Take a fresh look at your lifestyle.

تجارت موبایل ال جی کماکان ضرر می دهد

ال جی به تازگی گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ میلادی را منتشر کرده و طی بازه زمانی جولای تا سپتامبر، واحد موبایل این کمپانی کره ای بالغ بر ۳۳۱٫۱۷ میلیون دلار از دست داده است. با این وجود، ال جی ترجیح داده روی سود ۸درصدی سه ماهه سوم در قیاس با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۶ و نیز سود ۴درصدی کسب شده در سه ماهه دوم تمرکز کند.

به گزارش دیجیاتو، گفتنی است که ضرر ال جی، در واقع ۱۳درصد نسبت به سال گذشته کمتر بوده است. در کره جنوبی، عرضه موبایل های هوشمند طی سه ماهه سوم تا ۴۴درصد نسبت به سال کامل ۲۰۱۶ افزایش یافته و این در حالی است که ایالات متحده، افزایش ۹درصدی در عرضه موبایل های هوشمند نسبت به سال ۲۰۱۶ را پشت سر گذاشته است.

با این همه نباید از این حقیقت چشم پوشی کرد که شرایط برای تجارت موبایل های هوشمند ال جی چندان مساعد نیست. در سه ماهه سوم ۲۰۱۴، ال جی بالغ بر ۱۶٫۸ میلیون اسمارت فون به فروش رساند و این تعداد حالا به ۱۳٫۷ میلیون واحد برای سه ماهه سوم ۲۰۱۷ رسیده است که از رشد منفی ۱۸٫۴درصدی در سه سال حکایت دارد.

مشکل از اینجا ریشه می گیرد که سامسونگ در حال گرفتن سهم ال جی از بازار است و مسلما تولید و عرضه پرچمدار ماژولار G5 هم کمکی به شرایط ال جی نکرد؛ خرید تمام چیپست های اسنپدراگون ۸۳۵ توسط سامسونگ و اجبار ال جی به عرضه G6 همراه با اسنپدراگون ۸۲۱ هم قطعا فاکتور دیگری بود که به مشکلات دامن زد.

در حال حاضر انتظار می رود که این اتفاق، مجددا با LG G7 تکرار شود؛ زیرا احتمالا چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام نیز برای پرچمداران گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس در انحصار زمانی سامسونگ خواهد بود. تنها شانس ال جی، عرضه G7 به عنوان موبایلی منحصر به فرد و باب میل مشتریان است؛ در غیر  این صورت، ارقام گزارش های مالی کمپانی کره ای دائما کمتر و کمتر می شوند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.