Take a fresh look at your lifestyle.

تویوتا تا فورد، موفق ترین کسب و کار های خانوادگی جهان

از گذشته تا امروز همواره ما شاهد فعالیت کسب و کارهای خانوادگی قدرتمند بوده ایم و احتمالا همچنان این روند ادامه پیدا خواهد کرد. بعضی از بزرگ ترین برند ها در حال حاضر توسط خانواده ها اداره می شوند اما ممکن است شما ندانید.

به گزارش  ام بی ای نیوز، شرکت بیمه حوادث و زندگی «Colonial Life» در قالب یک اینفوگرافیک روی ۱۰ عدد از موفق ترین کسب و کار های خانوادگی تاکید می کند. برای مثال شما می دانستید که پسر موسس نایک، فیل نایت، هنوز عضو هیات مدیره شرکت است؟

در زیر به ۱۰ عدد از موفق ترین کسب و کار های خانوادگی در سرتاسر جهان اشاره می کنیم:

۱- SANDOZ FAMILY  (NOVARTIS)

Novartis در سال ۱۹۹۶ میلادی با ادغام Ciba-Geigy و Sandoz به وجود آمد. یکی از خویشاوندان موسس Sandoz، ادوارد ساندوز هنوز یکی از عمده سهامداران Novartis و بنیاد Sandoz Family نیز همچنان جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین سرمایه گذار Novartis حفظ کرده است.

۲- HOFFMAN-OERI FAMILY  (Roche)

Fritz Hoffmann-La-Roche  یکی از شرکت هایی است که با مسئولیت محدود برای نخستین بار این موضوع را تشخیص داد که تولید دارو در مقیاس بزرگ در مبارزه بر علیه بیماری ها یک نقش مهم و اساسی را ایفا می کند. ورثه Fritz، موسس شرکت، با کمک دو نفر از ورثه Hoffmann-Oeri، عضو هیأت مدیره، بیش از نیمی از سهام شرکت را کنترل می کنند.

۳- WALTON FAMILY  (Walmart)

یک گروه تحقیق و برنامه ریزی پیرامون سرمایه گذاری در حوزه املاک به نام Walton توسط «سام والتون» تاسیس شد. حالا Walmart عنوان بزرگ ترین خرده فروشی خواربار در ایالات متحده آمریکا را به دست آورده است. سیبلینگز، جیم، آلیس و راب والتون در کنار هم تقریبا سهمی ۵۰درصدی در تعداد سهام Walmart دارند. ارزش سهام دو برادر عضو هیأت مدیره Walmart حدودا ۳۵ میلیارد دلار است.

۴- TOYODA FAMILY  (TOYOTA)

این گروه خودروسازی ژاپنی تا مرز افتتاح هلدینگ اخیر خود تنزل پیدا کرد، اما با توجه به اطلاعات دریافتی از وب سایت خبری بلومبرگ، این خانواده دارای ۲٫۴درصد سهام به ارزش ۶۹۰ میلیون دلار است.

۵- LEE FAMILY  (SAMSUNG)

غول الکترونیکی کره ای، Samsung، در سال ۱۹۳۸ میلادی توسط «لی بوینگ-چول» تاسیس شد. در حال حاضر لی کون-هی رئیس و پسرش، جی وای. لی، معاون رئیس است. دختران لی، بو-جین و سئو-هیون نیز نقش های اجرایی را در شرکت ایفا می کنند.

۶-PIËCH-PORSCHE FAMILY  (Volkswagen)

فردیناند پورشه با هدف مراقبت از بزرگ ترین خودروساز اروپا در برابر افتادن در دست های شرکت های خارجی و حفظ و نگهداری از میراث خانوادگی، هلدینگ پورشه را در قالب Volkswagen توسعه داد. حداقل پنج عضو دیگر خانواده نیز در هیأت مدیره Volkswagen حضور دارند.

۷- KNIGHT FAMILY  (Nike)

فیل نایت کنار مربی دو میدانی خود، بیل باورمن، شرکت Nike را بنیان نهاد. نایت تا زمان استعفا در سال ۲۰۱۶ میلادی نفر اول این شرکت تولید کننده کفش بود. در شرایطی که هیچ یک از اعضای خانواده نایت رئیس شرکت نیست، پسر فیل، تراویس نایت یک صندلی در هیأت مدیره شرکت دارد.

۸- TATA FAMILY  (TATA)

این شرکت به وسیله یک صنعتگر و کارخانه دار، جامستجی تاتا، در سال ۱۸۶۸ میلادی تاسیس شد و یکی از بزرگ ترین ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات  (IT) هند و البته سرتاسر جهان به شمار می رود. بخش عمده ای از خدمات مشاوره Tata تحت مالکیت پسران Tata و کنترل اعضای خانواده Tata است.

۹- QUANDT FAMILY  (BMW GROUP)

در سال ۵۹ میلادی هربرت کواندت دقیقا زمانی تبدیل به یک سهامدار اصلی در بی ام دبلیو شد که این شرکت در شرف انحلال یا فروخته شدن به شرکت خودروسازی Daimler-Benz قرار داشت. هربرت ریسک بزرگی را پذیرفت، اما زمان بندی او عالی بود. برای ساخت یک خودروی جدید، موسوم به ۱۵۰۰، یک نوع برنامه ریزی خاص صورت گرفت و این محصول به تدریج به ثروت بی ام دبلیو تبدیل شد.

۱۰- FORD FAMILY

امروزه Ford مجموعا مالک کمتر از ۲درصد از سهام این شرکت خودروسازی است. ورثه هنری فورد هرگز سهمی کمتر از این مقدار در Ford Motor نداشته اند. به هر حال، ارزش آن ۱۰ برابر بیشتر از دو سال قبل است. آنها به وسیله ۴۰درصد قدرت رأی از طریق یک کلاس ویژه سهام همچنان به طور جدی و محکم به کنترل اوضاع می پردازند.   

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.