Take a fresh look at your lifestyle.

به قلم شما // سوالهای مصاحبه های ورودی دکترا و کارشناسی ارشد دانشگاههای کشور

با توجه به این که من عضو هیات علمی دانشگاه هستم و در مصاحبه های متعدد دکترای دانشگاه خودم و برخی از مراکز علمی دیگر شرکت داشته و دارم به طور پیوسته عزیزان زیادی از من سوال می کنند که در مصاحبه های دکترا و یا برخی از رشته های کارشناسی ارشد مدیریت و یا گرایشهای وابسته چه سوالهایی از افراد پرسیده می شود. البته من خودم سوالهایی را که در طول زمان پرسیده ام به طور پراکنده در چند جا دارم که شاید روزی آنها را ساماندهی کنم و در جایی نشر دهم . اما حقیقت این است که دانشگاههای مختلف و حتی اساتید گوناگون سوالهای بسیار متفاوتی را در این نوع مصاحبه ها می پرسند که جمع آوری آنها – در صورتی که امکان پذیر باشد – نیاز به زمان و تلاشهای زیادی دارد که چندان در حال حاضر میسر نیست.

چند وقت پیش فکر کردم که در کافه بازاریابی بستری را فراهم بیاوریم که هر کدام از عزیزان که در این مصاحبه های دکترا ، فوق لیسانس و یا حتی مراکز استخدامی دیگر و یا حتی شرکتها ، حضور داشته اند سوالهایی را که ازشان پرسیده شده در قسمت کامنت این مطلب بگذارند که دیگران بتوانند از آن استفاده کنند. لذا در قسمت کامنتهای این مطلب می خواهیم این سوالها را جمع آوری کنیم

فقط خواهشمندم که هنگام کامنت نوشتن به نکات زیر توجه شود.

الف : در مورد اسم فرد و یا افرادی که سوال را پرسیده اند چیزی ننویسند

ب: در مورد این که آیا سوال ، اساسا سوال درستی بوده یا نه چیزی ننویسند

ج : در مورد این که آیا موافق یا مخالف طرح سوال علمی در مصاحبه های دکترا یا فوق لیسانس هستند چیزی نوشته نشود

د: دقت کنیم که این نوع کامنتها صرفا می خواهد گنجینه ای از سوالهای پرسیده شده را استخراج کند و هیچ هدف دیگری ندارد

ه : سوالهای غیر علمی و یا حوزه عقیدتی و سیاسی ، طرح نشود. چون فقط بخش علمی موضوع برای ما مهم است

و : قید نام دانشگاه و یا موسسه ، اختیاری است در صورتی که قید شود بهتر است.

امیدوارم بخش کامنتهای این مطلب بتواند برای داوطلبان مفید باشد.

دکتر محمود محمدیان

دکتر محمود محمدیان

به بالا رفتن استاندارد زندگی افراد جامعه علاقه مندم این هدف را با کمک به کسب و کارها و سازمانها دنبال می کنم. من به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و نویسنده کتاب “بازاریابی ایرانی ” ، مسیر تحصیلی و کاری خود را در حوزه بیزینس سپری کرده ام. در کافه می خواهم یاد بگیرم و اگر شد یاد بدهم.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.