Take a fresh look at your lifestyle.

چک لیست تهیه برنامه بازاریابی

0

تهیه یک مارکتینگ پلن یا طرح بازاریابی فرایندی زمان بر است که برای تهیه آن به همکاری (چندین) تیم قوی در حوزه های مختلف تحقیقات بازار، تبلیغات، برندسازی و . . . نیاز است. در ادامه بطور خلاصه مراحلی که برای رسیدن به یک طرح باید طی شود را با هم می بینیم:

۱- بازار خود را توصیف کنید و ویژگی‌ها و اندازه هر بخش از بازار را بطور کامل بیان کنید؛ در این بین باید روندهای اصلی و کلیدی موجود در بازار مورد بازدید و بررسی قرار دهید.

۲- تحقیق کنید که چه مواردی برای مشتریان ارزش دارد، این موارد می‌تواند شامل ویژگی‌ها، کیفیت، خدمت و تصویر می‌تواند باشد.

۳- کانال‌های توزیع را برای دسترسی پیدا کردن به مشتریان با یکدیگر مقایسه کنید(مثلاً از طرق فروش مستقیم یا از طریق خرده‌فروشان).

۴- فایلی مشخص از اطلاعات هر یک از رقبای خود و چیزی که عرضه می‌کنند و … تهیه کنید.

۵- دیگر فاکتورهای کلیدی که بر محیط کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارند را موردبررسی قرار دهید، یک تجزیه و تحلیل SWOT از جایگاه رقابتی خود تهیه کنید (SWOT: نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها).

 

How-to-Write-a-Marketing-Plan

 

۶- میزان تأثیرگذاری فعالیت‌های بازاریابی قبلی خودتان از قبیل کمپین‌های تبلیغاتی یا فروش‌های فصلی را بررسی کنید.

۷- میزان سودآوری و فروش‌های بالقوه به مشتریان مختلف و همچنین بخش‌های مختلف از هر بازار را موردبررسی قرار دهید، همچنین این بررسی را یکبار هم در مورد محصولات و فعالیت‌های مختلف هم انجام دهید.

۸- باید تصمیم بگیرید در بین مشتریان بالقوه و مشتریان موجود کدام یک را هدف قرار دهید، مشخص کنید که کدام یک از محصولات نیاز به هدایت و پشتیبانی بیشتر و کدام یک نیاز به به‌روزرسانی و یا جایگزینی دارند.

۹- اهداف مشخصی را تعیین کنید: به‌عنوان مثال، حفظ مشتریان موجود، افزایش حجم سفارش، فروش محصولات جدید و یا بدست آوردن مشتریان جدید.

۱۰- در رابطه با شیوه قیمت‌گذاری هر یک از محصولات یا خدمات تصمیم بگیرید.

۱۱- در رابطه با نحوه فروش و توزیع کالاها تصمیم بگیرید، در رابطه با نحوه ارتقاء خدمات مشتری و رضایت آنها تصمیم‌گیری کنید.

۱۲- در رابطه با نحوه ترویج محصولات و خدمات خودتان تصمیم بگیرید و همچنین نحوه ارتباط خود با مشتریان را در نظر بگیرید.

۱۳- چرخه خرید مشتریان را نسبت به برنامه زمانی فعالیت‌های بازاریابی تعیین کنید.

۱۴- کاربرد طرح بازاریابی خودتان را برای بقیه فعالیت‌های کسب‌وکارهای خودتان بررسی کنید: مانند نیازمندی‌های آموزش و تولید در بخش‌های مختلف.

۱۵- شاخص‌های اصلی در این برنامه (مانند درخواست‌های جدید، نرخ تبدیل، نرخ از دست رفتن مشتری، متوسط ارزش هر سفارش) و سیستمی و نظامی برای اندازه‌گیری این موارد در طراح تهیه‌شده توسط شما.

 

قوانین اصلی

بایدها:

طرح تهیه‌شده خودتان را بر اساس تحقیقات بازار استوار و قابل‌اعتماد بنا کنید.

بر مشتریان هدف متمرکز شوید.

تهیه یک طرح عملیاتی برای دستیابی به اهداف معین.

آموختن از تجربه‌های پیشین.

اندازه‌گیری میزان اثربخشی طرح و برنامه شما.

 

نبایدها:

توسعه فعالیت‌ها بصورت گسترده

تهیه طرح و برنامه‌ای که قادر به دستیابی و اجرا آن نباشید.

داشتن مجموعه‌ای از فرضیات و پیش‌بینی‌های غیر واقعی

 


مطالب مرتبط:

مورد مشابهی یافت نشد

car cover porsche 964дайвинг отзывы египет ۲۰۱۶посольство канаданедорогая детская обувькупить овощерезкуhttp://podmani.ru/

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ