محتوای یکدست و یک شکل در آن شبکه‌ها حضور داشته باشند و باید برای هر شبکه‌ای محتوای خاص خود را تهیه کنند. این موضوع از گروه مخاطبانی ناشی می‌شود که در این شبکه‌ها حضور دارند.

برای مثال گروه مخاطبان فیس‌بوک کمتر به منظور گسترش مبادلات کاری و علمی از این شبکه استفاده می‌کنند و هدف آنها از حضور در این شبکه بیشتر گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است. پس کسب‌وکارها باید برای حضور در این شبکه محتوایی را تولید کنند که با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ارتباط بیشتری داشته باشد.

علاوه براین سن مخاطبان فیس‌بوک در حال حاضر کمی بالاتر رفته و کسب‌وکارها باید در تولید محتوا به این نکته نیز توجه کنند. لینکدین نیز از جمله شبکه‌های اجتماعی ا‌ست که کسب‌وکارها می‌توانند برای توسعه از آن استفاده کنند. مخاطبان لینکدین اکثرا به‌دنبال گسترش فضای تبادلات علمی خود سراغ این شبکه می‌روند. در نتیجه کسب‌وکارها باید با توجه به ماهیت شبکه‌های اجتماعی به معرفی یا توسعه کسب وکارشان بپردازند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ