جِی بائر : نویسنده، سخنران و مشاور بازاریابی
جِی بائر نویسنده، سخنران و مشاور بازاریابی اهل آمریکا است که یکی از کتابهای وی با نام “Youtility” در لیست پرفروشترین کتب نیویورکتایمز قرار گرفته است.
وی بهعنوان نویسنده ارشد در وبلاگ Convince & Convert و مؤسس ۵ کمپانی بزرگ، سابقه همکاری با ۷۰۰ برتر مختلف از جمله Nike، Sony و . . . را دارد که ۲۵ مورد از آنها به اعتقاد مجله فورچون جزء ۱۰۰۰ شرکت برتر آمریکا هستند. وبلاگ وی در بینی یکی از بهترین منابع برتر جهان در حوزه بازاریابی رتبهبندی شده و توسط مجموعه Social Media Examiner بهعنوان سومین وبلاگ برتر در حوزه شبکههای اجتماعی مطرحشده است.
جِی بائر از فارغالتحصیلان دانشگاه آریزونا آمریکا است که علاوه بر حوزه بازاریابی در این دانشگاه در حوزه علوم سیاسی هم تحصیلاتی را داشته و در این زمینه فعالیتهایی داشته است. در ابتدای وارد شدن به حوزه کسبوکار بهعنوان مدیر کمپینهای انتخاباتی نمایندگان مجلس آمریکا فعالیتهای زیادی داشت. همچنین بهعنوان اولین کسی شناخته میشود که به دنیا نشان داد اینترنت چگونه قادر به تأثیرگذاری بر انتخابات و سیاست میباشد. ازجمله دیگر فعالیتهای وی در این حوزه میتوان به سال مدیریت برنامه تبلیغات اینترنتی کمپین انتخاباتی جان مککین برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۰ اشاره کرد که با تمرکز بر بازاریابی ایمیلی و راهاندازی وبسایتی جهت جذب سرمایه برای این کمپین انجام شد.
وی در سال ۲۰۰۰ یک شرکت بازاریابی و تبلیغاتی را راهاندازی کرد که به مشتریان شرکتی خود خدمات استراتژی وب، سئو، بازاریابی ایمیلی و راهکارهای تبلیغاتی آنلاین ارائه میداد. این شرکت برای ۵ سال متوالی بهعنوان شرکت برتر بازاریابی دیجیتال آریزونا معرفی شد و جوایز بسیار زیادی از آن خود کرد و نهایتاً در سال ۲۰۰۵ در یک شرکت دیگر به نام Off Madison Ave ادغام شد. وی سپس در سال ۲۰۰۸ یک شرکت مشاوره استراتژی شبکههای اجتماعی بنام Convince & Convert را راهاندازی کرد که همچنان فعال بوده و از شرکتهای برتر در این حوزه است و بالاتر به آن اشاره کردیم.
بائر در حال حاضر در کنفرانسها و رویدادهای خصوصی بسیار زیادی در سراسر دنیا شرکت میکند و عمدتاً در رابطه با موضوعات تلاقی با وب، ارتباطات و فرهنگ کسبوکار به سخنرانی میپردازد.