Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات تلویزیونی و تاریخچه ی آن ( اینفو گرافی )

0

پرتال تبلیغاتی کشور: تبلیغات بزرگترین ابزار اطلاع رسانی خدمات و محصولات یک سازمان، کارخانه یا شرکت به بازار و مردم بوده و هست و در طول سالیان شرکت ها سعی کردن از ابزار های مختلف تبلیغاتی برای این امر استفاده کنند. یکی از بزرگترین و عمومی ترین راه های تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی هست که از طول پیدایش تلویزیون مورد استفاده قرار گرفته. در این مقاله می خواهیم مروری داشته باشیم به تاریخچه ی تبلیغات تلویزیونی (  Tv Commercial  ) و تغییرات کوچک و بزرگ آن طی دهه های مختلف.

adsportal

اولین تبلیغات تلویزیونی ( Tvc ) در ۱ جولای ۱۹۴۱ قبل از یک مسابقه بیس بال از طریق شبکه محلی نیویورک ( WNBT ) پخش شد، در واقع شرکت ساعت سازی Bulova اولین شرکتی بود که در ازای پرداخت تنها ۴ دلار آمریکا برای ۱۰ ثانیه اولین Tvc تاریخ را رقم زد! موفقیت این کمپانی از طریق تبلیغات تلویزیونی دیگر کمپانی ها را هم ترقیب از استفاده از این ابزار کرد. شرکت هایی مانند Fire stone tire, Pan American World Air ways و Department Store به سرعت تبلیغات تلویزیونی شرکت های خود را روی آنتن بردند.

در سال ۱۹۴۸ به لت استقبال زیاد شرکت ها از تبلیغات تلویزیونی برای رسیدن به بازارهای بزرگتر، منجر به تشکیل انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکایی برای تنظیم آگهی های بازرگانی تلویزیون شد. محبوبیت این ابزار تازه برای تبلیغات و توجه مردم و سرمایه گزاری شرکت ها حتی باعث ترس کمپانی های فیلم سازی از تسلط تلویزیون بر دیگر رسانه ها شده بود.

در دهه ۵۰ میلادی تغییرات قابل توجهی در تبلیغات تلویزیونی به وجود آمد و برنامه های مشارکتی در تلویزیون به وجود آمد. کمپانی های بزرگی مانند Kraft, Colgate و General Electric در کمپین تبلیغاتی محصولات خود از برنامه های مشارکتی استفاده کردند که باعث سود چشمگیر شرکت ها و شبکه های تلویزیونی شد.

در دهه ۶۰ میلادی یکی از مدیران اجرایی شبکه NBC با پیشنهاد خود انقلاب جدیدی در تبلیغات تلویزیونی ایجاد کرد. پیشنهاد این مدیر استفاده از تبلیغات در حین پخش برنامه های تلویزیونی بود.

معمولا هر برنامه ۱ساعته حدود ۹دقیقه تبلیغ در میان خود داشت که به چند قسمت یک یا دو دقیقه ای تقسیم میشد. این مقرون به صرفه ترین راه برای رسیدن پیام به اکثریت مردم بود.

در دهه ۷۰ میلادی با ممنوعیت تبلیغات سیگار که سود چشمگیری برای شبکه ها داشت، شبکه های تلویزیونی رو به پیشنهاذ به کارخانه های تولید الکل کردند و اولین تبلیغات این صنعت در تلویزیون در این سال ها شکل گرفت، البته در این دهه اتفاق دیگری هم در تبلیغات افتاد و آن استفاده از اشعار و تبلیغات تلویزیونی موزیکال بود. که اولین و معروفترین آن برای شرکت Dr pepper’s با مضمون Im a pepper, Your a pepper بود.

در دهه ۸۰ میلادی شبکه ها بازار هدف جدیدی را نشانه گرفتند!! (( کودکان )) برنامه های صبح یکشنبه که مخصوص کودکان بود طرفداران بسیاری حتی میان بزرگتر ها داشت و مدیران شبکه هارا مجاب به استفاده از ظرفیت های آن کرد. اولین شرکت های پیش قدم برای تبلیغات در برنامه های مخصوص کودک و نوجوان کمپانی های G.I Joe و My Little Pone بودند. دهه هشتاد را میتوان دهه ی ورود کارگردانان بزرگ به صنعت تبلیغات تلویزیونی هم نام برد، که از جمله آن میتوان به ساخت تیزر شرکت Apple توسط ریدلی اسکات اشاره کرد.

در دهه ۹۰ میلادی تغییرات ویژه ای در تبلیغات تلویزیونی به وجود آمد، در واقع محبوبیت Tvc به جایی رسیده بود که هر برنامه ۱ ساعته حدود ۱۹ دقیقه تبلیغ را در بر میگرفت که باعث موج نارضایتی بینندگان شده بود. شرکت ها برای مقابله با این مشکل شروع به استخدام شخصیت های محبوب و ستارگان ورزش و سینما کردند تا با استفاده از محبوبیت آنها همچنان مخاطبان را راضی نگه دارند که اتفاقا کار ساز واقع شد. اما همچنان تبلیغات تلویزیونی با ظهور تکنولوژی های نوین و ورود شبکه ها بر روی اینترنت در حال تغییر است که مهمترین تغییر کوتاهتر شدن و گرانتر شدن آن است!!

به نوشته ی ورنر سورین و جیمز تانکارد در کتاب نظریه های ارتباطات، تکنیکهای اجرای در تیزر های تلویزیونی به ۱۸ قسمت زیر تقسیم می شود:

۱- موزیکال ۲- ارائه تاییدیه ۳- داستان گویی ۴- مستندات علمی ۵- تبلیغ دو تیکه ۶- شایستگی فنی ۷- نمای نزدیک ۸-رتوسکوپ ۹- مقایسه ۱۰- حل مشکل ۱۱- فرد سخنگو  ۱۲- سبک زندگی ۱۳- برشی از زندگی روزمره ۱۴- انیمیشن ۱۵- مصاحبه با مشتری ۱۶- سریالی ۱۷- خیال پردازی ۱۸- ذهنیت پردازی.

اما تیزر های تلویزیونی تنها راه تبلیغات در تلویزیون نیستند و Tvc:

۱- زیر نویس ۲- آگهی دعوت به تماشای برنامه ۳- درج آرم ۴- درج در نشان آگهی ۵- برنامه مشارکتی و رپرتاژ آگهی هم شامل میشود.

س شاید بتوان گفت تبلیغات تلویزیونی یا Tvc که به آن Commercial یا Television Advertising هم می گویند، اصطلاحا به استفاده از ظرفیت های برنامه های تلویزیونی برای ارسال پیام و مزایای محصولات یا خدمات یک سازمان یا کمپانی به بازار و مردم می گویند.

pey0end

در مقالات بعدی سعی می کنیم  تکنیک های مختلف ساخت تیزر را به اختصار توضیح دهیم.

 

 

 

продвижение сайтовкак создать тему в контактепьяный водитель трезвый водительпалолем гоарастаможка кузова в украинерегистратор автомобильный видео

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ