Take a fresh look at your lifestyle.

استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، توییتر و فیس بوک)

استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، توییتر و فیس بوک)

شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر و اینستاگرام از لحاظ اعتبار سایت، در جایگاه بسیار بالایی هستند. هم از لحاظ سئو و بهنیه سازی و هم از لحاظ محبوبیت، می توانند گزینه های مناسبی برای فعالیت باشند. امروز در زمان نگارش این مقاله ایرانیان بیشتری در اینستاگرام نسبت به فیس بوک و توییتر فعال هستند.

در مقاله استراتژی شبکه های اجتماعی هدف اصلی را به نوعی برندسازی می دانیم. برندسازی در درازمدت می تواند برای شما اهداف دیگری مانند افزایش ترافیک، افزایش فروش و وفاداری مشتری را به همراه داشته باشد. پس توصیه می شود که هدف اصلی شما از فعالیت در شبکه های اجتماعی، برندسازی و افزایش آگاهی کاربران از برند شما باشد.

رویکرد ما هم دراین مقاله و استراتژی های مطرح شده، همگی در راستای تقویت برند شما هستند. شبکه های اجتماعی بسیار خوب می توانند برند شما را به کاربر نزدیک کنند. توجه داشته باشید که بسیاری از امکانات در همه شبکه های اجتماعی وجود دارند. اما برای جلوگیری از محتوای تکراری در مقاله، برخی ویژگی ها را تنها برای یک شبکه اجتماعی معرفی کرده ایم. برای مثال فیس بوک هم قابلیت انتشار استوری همراه با لینک را دارد اما در بخش استراتژی فعالیت در فیس بوک، به آن اشاره نشده است. و در بخش مربوط به اینستاگرام آن را بررسی می کنیم.

 در ادامه مقاله استراتژی فعالیت در شبکه های اجتماعی با ما همراه باشید.

استراتژی فعالیت در فیس بوک

استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، توییتر و فیس بوک)

فیس بوک (Facebook) پدر همه شبکه های اجتماعی است. از همان ابتدا تاسیس تا به امروز محبوبیت داشته و همچنان هم دارد. بیش از دو میلیارد نفر در فیس بوک ثبت نام کرده اند. اما در این بخش کاری به این مقدمات نداریم.

چیزی که باعث می شود فیس بوک را به عنوان یک شبکه اجتماعی مهم در نظر بگیریم، امکاناتی است که در اختیار شما می گذارد. امکان اشتراک گذاری متن های بلند، عکس، ویدیو و لینک از ویژگی هایی هستند که برای یک فعالیت مناسب به آن ها نیاز داریم.

هدف از فعالیت این است که از هر طریقی خود را به کاربران معرفی کنیم. در فیس بوک می توانید از طریق راه های مختلفی که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم. خود را به کاربران و مخاطبین نزدیک و در مرحله بعد کسب و کار خود را به آن ها معرفی کنید.

اول) تکمیل پروفایل کاربری

اولین نکته که در همه شبکه های اجتماعی باید به آن توجه کنید. پروفایل (Profile) است. خود حساب کاربری شما می تواند اطلاعات زیادی را به کاربران منتقل کند. و شما باید از آن استفاده کنید. استفاده از لوگو در تصویر پروفایل. نوشتن توضیحات مختصر در خصوص فعالیت تان. و لینک سایت.

این ها مواردی هستند که باید حتما آن ها را رعایت کنید. اما چیز دیگری نیز توصیه می شود. یک شعار. در برندسازی این مورد اهمیت بسیاری دارد. در شبکه های اجتماعی هم می توانید از آن استفاده کنید. در بخش پروفایل خود در فیس بوک از یک شعار مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید. یک شعار هم تنها می تواند یک جمله در شرح هدف و مسیر کسب و کار شما باشد.

در فیس بوک می توانید یک کاور بزرگ را در صفحه نمایش دهید.­در ان کاور می توانید از یک پوستر مربوط به کسب و کار خود استفاده کنید. و یا حتی یک تصویر زیبا -مجدد- مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید. نوشتن توضیحاتی در خود عکس هم می تواند بسیار موثر باشد.

ویژگی مهم و بسیار کاربردی صفحه فیس بوک مربوط به کلید فراخوان عمل (Call to Action) است. این کلید را می توانید در حالت های مختلفی تنظیم کنید. می توانید انتخاب کنید که کسی برای شما پیام بفرستد. آدرس محلی کسب و کار خود را می توانید قرار دهید. اگر همایش و یا برنامه ای دارید می توانید کلید رزرو را قرار دهید. همچنین  اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید می توانید محصولات و پیشنهادی ویژه خود را روی این کلید قرار دهید. تا کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه سایت شما بیاید.

اگر هم اپلیکیشن موبایل دارید می توانید خیلی راحت آن را در این بخش قرار داده و از کاربران بخواهید که آن را نصب کنند. برای هر کسب و کاری با توجه به حوزه کاری اش، کلیدهای مختلفی به کار خواهد آمد. اما چیزی که برای همه مناسب است و می توانید تاثیرگذاری بیشتری باشد. دعوت به تماشا ویدیو معرفی است. اگر بتوانید یک ویدیو معرفی از کسب و کار خود داشته باشید و لینک آن را در این بخش قرار دهید، خیلی سریع و ساده می تواند مخاطب خود در فیس بوک را با کسب و کارتان آشنا کنید. در این بخش تنها پس از انتخاب اکشن موردنظر می توانید لینک موردنظر خود را وارد کنید تا بر روی پروفایل شما تنظیم شود.

دوم) معرفی کامل کسب و کار در پست های اول

در اولین پست های خود در فیس بوک، کسب و کارتان را معرفی کنید. می توانید همچنین ویدیو و یا هر مدل محتوای دیگری را هم در راستای معرفی کسب و کار خود منتشر کنید. اگر ویدیو را در خود فیس بوک آپلود کنید -یعنی لینک یوتوب یا سایت دیگری را قرار ندهید- می توانید در کلید فراخوان عمل بخش پروفایل آن را روی کلید قرار دهید تا پس از کلیک، مستقیما ویدیو شما پخش شود.

در فیس بوک می توانید مطالب بلند با تعداد کلمات بیش از ۱۰۰۰ را هم منشتر کنید. پس در نوشتن متن معرفی کسب و کار خود کامل و مفصل بنوسید. از تصویر و لوگوهای خود نیز استفاده کنید. همچنین اگر در سایت خود صفحه کامل درباره ما دارید، می توانید تنها بخش های مهم معرفی را در فیس بوک قرار داده و سپس لینک صفحه درباره ما خود را قرار دهید.

سوم) انتشار لینک مطالب جدید سایت

این مورد در همه شبکه های اجتماعی کاربرد دارد. در استراتژی فعالیت در شبکه های اجتماعی این مورد را باز هم مشاهده خواهید کرد. هر مطلب و مقاله ای که در سایت می نویسید را حتما در فیس بوک خود هم قرار دهید. یک توضیح کوتاه در مورد آن بنوسید. یک توضیح که کاربر را ترغیب کند که بر روی لینک شما کلیک کرده و آن را مطالعه کند. پس از توضیح کوتاه، کافی است لینک مطلب را هم قرار دهید.

در فیس بوک لینک ها به صورت کامل خوانده می شوند. در قالب یک باکس کوچک همراه با تصویر نمایش داده می شوند. تصویر نمایش داده شده، همان تصویری است که به عنوان تصویر شاخص در سایت خود انتخاب کرده اید. پس برای حفظ زیبایی و افزایش جذابیت مطالب خود، حتما از تصاویر جذاب در سایت استفاده کنید. تا در فیس بوک هم به شکلی زیبا نمایش داده شود.

نکته دیگر در خصوص استراتژی انتشار مطالب در فیس بوک مربوط به هشتگ (Hashtag) است. کلمه کلیدی و یا عبارات کلیدی مرتبط با موضوع را حتما به صورت هشتگ (#) در انتها پست فیس بوک قرار دهید. تا پست شما در دسته مطالبی که از این هشتگ استفاده کرده اند، ثبت شود.

چهارم) انتشار بخش هایی از مطالب

در بین لینک های منتشر شده، گاهی هم بخش هایی از مطالب خود را منتشر کنید. در حد چندین پارگراف. این مورد تنها از این جهت مطرح شده که همه تمرکز شما بر رو سایت نباشد. کاربر اگر قرار نبود سایت شما را مشاهده کند که خودش سایت را چک می کرد. گاهی کاربر تنها قصد دارد در خود شبکه اجتماعی موردنظرش اخبار و اطلاعات را مطالعه کند.

از همین رو -مخصوصا اگر مطالبی که جنبه خبری دارند- مطالب کوتاه و بلندی را در کنار لینک های سایت خود منتشر کنید. تا بتوانید توجه آن دسته مخاطبینی که علاقه دارند در خود فیس بوک اطلاعات را بدست بیاورند را هم جلب کنید.

استراتژی فعالیت در توییتر

استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، توییتر و فیس بوک)

استراتژی فعالیت در شبکه های اجتماعی به توییتر (Twitter) رسید. در واقع توییتر یک شبکه اجتماعی متن محور است. مخاطبین این شبکه بیشتر قصد دارند که خیلی سریع و کوتاه از همه چیز باخبر شوند. این ماهیت شبکه اجتماعی توییتر است.

به همین خاطر برنامه شما برای فعالیت در توییر هم باید از همین جنس باشد. اطلاع رسانی در کوتاه ترین زمان. در استراتژی های مطرح شده در توییتر، این نکته را در دستور کار قرار داده ایم. همانند فیس بوک در چندین بخش مواردی را برای فعالیت بهتر در این شبکه اجتماعی مطرح می کنیم.

اول) تکمیل پروفایل

همانند هر شبکه اجتماعی دیگری در توییتر هم در ابتدا باید پروفایل خود را تکمیل کنید. استفاده از لوگو و نام کاربری ساده و نوشتن یک توضیح ساده که کسب و کار شما را معرفی کند. یکی از ویژگی های توییتر که در این بخش می توان به آن اشاره کرد، امکان قرار دادن لینک در بخش توضیحات زندگی نامه (Bio) صفحه است.

شما می توانید علاوه بر قسمت مربوط به لینک، در خود توضیحات حساب کاربری خود هم لینک قرار دهید. از همین رو می توانید آدرس یکی از صفحه های پرطرفدار یا یک صفحه فرود (Landing Page) خاص را قرار دهید. در واقع دو لینک می توانید در پروفایل توییتر خود برای سایت داشته باشید.

همانند فیس بوک، در توییتر هم علاوه بر تصویر پروفایل، می توانید یک تصویر بزرگ را به عنوان کاور صفحه خود در نظر بگیرید. در قسمت حساب کاربری توییر می توان یک موقعیت مکانی (Location) را هم قرار داد. از همین رو اگر کسب و کار محلی نیز دارید، می توانید در این بخش محل آن را مشخص کنید تا در پروفایل شما نمایش داده شود.

دوم) درست کردن یک هشتگ اختصاصی

استراتژی فعالیت در شبکه های اجتماعی در هر یک از شبکه ها متفاوت می تواند باشد. در توییتر از آنجایی که محدودیت کاراکتر وجود دارد، نمی توان توییت های بلند را منتشر کرد. به همین خاطر معمولا تعداد توییت های صفحه های پرطرفدار به هزاران توییت می رسد و این خواندن آن ها برای افراد سخت می کند. به خصوص مخاطبینی که برای اولین بار به صفحه شما سر می زنند.

شما می توانید در توییتر یک هشتگ اختصاصی برای خود آماده کنید. البته اسمش فقط اختصاصی است وگرنه محدودیت استفاده ندارد. و هر کاربری هم می تواند از آن استفاده کند. اما درست کردن یک هشتگ با نام دلخواه خودتان می تواند یک نوع دسته بندی را در توییتر برای شما ایجاد کند.

اگر در توییت های خود با موضوعات مختلف از این هشتگ ها مدام استفاده کنید، کاربران متوجه اهمیت آن ها شده، و هشتگ ها را به منظور مشاهده توییت های بیشتر باز می کنند. هشتگ اختصاصی زدن جدا از هشتگ هایی است که با کلمات کلیدی می سازید. یعنی در کنار آن ها، از یک سری هشتگ خاص برای موضوعات مورد بحث استفاده کنید.

سوم) درست کردن رشته توییت

یک قابلیت جالب در توییتر وجود دارد و آن هم قابلیت پین کردن (Pin) یا همان سنجاق زدن توییت است. شما می توانید یکی از توییت های خود را در ابتدای صفحه پین کنید. در این حالت هر کس که صفحه شما را باز کند، همیشه اولین توییت را آن توییتی می بیند که شما آن را پین کرده اید.

در استراتژی فعالیت در فیس بوک مطرح شد که در ابتدا، پست هایی با محوریت معرفی کسب و کار خود بنویسید. در توییتر هم می توانید این کار را انجام دهید. اما نیاز دارید که آن را در قالب چند توییت مطرح کنید. اینجا است که باید از رشته توییت (Thread) استفاده کنید. رشته توییت به مجموعه توییت های متصل به هم می گویند.

از لحاظ تکنیکی زمانی که شما به یک توییت از خودتان، منشن (Mention) دهید و درواقع پاسخی برای آن بنویسید، این دو توییت به هم متصل می شوند. حال اگر پشت سر هم در خصوص یک موضوع توییت هایی را پشت سر هم به هم متصل کنید یک رشته توییت را شکل داده اید. شما می توانید به این شکل کسب و کار خود را معرفی کنید. یا اصلا در خصوص هر موضوع که علاقه دارید مخاطبین صفحه شما آن را مطالعه کنند، پشت سر هم توییت بزنید. در خود صفحه توییت کردن امکان اضافه کردن توییت به توییت قبلی وجود دارد و می توانید تا ۱۰ توییت را به هم متصل کرده و همزمان آن ها را منتشر کنید.

حال اگر این رشته توییت اهمیت ویژه ای برای شما دارد. می توانید آن را به ابتدای صفحه پین کنید. تا همه کاربران آن را مشاهده کنند. برای پین کردن رشته توییت در توییتر، تنها کافی است که اولین توییت رشته توییت را پین کنید. سپس همه توییت ها پشت سر آن در قسمت منشن های آن توییت، لیست می شوند.

چهارم) انتشار لینک مطالب سایت

در استراتژی شبکه های اجتماعی انتشار لینک یک امر مرسوم است. و باید به آن توجه کنید و آن را انجام دهید. زیرا از طریق آن سوشیال سیگنال (Social Signal) برای سایت دریافت می کنید و این بر روی بهینه سازی سایت شما می تواند تاثیر داشته باشد. در توییتر هم هر موقع که مطالب جدیدی را در سایت منتشر کردید، می توانید لینک آن را در توییتر قرار دهید.

همانند فیس بوک در توییتر هم لینک ها به صورت کامل خوانده می شوند و کاور و عنوان اصلی آن ها در خود توییت نمایش داده می شود. لازم است که در ابتدای توییت یک توضیح کوتاه و جذابی را منشتر کنید. سپس لینک مطلب خود را قرار دهید. تا احتمال باز شدن لینک توسط کاربران بیشتر شود. مثل همیشه عکس و تصویر خود مطلب و عنوان انتخاب شده برای آن ، خود می تواند انگیزه برای باز کردن لینک در مخاطب ایجاد کند.

پنجم) انتشار نقل قول ها و جملات تاثیرگذار

کاربران توییتر (مخصوصا توییتر فارسی) علاقه زیادی به نقل قول ها و جملات تاتیرگذار دارند. در هر کسب و کار و هر حوزه کاری می تواند بسیاری جمله و نقل قول کلیدی پیدا کرد. بسیار مطلوب است اگر تعدادی از این جملات را در قالب توییت در صفحه توییتر خود منتشر کنید.

در بین مطالب و لینک های سایت خود برای تنوع هم که شده، تعدادی توییت هایی به این شکل به جذب مخاطب به صفحه کمک می کند. دلیل آن هم این است که افراد معمولا توییت هایی از این دست را ریتوییت (Retweet) می کنند. ریتوییت کردن باعث می شود که توییت شما در صفحه آن ها برای مخاطبین آن ها هم نمایش داده شود. از همین رو می توانید مخاطبین جدیدی را هم از طریق این دست توییت ها پیدا کنید.

ششم) انتشار توییت هایی با جنبه خبری

در راستای تنوع دادن به انواع محتویات صفحه توییتر، می توانید توییت های از جنس خبر را هم منتشر کنید. البته همه چیز بستگی به موضوع فعالیت شما دارد. اما تقریبا در هر حوزه ای اخبار وجود دارد. و شما لازم نیست که حتما لینک و مطلب سایت خود را قرار دهید. شاید برخی تنها از خود توییتر برای آگاهی استفاده کنند و تمایلی به باز کردن لینک ها نداشته باشند.

به همین دلیل توصیه می شود که توییت های از جنس خبر و اطلاع رسانی را هم در کنار لینک مطالب سایت خود قرار دهید. همچنین در توییتر امکان قرار دادن ویدیو و عکس هم وجود دارد. پس از آن ها هم برای افزایش تعامل با کاربران استفاده کنید. این یک نکته مهم در استراتژی فعالیت در شبکه های اجتماعی است.

استراتژی فعالیت در اینستاگرام

استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، توییتر و فیس بوک)

به اینستاگرام (Instagram) رسیدیم. این شبکه اجتماعی در حال حاضر پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی در ایران است. و بیش از ۲۵ میلیون کاربر ایرانی دارد. در این شبکه اجتماعی نمی توان لینک ها را به آن شکلی که در توییتر و فیس بوک وجود دارد، منتشر کرد. در واقع اینستاگرام قابلیتی برای خواندن محتویات لینک ندارد.

از همین رو چندان برای فعالیت به عنوان یک منبع برای تقویت سایت و افزایش بازدیدکننده، نمی توان روی آن حساب باز کرد. حتی قرار دادن لینک در بخش توضیحات پست هم سودی برای شما ندارد و به سایت شما لینک نمی شود. اما در بخش استوری (Story) قابلیت انتشار لینک وجود دارد. که البته برای همه فعال نیست. تنها آن دسته حساب های تجاری که بالای ۱۰ هزار (۱۰K) دنبال کننده (Follower) دارند، این امکان وجود دارد.

برای دقیق تر شدن بررسی این شبکه اجتماعی، همانند فیس بوک و توییتر در آیتم های مختلفی به شرح استراتژی فعالیت در اینستاگرام می پردازیم.

اول) تکمیل کردن پروفایل تجاری

در اینستاگرام می توانید علاوه بر یک حساب عادی و معمولی مانند همه افراد، برای خود یک صفحه تجاری راه اندازی کنید. حساب تجاری (Business Account) امکانی از سمت فیس بوک برای اینستاگرام است. شما باید صفحه خود را به فیس بوک متصل کنید، سپس مدل فعالیت و دسته بندی موضوعی خود را انتخاب کنید.

با فعال کردن قابلیت صفحه تجاری اینستاگرام، می توانید در قسمت انتهایی زندگی نامه (Bio) سه کلید جدید را قرار دهید. کلیدهایی مانند تماس گرفتن، ایمیل زدن و موقعیت مکانی شما. همچنین اگر در سرویس های معرفی شده خود اینستاگرام، چیزی برای رزرو کردن داشته باشید، می توانید کلید آن را مشخص کنید.

متاسفانه برخلاف فیس بوک، در اینستاگرام نمی توانید لینک دلخواه برای کلیدها قرار دهید. و در حال حاضر مجبور خواهید بود با همین کلیدهای پیش فرض کار خود را انجام دهید. زمانی که حساب خود را تجاری کرده باشید، می توانید از بخش آمار و ارقام اینستاگرام اینسایت (Instagram Insight) نیز استفاده کنید. این بخش به نوعی بخش آمارگیر صفحه شما است. و اطلاعات جالبی را از مخاطبین صفحه در اختیارتان قرار می دهد.

دوم) مشخص کردن یک تم گرافیکی

طبیعتا توصیه می شود که برای پست های خود در اینستاگرام یک تم مشخص داشته باشید.­ یک طرح و فرمی که ثابت باشد. حتما نمونه های مختلف و زیادی را در صفحه ها دیده اید. شما هم بهتر است یک طرح مخصوص خود را داشته باشید. از یک الگو گرافیکی استفاده کنید. اگر روری تصویر قرار است نوشته ای درج شود، از یک فونت خاص استفاده کنید.

به طور کلی حواستان به تم صفحه باشد. پالت رنگی شما در اینستاگرام توصیه می شود که از لوگو و سایت خود الهام کرده باشد. این یک پارچگی از لحاظ طراحی می تواند برای شما در برندسازی موثر باشد.

چهارم) استفاده درست از هایلات ها

یکی از امکانات جالب اینستاگرام، قابلیت هایلایت (Highlight) کردن استوری ها است. اگر یادتان باشد، هم در فیس بوک و هم توییتر به این مورد اشاره شد. که بیایید و کسب و کار خود را در ابتدا معرفی کنید. در فیس بوک می توانستید کلیدی را در پروفایل قرار دهید. در توییتر می توانستید یک رشته توییت را به صفحه پین کنید. حال در اینستاگرام می توانید یک سری استوری خاص را هایلایت کنید و در صفحه قرار دهید.

استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، توییتر و فیس بوک)

یک سری استوری می توانید در خصوص اینکه که هستید و چکار می کنید آماده کنید. و آن ها را منشتر کنید و سپس در قسمت هایلات قرار دهید. برای هایلایت های خود می توانید نام و حتی تصویر اختصاصی انتخاب کنید. بهترین کار استفاده از طرح و لوگوهای هماهنگ با هم است. تا جذابیت خاصی را به صفحه شما بدهد.

هایلایت های شما می تواند چیزهایی مانند درباره ما، ما چکار می کنیم؟، چگونه خرید کنیم و چیزهایی از این دست باشد. یا بسته به مدل کسب و کار می توانید مقاله ها، محتوا ویژه و حتی محصولات برتر و پیشنهادهای ویژه را در بخش هایلایت قرار دهید. همچنین در ساده ترین حالت می تواند برای شما حکم دسته بندی استوری ها را داشته باشد.

سوم) انتشار قسمت هایی از مطالب مهم

با اینکه اینستاگرام برای انتشار عکس و ویدیو طراحی شده است. اما در بخش توضیحات (Caption) آن می توانید چندین پاراگراف در حد ۳۰۰ کلمه را منشتر کنید. بهترین کار این است که در خود تصویر اطلاعاتی را به کاربر بدهید. یعنی برای مثال با استفاده از یک تصویر جذاب و یک تیتر بر روی آن.

سپس در توضیحات بخش هایی از مطلب مهم خود را منتشر کنید. و در پایان به کاربران بگویید که برای خواندن نسخه کامل خبر و یا کسب و اطلاعات بیشتر به سراغ سایت شما بروند.

چهارم) از امکانات استوری استفاده کنید

در ادامه مورد قبل می توانید همچنین یک سری مطالب مهم را در استوری خود قرار دهید. و در متن توضیحات تصویر آن به عنوان پست، بنویسید که لینک مطلب در استوری. در استوری خود هم طرح گرافیکی خاص خود را داشته باشید. از تصاویر جذابی برای نشان دادن قسمت -کشیدن بالا- باز شدن لینک استفاده کنید.

استراتژی های بازاریابی شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، توییتر و فیس بوک)

با مشاهده نمونه های زیاد می توانید طرح و نشان خود را پیدا کنید. البته توجه داشته باشید که برای انتشار لینک در استوری لازم است که حتما حساب شما تجاری باشد. و همچنین بیش از ۱۰ هزار فالوور داشته باشد.

در استوری اینستاگرام امکانات زیادی قرار داده شده اند. به قدری هم زیاد شده اند که خود من با بسیاری از آن ها آشنایی ندارم. اما از قابلیت های مثل انتشار نظرسنجی و همچنین پرسش پاسخ می توانید استفاده کنید. این ها همگی در جهت افزایش تعامل شما با کاربران هستند. و می توانند بسیار برای نزدیکی شما با کاربر مفید و موثر باشند.

پایان

به انتهای مقاله استراتژی فعالیت در شبکه های اجتماعی رسیدیم. در این مقاله آموزشی سعی شد از جهت های مختلف به بررسی مدل های فعالیت در شبکه های اجتماعی بپردازیم. نوشتن استراتژی فعالیت در شبکه های اجتماعی می تواند برای شما در بخش برندسازی موثر باشد.

منبع: فوربو

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.