Take a fresh look at your lifestyle.

چهار عامل موفقیت در روابط عمومی ورزشی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) اگر شما آرزو دارید که یک دوره شغلی موفق در روابط عمومی ورزشی و یا تقریبا هر گونه فعالیت ارتباطی داشته باشید، این چهار چیز را به یاد داشته باشید.


۱٫ در یک حوزه خاص استاد شوید
حدود ۲۰ سال پیش، من شروع به کار با یک مشتری در رشته بولینگ کردم. من چه چیزی در مورد بولینگ می دانستم؟ مانند بسیاری از مردم، تنها بعضی اوقات از این ورزش لذت می بردم. اما این کافی نبود. من مجبور شدم خودم را در کسب و کار این رشته غوطه ور کنم. این امر شامل ایجاد برقراری روابط با بازاریابان، ورزشکاران، رسانه ها، تولید کنندگان تجهیزات و افرادی که سازمان های مجاز را اداره می کنند و حتی افرادی که در زمینه تکنولوژی این ورزش فعالیت می کردند، بود.


من اعتبار خودم را به عنوان یک متخصص بازی بولینگ به دست آوردم و می توانستم با هر کسی از مدیر عامل ها تا رسانه های بولینگ تا صاحبان مراکز بولینگ صحبت کنم. حتی یک مجله ملی این رشته با من مصاحبه کرد، و بعدها من به عنوان یکی از تاثیر گذارترین افراد در این ورزش معرفی شدم. مهمتر از همه، من در جایگاهی قرار گرفتم که می توانستم به خوبی به مشتری ها و سایر عوامل کلیدی در زمینه های مورد نیازشان، یعنی: روابط عمومی و بازاریابی، مشاوره بدهم.


۲٫ به طور موثر ارتباط برقرار کنید
تفاوت بین پیروان و رهبران چیست؟ برای شروع، مهارت های استثنایی ارتباطی نوشتاری و کلامی. این که شما در حال فروش یک مفهوم خلاقانه هستید و یا بیان نتایج یک برنامه، ارتباط شفاف، مختصر و قانع کننده، جایگاه شما را به عنوان یک مشاور مورد اعتماد و با ارزش در هر موضوعی، ارتقاء خواهد داد. مهم است که بتوانید توجه، اعتماد و اطمینان کسی را به دست آورید.


۳٫ علائق خود را متنوع نگه دارید
حتی اگر تمام طول عمر کاری خود را در ورزش صرف کرده اید، هنوز هم مهم است که افق های دید خود را متنوع و گسترده نمائید. خودتان را به حساب های مرتبط با ورزش محدود نکنید. داشتن نگاهی فعالانه به سایر مقوله های از جمله سرگرمی، تکنولوژی و مسافرت، شما را در معرض جهانی گسترده تر و رنگارنگ تر قرار خواهد داد. شما با چالش های بیشتری مواجه خواهید شد، روش های جدید تفکر را یاد خواهید گرفت و به فردی همه فن حریف و متخصص تبدیل خواهید شد.


۴٫ همیشه کنجکاو باشید
زمانی که من با دانشجویانی صحبت می کردم که در حال بررسی یک فرصت شغلی در حوزه روابط عمومی هستند، همیشه تاکید می کنم که کنجکاو بودن از همان روز اول مصاحبه شغلی چقدر می تواند در دوران حرفه ای آن ها مهم باشد. تلاش برای بیشتر مطلع شدن در مورد طیف وسیعی از موضوعات، می تواند به شما در مسیر رشد مداومتان کمک کند، و شما را پر انرژی و با انگیزه نگه دارد. بدون داشتن کنجکاوی، شما در نهایت خسته خواهید شد، بی حوصله می شوید و ناخواسته خود را در حال خروج از در پشتی به سمت شغلی دیگر، خواهید یافت. من این اتفاق را بارها و بارها دیده ام.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.