Take a fresh look at your lifestyle.

طراحی کاراکتر برای مرتاض های هندی / Ranganath Krishnamani

0

طراحی کاراکتر یکی از جذاب ترین بخش های گرافیک است و امروز با پیشرفت کردن سبک های تصویرسازی از جمله رواج سبک Flat (تخت)، به جذابیت این زمینه اضافه شده است. طراحی های خطی و آیکونیک به دلیل ویژگی های خاص خود از جمله ساده بودن و کم بودن جزئیات به راحتی می توانند به عنوان لوگو و شخصیت یک برند استفاده شوند. یکی دیگر از کاربردهای طراحی کاراکتر، ماندگار نمودن یک فرهنگ است. برای مثال پروژه های متداولی وجود دارند که برای ثبت و معرفی آثار تاریخی هر شهر یا کشوری، مجموعه ای از آیکون های خطی آن ها را تولید می کنند و در کتاب ها و بروشورها استفاده می کنند.

مرتاض ها در فرهنگ هندی از قدمت و اهمیت زیادی برخوردار هستند. یکی از طراحان هندی به این موضوع پرداخته و کاراکترهایی  از مرتاض های هندی را تصویرسازی نموده است. شش کاراکتری که در ادامه خواهید دید، مدل پوشش، جزئیات ظاهری و نیز وسایلی که مرتاض های هندی  استفاده می کنند را به تصویر کشیده اند.  Ranganath Krishnamani طراح گرافیک و تصویرگر هندی درباره این کاراکتر ها می گوید :

این مجموعه مختص مرتاض های هندی طراحی شده است که در فرهنگ و تمدن هندی از جایگاه خاصی برخوردار هستند. آنها در بین مردم به راحتی قابل تشخیص اند چون دارای ظاهر متفاوت و به خصوصی هستند. لباس های روشن، بدن های تیره و آفتاب زده، قفل های عجیب و غریب در دست و علائم و نقاشی های روی صورت همگی از یک نوع عقیده و باور خاص حکایت دارند که در مرتاض ها دیده می شود.

این پروژه که در بین پروژه های طراحی کاراکتر و تصویرسازی دارای موضوع متفاوت و جذابی است، با استقبال بسیاری خوبی از سوی مخاطبین مواجه شد. بی شک اجرای چنین پروژه ای که از دل فرهنگ یک کشور برخواسته است، کمک بسیاری در معرفی فرهنگ آن کشور به مردم سایر کشورها خواهد کرد.

مُرتاض، کسی است که به کمک روش‌های بسیار ساده‌زیستانه و گاه ناراحت‌زیستانه (مانند تحمل گشنگی و تشنگی، خوابیدن بر روی تخت پوشیده از میخ و …) می‌خواهد به درون‌پویی بپردازد که این اشخاص هنوز در کشور از جایگاه خاصی برخوردار هستند.

indian-char-cover

طراحی کاراکتر برای مرتاض های هندیطراحی کاراکتر برای مرتاض های هندیطراحی کاراکتر برای مرتاض های هندیطراحی کاراکتر برای مرتاض های هندیطراحی کاراکتر برای مرتاض های هندیطراحی کاراکتر برای مرتاض های هندی

цены на покрышки

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ