Take a fresh look at your lifestyle.

روحیه بخش باشید

همان طور که می دانید کپی رایتینگ یکی از مشاغل کلیدی تبلیغات است که برای «افزایش اثرگذاری» تبلیغات به وجود آمده است. وظیفه کپی رایتر جست وجوی بهترین پاسخ برای این دو سوال اساسی است: در تبلیغات مان چه بگوییم و چگونه آن را بیان کنیم. به همین خاطر هر شرکت باید در این زمینه فعال باشد.

یکی از مواردی که مدیران باید نسبت به آن توجه ویژه نشان دهند این است که چگونه می توان روی هدفی که از قبل برای خود مشخص کرده اند، متمرکز بمانند. تمرکز روشی است برای آنکه ذهن خود را پرورش دهیم تا حالت ذهنی یا رویکرد مفید تری داشته باشیم. وقتی یک حالت ذهنی خاص را به طور مکرر ایجاد کنیم تا خود را به آن عادت بدهیم، به این هدف دست می یابیم. بدیهی است که حالات ذهنی و رویکردهای گوناگونی وجود دارد که سودبخش هستند.

بسته به آنکه بخواهیم چه حالت ذهنی را پرورش بدهیم روش های متعددی برای تمرکز وجود دارد. اما وجه مشترک همه روش ها نیاز به تمرین است. «تمرین» به معنای تکرار یک عمل است. در زمینه کسب و کار خصوصا در فضای رقابتی حال حاضر لازم است روی هدف خود ثابت بمانید.

درواقع این امر ابدا به معنی ثابت ماندن نیست. دربرخی موارد ممکن است برنامه کاری شما کاملا نادرست باشد به همین خاطر باید همواره آن را مورد بازبینی قرار دهید تا نسبت به درستی و کارآمدی آن اطمینان حاصل کنید. یکی از مواردی که می تواند در این زمینه مفید باشد این است که از مشتری بخواهید نظرهای خود را بیان کند.

برای مثال می توانید کمپینی را طراحی کنید که درآن مشتری به شکل غیرمستقیم نقص های شرکت شما را گوشزد کند. فراموش نکنید که اهداف کاری می توانند توسعه کار و شغل، پیشرفت، دستیابی به موفقیت ها و… باشند بنابراین با در نظر گرفتن اهداف کاری خود می توانیم برای رسیدن به آنها یک برنامه ریزی خوب داشته باشیم.

ایده

این ایده از یک تیم طراحی ترول گرفته شده است. ترول ها موجودات کمیکی هستند که سعی می کنند با هنجار های عمومی مخالفت یا به هر چیزی که خوشایند شان نیست اعتراض کنند. مهم ترین کاربرد ترول جلب نظر کردن در صفحه های وب است که خود ترول ها هم به خوبی این کار را بلدند و به محض منتشر شدن، نظر کاربران را جلب می کنند. استفاده از ترول های اینترنتی اوایل کمی توهین آمیز بود ولی بعد از مدتی به اعتراض به هنجار های جا افتاده در اجتماع تبدیل شد. یکی از دلایل موفقیت این طرح به این علت است که جنبه طنز دارند و افراد را مشتاق به خواندن می کنند.

درواقع یکی از مهم ترین خواسته های یک تبلیغ، دیده شدن آن است. به همین خاطر و باتوجه به این امر که این نوع طرح ها مورد استقبال قرار گرفته اند، می توانید از آن در کسب و کار خود برای بیان هرآنچه  قصد انتقال آن را دارید، استفاده کنید. یکی از مشکلاتی که تبلیغات با آن مواجه هستند این است که جلب نگاه مخاطب نسبت به گذشته بسیار دشوار تر شده است. به همین خاطر لازم است تا روش های جدید را برای این امر امتحان کنید. برای مثال برای شرکت خود یک حساب کاربری در یک شبکه اجتماعی ایجاد کرده اید.

حال اگر بخواهید عملکرد رقیب خود را زیر سوال ببرید دو راه پیش  رو دارید؛ اقدام نخست این است که مقاله ای طولانی در این رابطه بنویسید. با این کار احتمال اینکه مخاطب تمام آن را بخواند بسیار پایین خواهد بود. درواقع برای مشتری برخلاف شما چندان مهم نیست که رقبای شما در چه وضعیتی به سر می برند. به همین خاطر خواندن یک متن طولانی در این رابطه را کاملا بی معنی می دانند. به همین خاطر بهتر است مفهوم را در قالبی طنز (برای مثال به شکل ترول) مطرح کنید. با این کار احتمال دیده شدن و دستیابی به اهداف تان به شدت افزایش خواهد یافت.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– تصور برخی افراد این است که طنز باعث می شود وجهه شرکت پایین بیاید. این امر درحالی است که یکی از عواملی که منجر به بالا رفتن شخصیت شرکت می شود، میزان رضایت مشتری است.

– در تبلیغات باید به نحوی عمل کنید که مشتری تصور نکند با محصولی تکراری و خسته کننده رو به رو است. در برخی موارد مشاهده شده است که محصول کالایی فوق العاده است اما عدم دیده شدن درست آن باعث عدم موفقیت و استقبال در بازار شده است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.