Take a fresh look at your lifestyle.

مشتری‌ یابی برای محصولات لوکس

0

پرسش: کسب‌وکاری را در حوزه توزیع محصولات لوکس مدیریت می‌کنم؛ محصولاتی که مشتریان خاص خود را دارند و توزیع آنها نیز رسم و رسوم خاص خود را می‌طلبد. چند وقتی است به دلیل راکد شدن بازار و وضعیت اقتصادی کشور مشتریان کمی سراغ محصولات لوکس می‌‌آیند و سهم فروش کسب‌وکارم کاهش یافته است.

برای رفع این مشکل پس از مشورت با یک مشاور بازاریابی تصمیم به اجرای یکسری برنامه‌های تبلیغاتی گرفته‌ام. مشاور کسب‌وکارم برای اجرای این برنامه‌ها‌ی تبلیغاتی رسانه‌های مختلفی را پیشنهاد داده‌ است. راهنمایی بفرمایید که سراغ کدام رسانه‌های تبلیغاتی برای اکران آگهی‌ها برویم. رسانه‌هایی که هزینه‌ زیادی را نیز برای کسب‌وکارم نداشته باشند؟

پاسخ کارشناس: وقتی کسب‌وکاری محصولی را برای گروه مخاطبان خاصی توزیع می‌کند، باید سراغ رسانه‌هایی برود که مخاطبان عامی را پوشش نمی‌دهند. بنابراین تلویزیون و رادیو یا مطبوعات چاپی که مخاطبان عامی را پوشش می‌دهند، مناسب تبلیغات چنین محصولاتی نیستند. کسب‌وکار‌های این حوزه بهتر است سراغ رسانه‌های دیجیتال بروند.

البته در استفاده از رسانه‌های دیجیتال باید کسب‌وکارها نکات مهمی را رعایت و از این رسانه‌ها براساس نیازهای خود بهره‌برداری کنند. به گفته اکثر کارشناسان فضای مجازی و اینترنتی شاید بهترین مکان برای معرفی محصولات لوکس و گران باشد.

 این کسب‌وکارها بهتر است فقط در فضای اینترنت به معرفی محصولات خود بپردازند و اقدامی در جهت فروش این محصولات انجام ندهند، چون فروش محصولات نیازمند سیستم‌توزیع مناسب برای ارسال کالاها فروخته ‌شده است.

در نتیجه اگر کسب‌وکاری بدون در نظر گرفتن یک سیستم توزیع اقدام به فروش محصولاتش در اینترنت کند نه‌تنها مشتری تازه‌ای به‌دست نخواهد آورد بلکه همان مشتریان قبلی را نیز از دست خواهد داد.کسب‌وکارها بهتر است برای طراحی یک وب‌سایت خوب و باکیفیت برنامه‌ریزی کنند. در این وب‌سایت علاوه بر معرفی، قیمت محصولات نیز باید قید شود تا مشتریان با انتخاب راحت‌تری سراغ فروشگاه‌ها بروند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ