Take a fresh look at your lifestyle.

بازاریابی برای کتاب

پرسش: ناشری هستم که کتاب هایی را در حوزه روان شناسی منتشر می کنم. بودجه ای را برای معرفی کتاب های جدید در نظر گرفته ام. بهترین راه برای این کار چیست؟

پاسخ کارشناس: جامعه کتابخوان ایران متأسفانه بسیار محدودند و برای تبلیغات کتاب، یافتن دقیق مخاطبان تقریبا حیاتی است. تبلیغات گسترده و استفاده از شیوه های مرسوم شاید مناسب نباشد. به عبارت دقیق تر اصلا اختصاصی نیست.

باید به دنبال انجام تبلیغات ارزان و موثر باشید. از جمله این تبلیغات حضور در صفحات اول کتاب فروشی های اینترنتی معتبر است. این تبلیغات ارزان است و دقیقا اهالی کتابخوان را هدف قرار می دهد. همچنین حضور در سایت های مرتبط با حوزه روان شناسی و سایت های فرهنگی که اهل قلم و فرهنگ و کتابخوانی را جذب می کند، ارزان و مفید است.

استفاده از شبکه های اجتماعی برای معرفی انتشارات و کتاب های شما نیز می تواند بسیار مفید باشد. یک صفحه اختصاصی برای انتشارات خود بسازید و تلاش کنید علاقه مندان را با محصولات خود آشنا کنید. در این مسیر می توانید از افراد خبره در این خصوص نیز استفاده کنید. این روش نیز ارزان و موثر است.

توصیه دیگر ما استفاده از پیامک و ایمیل است. این روش ها نیز بسیار ارزان و موثرند، اما نکات مهمی در این زمینه وجود دارد که در شماره های قبل به آنها اشاره کرده ایم. حتما به سایت روزنامه مراجعه کنید و آن نکات را بخوانید. در این خصوص فقط ضروری است تأکید کنیم بانک اطلاعات مناسبی را باید انتخاب کنید. شماره همراه افرادی را که به طور بالقوه می توانند مشتری کتاب های شما باشند، جمع آوری و برای آنها پیامک ارسال کنید. شرکت های سرویس دهنده پیامک دارای بانک های اطلاعاتی مناسبی هستند که شاید بررسی آنها فرآیند کار را بسیار سرعت بخشد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.