Take a fresh look at your lifestyle.

تامین منابع مالی

سوال: کسب و کاری را در حوزه تولید محصولات غذایی راه اندازی کرده ام، ولی در بخش تأمین منابع مالی برای تولید و بهره برداری با مشکل مواجه هستم. لطفا مرا راهنمایی کنید از چه راه هایی می توانم منابع مالی مورد نیاز را تأمین کنم؟

پاسخ: معمولا راه اندازی هر کسب و کاری در ابتدا نیاز به سرمایه و تأمین مالی دارد. به طوری که حتی گاهی کمبود منابع مالی برای تأمین نیازهای کسب و کار باعث شکست کسب و کار ها شده است. هر کسب و کار معمولا در دو مقطع نیاز به سرمایه دارد؛ یکبار در ابتدای آغاز فعالیت که نیاز به سرمایه های بلند مدت دارد و دوم هنگام تولید و بهره برداری که این نیازها مربوط به تنظیم گردش نقدینگی مورد نیاز برای انجام پرداخت های کوتاه مدت، دستمزد، خرید ماشین آلات و تجهیزات و. . . است.

یکی از راه های تأمین نیازهای کسب و کار از محل پس اندازهای شخصی است. در صورتی که این روش برای تان مقدور نباشد می توانید از طریق متقاعد کردن دوستان و خویشاوندان، حمایت مالی آنها را جلب کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید، البته این روش مزایا و معایبی هم دارد.

روش دیگر برای تأمین منابع مورد نیاز وام های بانکی است که البته این روش نیز مزایا و معایب خود را دارد و باید اقساط آن به موقع پرداخت شود. روش دیگر این است که یک شریک اختیار کنید که در این صورت توصیه می کنم حد و حدود وظایف و سهم طرفین طی قراردادی مشخص شود و اصول شراکت رعایت شود تا با مشکلات دیگری روبه رو نشوید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.