Take a fresh look at your lifestyle.

رشد تصاعدی در کسب و کار

ثروت آفرینان و کارآفرینان دنیای امروز همواره تمام اتفاقات و مشکلات پیرامون خود را به عنوان فرصتی برای پیشرفت و رشد تلقی می دانند و با به کارگیری تکنولوژی های روز اتفاقات را مدیریت و کنترل می کنند.

در روزگار کمی قدیمی تر رشد و پیشرفت به صورت خطی بود، اما امروزه به واسطه افزایش تکنولوژی این رشد ها حالت تصاعدی پیدا کرده و این تکنولوژی ها باعث شده راحت تر، سریع تر و کم هزینه تر زندگی کنیم. جهان امروز جهان فناوری است و در واقع این ما هستیم که باید به عنوان یک کارآفرین از این رشد نمایی استفاده کنیم و سوار بر این موج شویم تا به اوج و تعالی برسیم.

اگر واقعا قصد و نیت این را دارید که رشد کنید و جهشی در زندگی خود انجام دهید باید چالش پذیر باشید و بدانید با صبوری کردن در قایق کنار دریا به جایی نخواهید رسید، بادبان ها را بالا بکشید به دل به دریا بزنید. البته به لطف همان تکنولوژی هایی که پیشتر از آنها صحبت شد نیازی به قایق و بادبان ندارید ولی مطمئنا نخستین وسیله لازم برای جهش را همیشه با خود دارید. تلفن همراه، بلی تلفن های همراه امروزی که توانایی برقراری ارتباط با اینترنت را دارد، نخستین و بهترین وسیله برای شروع کار است.

همانطور که می دانید مهم ترین قسمت یک تجارت و کسب و کار ارتباط است و بهترین ابزار برقراری ارتباط که در اختیار همه افراد جامعه است همین تلفن همراه است. پس با استفاده صحیح از این ابزار قدرتمند شبکه افراد پیرامون خود را بزرگ تر و قدرتمند تر کرده و تغییراتی در زندگی خود و دیگران ایجاد کنید.

در سال های بسیار گذشته تنها افراد خاصی می توانستند به بزرگان جامعه خود دسترسی داشته باشند و این گونه بود که برطرف کردن کل مشکلات دولت ها و کشورها برعهده دولتمردان و افراد محدودی بود، اما امروزه برطرف کردن مشکلات تا حد بسیار زیادی بین همه افراد جامعه با توجه به توانایی ها و علاقه مندی های شان تقسیم شده است. پس برای برطرف کردن مشکلات موجود در جامعه تان قدم بردارید و ایده پردازی کنید؛ به طور مثال روزانه تمام مشکلاتی را که خودتان با آنها روبه رو می شوید یادداشت کنید و سپس این مسئله را با دیگران در میان بگذارید و بپرسید که آیا این مشکل شما هم هست و از آنها نظرشان را در خصوص نحوه برطرف کردن مشکل مذکور جویا شوید. حالا نوبت شماست که با اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید ایده پردازی کنید. مطمئن باشید اگر مشتاقانه و متعهدانه ایده هایی را که دارید بپرورانیدف می توانید آن را به عنوان فرصتی برای کارآفرینی و ثروت آفرینی ببینید.

در گذشته تجارت ها عموما از پدران به پسران منتقل می شد و رشد ها به صورت خطی ادامه داشت اما امروز با شکوفایی ایده های ساده با کمک تکنولوژی، می توان ظرف مدت بسیار کوتاهی به ثروت و قدرت رسید. شرکت های بزرگ حوزه فناوری که در زمان خود جزو بزرگ ترین های صنعت خود بود با عدم قبول چالش های پیش رو، امکان رشد تصاعدی و تاکید بر رشد خطی امروز حتی نام و نشانی از آنها دیده نمی شود.

امروزه ما با تکیه بر فناوری روز، هزاران فرصت بکر در اختیار داریم که می توان از این فرصت های تصاعدی، رشد تصاعدی را ساخت. شرکت های دانش بنیان و نوپا با تمرکز بر این فرصت ها و با هدف تغییر در سطح و روش زندگی مردم می توانند هم رشد تصاعدی داشته باشند و هم شرکت های بزرگ را که با استراتژی رشد خطی حرکت می کنند کنار بزنند و طرح های مبتکرانه خود را به بازار عرضه کنند، اما برای رسیدن به رشد تصاعدی لازم است پیش زمینه هایی را انجام داد که به مهم ترین آنها در آینده اشاره می شود.

الف- دیجیتالی شوید: دیجیتالی شدن مهم ترین و نخستین گام رشد تصاعدی است. ایده هایی که رشد تصاعدی بسیار زیادی داشته همه و همه در دنیای دیجیتالی بودند و در فضای مجازی.

ب- تغییر دهید: ولی بدانید که نیازی نیست با پدیده های قدیمی بجنگید تا آن را از بین ببرید، مدل جدید و مدرنی بسازید، مطمئن باشید پدیده قدیمی خود به خود منسوخ می شود.

ج- خدمات بفروشید، نه کالا: فروش کالا را به قدیمی ها واگذار کنید، فروش کالا با توجه به مشکلات و مسائلی که دارد هرگز امکان رشد تصاعدی را برای شما فراهم نمی کند، اما فروش نرم افزار فروشگاه آنلاین، اپلیکیشن های کاربردی و  . . . می توانند راهی برای رشد تصاعدی باشند.

دکترای مدیریت کسب و کار-DBA

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.