Take a fresh look at your lifestyle.

آپارات اولین وب‌سایت ایران با بیش‌از ۱۰٫۵ میلیون نمایش ویدئو در روز!

آپارات به تازگی توانست جایگاه اول را در فهرست برترین وب‌سایت‌های ایرانی و رتبه ۲۰۰ را در بین وب‌سایت‌های جهان از آن خود کرده است.
رکورد سال ۱۳۹۵ آپارات را اینجا مطالعه کنید.

در سال ۲۰۱۱ میزان نمایش ویدئو موفق در آپارات در حدود ۶۰ هزار نمایش بوده است و این عدد در سال ۲۰۱۴ به ۲٫۲ میلیون نمایش رسید. حال آپارات اعلام کرده است که توانسته به آمار نمایش بیش از ۱۰٫۵ میلیون ویدئو در روز برای سال ۲۰۱۷ دست یابد که تماشای این میزان ویدئو معادل ۱۱۹ سال تماشای ویدئو برای یک کاربر است!

در حال حاضر بیش از ۲۱ میلیون بازدید روزانه از وب سایت آپارات صورت می‌گیرد که بالغ بر ۷٫۶ میلیارد بازدید صفحه در سال است و نزدیک به ۶۳ میلیون دقیقه ویدیو از طریق آن به نمایش در می‌آید؛ این حجم بازدید از حدود ۲۹ میلیون کاربر فعال ماهانه حاصل می شود. این عدد معادل ۶۷ درصد کل جمعیت کاربران اینترنت ایران است و به نوبه خود رسیدن به یک رکورد تازه دیگر است.

اما اگر بخواهیم در مورد محتوای پربازدید آپارات بررسی کنیم موضوع طنز بیش از ۱۵ درصد حجم محتوای نمایش داده شده است و اخبار رتبه دوم را از آن خود کرده است، حوادث نیز جایگاه سوم را در بین محتوای پربازدید در آپارات دارد.

جالب اینکه پرترافیک‌ترین شبکه‌های اینترنت روی آپارات به ترتیب ایرانسل، مخابرات و همراه اول بوده‌اند که خبر از این می‌دهد که بیش از ۷۶ درصد مخاطبین آپارت از طریق موبایل به تماشای ویدئو می‌پردازند. این آمار در مورد دسکتاپ ۱۶ درصد و تبلت بیش از ۷ درصد است.

یک نکته مهم در مورد آپارات مخاطبین جوان آن است؛ طبق آمار اعلامی نزدیک به ۷۰ درصد مخاطبین آپارات را بازه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال تشکیل می‌دهند و این خبر از تغییر یک ترند در مخاطبین محتوای ویدئویی و کوچ از تلویزیون به اینترنت دانست.

بخش جدید که آپارات روی آن تمرکز زیادی کرده است تولید محتوای ویدئویی است؛ آپارات در حال حاضر ۱۲۰ برنامه و محتوای اختصاصی دارد که در حوزه‌های مختلف تولید می‌شود.

به نظر می‌رسد یوتیوب ایرانی برنامه‌های بلندمدت‌تری برای حکم‌رانی خود در بازار ایران دارد و رقیبان همچنان در تلاش هستند تا جایگاه قابل قبولی را از آن خود کنند.

در هیاهوی آپارات باید نیم‌نگاهی داشته باشیم به پروژه نتفلیکس ایران یا همان فیلیمو که کم‌کم در حال ریشه کردن در دل اینترنت ایران است.

گزارش کامل را در سایت اصلی آپارات مطالعه کنید.


عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.