Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه محتوای اثرگذار در شبکه‌های اجتماعی تولید کنیم

محتوای اثرگذار در تبلیغات ایران مانند همه موارد دیگر در هم پیچیده شده است، محتوای فضای دیجیتال و طرح چاپی را بر روی بیلبورد می‌بینید، ویدئوی شبکه اجتماعی را در تبلیغات تلویزیونی و این موضوع تا جایی پیش‌رفته که فعالان در حوزه بازاریابی و تبلیغات برای دفاع از عملکردشان در برابر منتقدان و صاحب برند به صاحب‌نظران راسخ و یک‌کلام بدل شده‌اند.

حتی‌المقدور در این مقاله به ارائه ادله در برابر ادعا‌های این دوستان نمی‌پردازیم؛ ولی تنها یک نکته را عنوان کنم که آیا از نظر صاحب برند به صرفه است تا محتوای شبکه‌ اجتماعی خود را بر روی بیلبورد چندصد میلیونی اکران کند؟
آیا با هزینه‌های بسیار پایین‌تر در حوزه وب و شبکه‌های اجتماعی وایرال کردن آن کم‌هزینه‌تر و اثربخشی آن بیشتر نیست؟

در این مطلب اینفوگرافیکی را خواهیم دید که نشان می‌دهد حتی تولید محتوای اثرگذار در شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز متفاوت است ( چه برسد در رسانه‌های مختلف!)

طبق آمار بدست آمده محتوای اثرگذار در شبکه‌های اجتماعی بر اساس ویدئو ، عکس ، لینک ، متن ، هشتگ و اموجی دارای خصوصیات متفاوت خواهند بود. بطوریکه مشاهده خواهید کرد متن با تعداد ۲۴۱ کاراکتر و استفاده از ۱۱ هشتگ و ۳ اموجی اگر به همراه یک عکس با کیفیت منتشر شود بسیار محتوای اثرگذارتری نسبت به یک پست ویدئویی با ۵ هشتگ و یک اموجی در اینستاگرام است.

همین‌طور برای انتشار محتوای اثربخش در لینکداین، از هشتگ و اموجی استفاده نکنید (قابلیت ندارد) و از طرفی انتشار یک لینک با متن کوتاه تا ۱۵۰ کاراکتر بیشتر از موارد دیگر توصیه می‌شود.

برای بزرگنمایی روی اینفوگرافیک کلیک کنید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.