Take a fresh look at your lifestyle.

فصل نو، استراتژی نو

0

سرانجام بهار فرا رسید و نخستین چهارماهه مالی و کاری سال آغاز شد. این فصل زمانی برای توقف، ارزیابی و انعکاس وضعیت کسب وکارتان است. با نزدیک شدن به روزهای گرم، سطح انرژی نیز فراتر رفته و می‌توانید بیشتر از قبل در کسب‌و‌کارتان بدرخشید. اکنون زمان آن فرارسیده که استراتژی کسب وکار و نحوه اجرای آن را چک کرده تا مطمئن شوید که شما و تیم‌تان در حال رفتن به راهی درست هستید و امید داشته باشید که نتایج آن را در چهار ماهه دوم ببینید.

ریلکس‌سازی

بازه زمانی بهار بازه‌ای است که در آن باید به سختی بر اهداف متمرکز شوید تا دستاورد آن در ماه‌های بعد آشکار شود. شاید عده‌ای تعطیلات نوروز را زمانی برای ریلکس‌سازی قبل از شیرجه زدن به سمت کار و فعالیت در سال جدید بدانند، اما به‌هرحال این زمان نیز با ایمیل‌ها، مسیج‌ها و پیغام‌های شبکه‌های مجازی در موارد کاری مواجه شده‌اید. به منظور رسیدن به آماده‌سازی و برگشت پرانرژی‌تر به کار بهتر است از مواردی که حواس شما را پرت می‌کند فاصله بگیرید و عمیقا بر کارتان تمرکز کنید.

خود را ارزیابی کنید

قبل از اینکه عملکرد کلی تیم خود را ارزیابی کنید، بهتر است این ارزیابی را ابتدا از خود شروع کنید.بعضی مشاغل مانند کارآفرینان کسب وکارهای کوچک در ارزیابی خود تنها هستند، چرا که ذی نفعان و همتایان و کارمندان کمی برای آنها وجود دارند. در اکثر موارد خود ارزیابی و صادق بودن با خود و ارائه بازخورد به خود اقدامی دشوار است. بنابراین برای بقای کسب‌و‌کار خود باید قادر به خودارزیابی باشید و بدون آن کنترلی روی وقایع کاری و زندگی خود نخواهید داشت.

این امر برای مدیران و رهبران و اقدامات آگاهانه و ناخودآگاه در تیم‌شان مهم است. خودارزیابی خود را با نقاط قوت و ضعف خود آغاز کنید و چیزهایی را که سبب آشفتگی‌تان می‌شود از خود دور نگه دارید. این موارد کمترین کاری است که یک فرد می‌تواند انجام دهد. نخستین کار در رسیدن به خودآگاهی تشخیص و اطلاع از مواردی است که سبب استرس، اضطراب و تاثیر منفی بر زندگی فردی و حرفه‌ای‌تان می‌شود.

این خودآگاهی شما را قادر می‌سازد که خود و تیم‌تان را آماده چالش‌ها و فرصت‌هایی سازید که در روزهای آینده با آن مواجه خواهید شد. به یاد داشته باشید که مثبت یا منفی نگریستن به این چالش‌ها، انتخاب شماست و شما تنها باید حدی از خودآگاهی را داشته باشید تا بتوانید این چالش‌ها را شناسایی کنید.

از مسیر درست مطمئن شوید

مطمئن شوید که در مسیر درست حرکت می‌کنید و باقی سال در همین مسیر درست قرار خواهید گرفت.هر کسب وکاری بالا و پایین دارد. مهم‌ترین چیز این است که از آن موقعیت درس و تجربه فرابگیریم.مدیران و کارآفرینان نیاز دارند درباره آنچه در ادامه سال پیش رو خواهند داشت هوشمند باشند.چهارماهه اول سال زمان مهمی برای شما و تیم‌تان است.

اگر خواستار استخدام فردی هستید، از نیروهای جوان و مستعد استفاده کنید و ساختارهای موردنظر را به فرآیندهای داخلی خود اضافه کنید. زمانی را به بازنگری و بررسی استراتژی های خود اختصاص دهید و برای پیشرفت بیشتر تفاوت‌هایی درخور در آنها ایجاد کنید.

زمانی برای اجرایی کردن

از نظر کارشناسان، این فصل می‌تواند فصل برنامه‌ریزی و اجرایی کردن ایده‌ها باشد، چرا که هم زمان کافی برای اجرا وجود دارد، هم در صورت وجود اشتباهات می‌توان به رفع و رجوع آنها و اجرای برنامه‌های اصلاحی و کنترل آنها همت گمارد. نخستین قدم در این کار پاکسازی ذهن و ریلکس کردن خود است. بعد از آن شروع به ارزیابی عملکرد خود و سپس تیم‌تان کنید و در صورت وجود شکاف در استراتژی سازمان آن را بپوشانید. اصلاحات لازم را انجام داده و اقدامات کنترلی انجام دهید. همگام با فصل نو، استراتژی‌تان را نو کنید.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ