تأثیرگذاری تصاویر بر دنبال شدن شما در شبکههای اجتماعی
در رابطه با شما که این مطلب را میخوانید یک نکته مهم و جالب وجود دارد و اینکه یا بالاخره یک صفحه در یکی از شبکههای اجتماعی برای خودتان ایجاد کردهاید یا بالاخره پی به ارزش آن برده و تصمیم به ایجاد یک صفحه گرفتهاید. اما سؤال اینجاست که آیا بهترین استفاده را برای بازاریابی از آن میکنید؟
آیا میدانستید که تأثیرگذاری محتوای بصری در ایجاد ارتباط با دنبال کنندگان ثابت یا حتی بازدیدکنندگان اتفاقی صفحه شما که تنها برای یک بار وارد آن شدهاند، ۵ برابر بیشتر از محتوای غیر بصری است؟ خواه این محتوا بصری یک عکس باشد یا یک ویدئو تأثیرگذاری و برقراری ارتباط آن با مخاطب بصورت فوری است.
راههایی ساده برای تولید محتوای بصری
پیش از هرگونه نگرانی در مورد چگونگی تولید محتوای بصری تأثیرگذار اجازه دهید خیلی ساده بگویم که برای تولید چنین محتوایی نیاز به زحمت و صرف زمان آنچنانی که تصور میکنید ندارید، حتی از تهیه محتوای غیر بصری (متن و صوت و …) هم شاید تا حدودی راحتتر باشد. محوریت شبکههای اجتماعی همه و همه در رابطه با اجتماعات مردمی هستند، پس یکی از بهترین و آسانترین راهها درخواست از مردم و به عبارتی مخاطبین شما برای تهیه تصویر یا ویدئو مرتبط با فعالیت و برند شما و ارسال آنها جهت استفاده حتی با نام خود آنها در محتوای تولید شما است.
این شیوه یکی بهترین و ایده آل ترین استراتژیهای تائید کسبوکار خودتان توسط مشتریان است – مشتری که با رضایت و خوشحالی اقدام به تهیه و ارسال عکسی از کیک عروسی خودش که از فروشگاه شما تهیهکرده میکند، درواقع به تمامی دوستان خودش در آن شبکه اعلام میکند که شما عرضهکننده بسیار خوبی هستید و باعث خوشحالی عروس و داماد در مراسم خودشان شدهاید، مطمئناً مردم همچنین چیزی را دوست دارند و از آن استقبال میکنند.
این کار همچنین موجب هدایت ترافیک بیشتر به وبسایت و شبکه اجتماعی شما و اشتراکگذاری بیشتر محتوایی میشود که محوریت آن برند شما قرار دارد.
توجه داشته باشید که در دوره فعلی وجود داشتن انواع گوشیهای هوشمند و تبلت ها اشتراکگذاری چنین لحظات را بهمراتب آسانتر از گذشته ساخته است، چرا که علیرغم داشتن کارهای زیادی یک عروس و داماد فرضی در چنین روزی دارند، گرفتن یک عکس و اشتراکگذاری آن در شبکههای اجتماعی زمانی زیادی از آنها نمیگیرد، ضمن اینکه میتوانند مسئولیت این تهیه تصویر را بر عهده یک شخص دیگر بگذارند یا حتی پس از تهیه عکس در فرصتی بعد از مراسم اقدام به اشتراکگذاری آن بکنند.
به محتوای تولید شده توسط مخاطبین خود عکسالعمل نشان دهید
پاسخ دادن و به عبارتی عکسالعمل نشان دادن به هرگونه محتوایی که توسط مشتریان و مخاطبین شما با محوریت شما در این شبکهها تولید میشوند، بسیار اهمیت دارند – بههرحال آن مخاطب و مشتری برای شما زمانی را صرف کرده است و دریافت پاسخ از طرف شما نشان دهنده توجه و اهمیتی است که برای مشتریان و خدمات مشتریان قائل هستید. ضمن اینکه درج یک پاسخ و تشکر در زیر پست آنها بازهم میتواند بطور مضاعف تبلیغ دیگری برای برند شما در بین کسانی که این پست را میبینند باشد.
باز یک ایده دیگر
از مشتریان خود بخواهید با تهیه یک تصویر یا ویدئو نشان دهند که از یک محصول فرضی به چه شکلی استفاده میکنند. همچنین میتوانید یک هشتگ را در این رابطه معرفی کنید تا محتوای اشتراکگذاری شده به راحتی از طریق شبکههای توئیتر و فیسبوک و … قابل پیدا کردن باشد. اما باید پیش از این حتما توجه داشته باشید که شخص یا برند دیگری از آن هشتگ خاص در شبکههای اجتماعی با موضوعی دیگر در حال استفاده کردن نباشد.
همچنین همانطور که در بالا اشاره شد، توجه داشته باشید که این فرایند را به هیچ نباید به عهده مشتریان خودتان واگذار کنید و به آن توجه نداشته باشید. چرا که برخی از اوقات ممکن است این شیوه به عنوان ابزاری برای انتقاد از کیفیت یا نوع خدمات و محصولات شما مورد استفاده قرار بگیرید که به شدت برای شما و برند شما بد است.
استفاده از تصاویر همچنین فرصتی دیگر برای نشان دادن جنبه متفاوتی از کسبوکار شما میباشد – – یک تصویر از پشتصحنه کسبوکار شما در قالب عکس یا فیلم روشی بسیار خوب و مناسب برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبین و نشان دادن کاری که در حقیقت انجام میدهید و از همه مهمتر کاری که آن را دوست دارید، میباشد.