Take a fresh look at your lifestyle.

چرا شرکت های کوچک نیز نیاز به برندسازی دارند؟

چرا شرکت های کوچک نیز نیاز به برندسازی دارند؟

 

اگر صاحب شرکتی کوچک هستید یا به تنهایی تجارت می کنید احتمالا به داشتن علامت تجاری فکر نکرده اید. در بیشتر موارد شرکت های بزرگ مبالغ زیادی را صرف داشتن یک برند مناسب می کنند در حالی که شرکت های کوچک فقط سعی در کسب درآمد دارند.

اما آن ها در اشتباه هستند.حتی اگر به داشتن نشان تبلیغاتی فکر می کنید،احتمالا آن را جزو کارهای ضروری که برای رضایت مشتریان انجام می دهید نمی دانید.

چرا شرکت های کوچک باید برند داشته باشند؟

در این مقاله شما را متقاعد می کنیم که داشتن برند ضروری است، خواه یک نظافنچی،وکیل یا رستوران دار باشید.شاید اولین کاری که باید انجام داد توجه به عبارت است.اگر عبارت اعتبار جایگزین برند شود احتمالا توجه تان را بیشتر جلب می کند. شما به اعتبار داشتن اهمیت می دهید.اینطور نیست؟

تنها چیزی که به آن فکر می کنید برند است.اگر می خواهید موفق شوید نشان تبلیغاتی که انتخاب می کنید باید نوع کسب و کارتان را عنوان کند و جنبه مثبت داشته باشد.البته بسیاری از شرکت های کوچک حتی بدون اینکه به برند فکر کنند غالبا در کارشان موفق هستند.

اما این را در نظر بگیرید که چقدر در صورت داشتن برند موفق تر خواهید بود. تاثیرگذار بودن علامت تجاری و مراحلی که برای از به دست آوردن آن باید انجام داد مواردی هستند که باید در نظر گرفت.اینکار شامل دو قسمت می شود:

ابتدا باید تصمیم بگیرید چه چیزی را می خواهید تبلیغ کنید،محصولات منحصر به فردتان چه هستند؟ چه اشخاصی را مد نظر دارید؟ و چگونه میخواهید خودتان را مطرح کنید؟ سپس باید مطمئن شوید که علامت تجاری تمام جنبه های کارتان را شامل می شود. این ها مواردیست که به طور واضح و مرتب باید انجام داد.

شرکت های کوچک بسیاری هستند که در نتیجه پیشرفت علامت تجاری از منافع مالی زیادی برخوردار شده اند.کارشناس و سازنده برند فیونا هایبرزتون با افراد و گروه ها و شرکت های کوچک بسیاری کار کرده است.

او می گوید با استفاده از برند به یک مشاور مدیریت کمک کرده ایم.ما طرح پیشنهادی وی را نوسازی کردیم.در نتیجه تمامی طرح های او در آن سال مورد پسند قرار گرفت.

مارک مکالوک موسس بزرگ بازاریابی میگوید:شما باید علامت تجاری داشته باشید خواه مورد پسندتان باشد یا خیر.بهترین کار این است که آن را پذیرفته و به دنبال راهی برای شناسایی آن به افراد مد نظرتان باشید.مارک چند سال پیش با شرکتی به نام اکس هیلزیشین کار کرده است که تمامی طرح هایش را به فروش رساند و توسط زوجی اداره می شد که به چتربازی علاقه داشتند.

زمانی که شرکت باید ارتباط اینترنتی اش را توسعه می داد در بحران قرار گرفت.مارک می گوید:آن شرکت کوچکی بود که رونق چندانی نداشت شرکت نام خوبی داشت که دربردارنده نوع تجارتشان بود اما در ارتباط ناموفق بودند و نمی توانستند هیجان محصولات فروشی خود را نشان دهند.

مارک بروشور، وب سایت شرکت را تغییر داد و هیجانی را که از دست داده بود به آن برگرداند.او می گوید:طرز رفتار بسیار مهم بود در نتیجه شیوه ارتباطی مان را تغییر دادیم.این کار نه تنها باعث افزایش مشتری شد بلکه توجه تولید کنندگان و سرمایه گذاران را به خود جلب کرد.نتیجه آن چه بود؟ مارک فاش کرد که درآمدشان از یک دلار به سه و نیم ملیون دلار رسید و در بازار کار رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.

تنها شما نیستید که فکر می کنید به علامت تجاری نیاز ندارید.برایان توماس بازاریاب شیرآلات می گوید بسیاری از صاحبان شرکت های کوچکی که با آنها ملاقات کرده ام فکر می کنند که فقط شرکت های بزرگ به علامت تجاری نیاز دارند و می توانند هزینه آن را بپردازند.اما نام شرکت،شیوه پاسخ گویی به تلفن،جوابی که مشتریان هنگام پرسیدن درمورد شرکت می دهند چیزهایی هستند که به شرکت اعتبار می بخشند .

آنچه موجب کسب و کارتان می شود علامت تجاری است.بنابراین یا می توانید بدون داشتن علامت تجاری به کسب و کار بپردازید یا می توانید از مزایای آن بهره ببرید.یکی از شرکت های کوچکی که از طریق توسعه علامت تجاری خود سود زیادی کرده است گردول است که مربوط به خدمات اینترنتی می باشد.پیتر گردول مدیر عامل شرکت می گوید:من در روزهای بارانی علامت تجاری را نصب میکردم و سپس آن را پایین می آوردم.

برندینگ

هرگز آن را جدی نمی گرفتم.طبیعتا کارمان به واسطه علاقه مندان به تکنولوژی توسعه یافت اما دریافتیم که برای پیشرفت بیشتر باید به صورت گسترده ای تبلیغات کنیم.برایان که درمورد بازاریابی تحقیق می کرد از تصاویر موجود از علامت تجاری شرکت گردول دریافت که صاحبان این شرکت توجهی به آن ندارند و این شرکت نیازمند علامت تجاری جدیدی است.

این که بخواهید پول خود را برای یک علامت تجاری بیهوده هزینه کنید واقعا مشکل است. پیتر می گوید:کار سختی است، مثل اینکه بخواهیم چیزی را پایه گذاری کنیم.اما من کاملا اطمینان داشتم که این کار منافع زیادی را به همراه دارد.مدیر بازرگانی جانیور هامفری می گوید:

همان قدر که علامت تجاری شما برای مشتریانتان حائز اهمیت است برای شرکا و تولید کنندگان به خصوص تولید کنندگان مستقل عروسک های بافتتی و دست فروشان خیابانی هم اهمیت دارد. تمام تلاشمان این است که نسبت به رقبایمان قیمت های کمتری را ارائه دهیم.یک علامت تجاری قوی باعث پیشرفت کسب و کار اینترنتی ما می شود و اگر قیمت محصولاتمان از نظر خرده فروشان مناسب باشد تمایل بیشتری برای خرید از ما دارند.

بدون اینکه حتی با ما ملاقات کنند با آنها به توافق می رسیم.بازاریاب مشهور دی بلیک که با شرکت های کوچک زیادی کار کرده است می گوید:برای داشتن علامت تجاری فقط پول کافی نیست بلکه اشتیاق و زمان و فکر نیز لازم است.

او اخطار می دهد اما شما با به خطر انداختن خود از علامت تجاریتان غافل می شوید.شرکت ها علامت تجاری خود را ندارند و فقط محافظان آن هستند .پیام این متن کاملا واضح است.اگر کسب و کاری دارید پس باید علامت تجاری هم داشته باشید که باعث پیشرفت کارتان می شود.

 

منبع: ادریس

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.