Take a fresh look at your lifestyle.

وبلاگ‌ ها دوستان شما هستند

0

در اوایل قرن ۲۱ وبلاگ‌ها مهم‌ترین ابزار ارتباطی مردم به شمار می‌رفتند که دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد، من جمله در دسترس بودن، سرعت زیاد و امکانات بی‌نظیر در عین رایگان بودن تمامی امکانات آن. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های وبلاگ‌ها، امکان ارسال و نمایش نظرات کاربران جهت بهبود عملکرد آن است.

امروزه وبلاگ‌ها در دو زمینه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند: ۱٫ آن دسته از افراد که می‌خواهند مطلبی رابه صورت رایگان منتشر سازند. ۲٫ آن دسته از روزنامه نگارانی که سوژه‌هایی را دنبال می‌کنند که بسیار پر هزینه و وقت گیر هستند و با کمک وبلاگ‌ها تا حدود زیادی اطلاعات مدنظر خود را به دست می‌آورند.

ایده

سیستم هشدار‌دهنده گوگل یکی از سیستم‌های بسیار کاربردی در زمینه مدیریت بهتر وبلاگ‌ها است و ویژگی‌های متنوعی دارد، نظیر آنکه با ذخیره لیستی از افراد، سیستم همواره شما را از آخرین پست‌ها یا نظرات آنان آگاه می‌سازد.

این فناوری امروزه توسط اکثر روزنامه‌نگاران و نویسندگان در راستای افزایش آمار بازدید پست‌هایشان مورد استفاده قرار می‌گیردکه این تنها بخشی از ویژگی‌های این فناوری کاربردی است. در واقع به کمک این هشدار‌دهنده می‌توان از تعداد نظرات یا حتی شخصی‌سازی جهت آگاهی یافتن از نظرات تنها افرادی خاص نیز بهره برد که با این روش دیگر لازم نیست تمامی نظرات مورد بررسی قرار گیرد.

میل به تبادل و به اشتراک‌گذاری اطلاعات ریشه در اجتماعی بودن ذاتی انسان دارد و سرعت و سهولت بالای وبلاگ‌ها در کنار رایگان بودن آن، این گزینه را به پرطرفدارترین شیوه در بین سایر شیوه‌ها مبدل کرده است.

اگر قصد مدیریت یک وبلاگ را دارید باید به چند نکته توجه کنید، از جمله آنکه همواره باید در پاسخ‌های خود به نظرات کاربران از کلماتی استفاده کنید که بار معنایی بالایی دارند مانند تحسین کردن، نشان دادن میزان اشتیاق نسبت به نظرات آنها و موارد اینچنینی در ایجاد تمایل در آنان برای ارائه نظرات بیشتر بسیار مؤثر است.

در اصل باید تا جایی که ممکن است نوشته‌ها را داغ و دنباله‌دار نگه داشت و از گفتن کلماتی که بار منفی زیادی دارند جلوگیری کرد زیرا درست برعکس مورد قبل عمل کرده و باعث کاهش نظرات و آمار بازدیدکنندگان خواهد شد. هرگز فراموش نکنید که در مطالب و نظرات‌تان نباید به هیچ کسی توهین کنید و همواره لحنی خوب و مودبانه داشته باشید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

-اهداف خود را با دقت مورد بررسی قرار داده و همواره آمار بازدید‌های خود را در راستای بهبود کیفیت وبلاگ داشته باشید.

-هشدار گوگل خود را فعال سازید تا از امکانات بی‌نظیری که مختصرا در مقاله توضیحاتی درباره آنها داده شد بهره‌مند شوید.

-پست‌هایی بحث برانگیز و جنجالی منتشر سازید اما نسبت به محتوای آن آگاهی کامل داشته باشید تا دچار مشکلات احتمالی نشوید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ