Take a fresh look at your lifestyle.

برند اپل Apple برای پنجمین سال متوالی باارزش‌ترین برند جهان شد

طبق گزارش جدید موسسه اینتربرند Interbrand برند اپل Apple با ارزشی معادل ۱۸۴ میلیارد دلار و با سه درصد افزایش در رتبه اول باارزش‌ترین برند‌های دنیا قرار گرفت.
بعد از برند اپل، رتبه‌های دوم تا پنجم به ترتیب در اختیار برندهای گوگل، مایکروسافت، کوکاکولا و آمازون قرار دارد. ارزش برند ردموندی‌ها بر اساس برآوردهای اینتربرند بیش از ۸۰ میلیارد دلار محاسبه شده است. ارزش کوکاکولا و آمازون به ترتیب ۷۰ و ۶۵ میلیارد دلار بیان شده است.

پس از این پنج شرکت اولین شرکت غیرآمریکایی، سامسونگ با ۹ درصد رشد در رتبه ششم بوده و رتبه‌های هفتم تا دهم نیز در اختیار تویوتا، فیس‌بوک، مرسدس بنز و IBM است.

به این ترتیب از ده برند برتر فهرست اینتربرند، هفت برند در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند و جالب است بدانید بیشترین رشد مربوط به فیس‌بوک و آمازون و کمترین رشد نیز مربوط به اپل بوده است. ارزش برند اپل در مقایسه با سایر رقبایی که در رتبه‌های پایین قرار دارند، با شتاب بسیار کمتری رشد کرده است. اینتربرند فهرستی از برندهایی را که شتاب رشد ارزش آن‌ها بسیار بالا است در رده‌بندی با عنوان Top Growing منتشر کرده که در این فهرست برند فیسبوک Facebook در رتبه اول قرار دارد. ارزش برند فیسبوک در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۸ درصد افزایش پیدا کرده است. پس از فیسبوک، برند آمازون قرار دارد که در طول یک سال اخیر شاهد افزایش ۲۹ درصدی ارزش خود بوده است.

با نگاهی به لیست کامل صدتایی ارزش‌مند‌ترین برندها مشاهده می‌شود که همچنین ادوبی، آدیداس، استارباکس و هواوی رشد بسیار خوبی داشته‌اند درحالی‌که کاترپیلار، HP، کانن و IBM بیشترین افت را داشته‌اند.

فهرست کامل موسسه اینتربرند را مشاهده کنید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.