رویدادهای آذر ماه در تقویم بازاریابی
آذر نهمین ماه هر سال خورشیدی و آخرین ماه فصل پاییز است که برج فلکی آن، کمان تعیین شده. در این ماه که مانند بقیه ماههای نیمه دوم سال خوردشیدی سی روزه است، جشن آذرگان برگزار میشود که یکی از مهمترین رویدادهای مربوط به زرتشتیها است. در ادامه به چندین تا از مهمترین رویدادهای آذر ماه میپردازیم و ایدههایی برای انجام فعالیتهای رسانهای در این روزها را عنوان خواهیم کرد:
روز جهانی ایدز – ۱۰ آذر
این روز جهانی همیشه مهم محسوب شده است و خیلی از برندهای بزرگ، برای کمک به سازمانهایی که روی درمان این بیماری و کمک به بیماران ایدز فعالیت میکنند، هزینه جمع آوری کردهاند و در نهایت کمکرسانیای صورت گرفته که میتواند در آینده این بیماری تاثیر بگذارد.
اپل از کمپانیهایی است که درآمد حاصل از محصولات قرمز رنگ خود را به چنین ارگانهایی دفاع میکند و این کمپین ادامهدار آن، از موفقترین کمپینهای مسئولیت اجتماعی به حساب میآید.
روز حسابدار – ۱۴ آذر
این روز فرصت خوبی است که از تیم حسابداری شرکت خود قدردانی کنید و بابت زحماتشان، به آنها هدایایی اهدا کنید. آنها عضوهای مهمی از شرکتها هستند که نبودشان خیلی روی منابع انسانی کسبوکارها تاثیر منفی میگذارد. به یاد داشته باشید که حتما در شبکههای اجتماعی، تقدیر از آنها را پوشش دهید.
روز دانشجو – ۱۶ آذر
روز دانشجو از رویدادهای آذر ماه است که هر کسبوکاری میتواند برای آن برنامهای داشته باشد؛ به خصوص آنهایی که استارتاپ هستند و کارمندان دانشجوی بسیاری دارند. کافیست که یک هدیه ساده خریداری کرده و روز آنها را هم در شبکههای اجتماعی کسبوکارتان پوشش دهید.
شب یلدا – ۳۰ آذر
شب یلدا فرصت خوبی برای کسبوکارهایی است که میخواهند یک پیشنهاد یا تخفیف ویژه به مشتریانشان بدهند. این جشن سنتی که سالهاست توسط مردم ایران برگزار میشود، بلندترین شب سال است و زمان بسیاری خوبی است که کمپین مربوط به آن را داشته باشید و کلی فعالیت رسانهای برای آن انجام دهید. زیرا دقیقا در انتهای فصل پاییز قرار دارد و معمولا حراجهای آخر فصل توسط برندها برنامهریزی میشوند؛ چه بهتر که تحت عنوان شب یلدا این اتفاق رخ دهد.
بقیه رویدادهای آذر ماه را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید و برای بازاریابی شبکه های اجتماعی برنامهریزی کنید:
نظرات بسته شده است.