Take a fresh look at your lifestyle.

کمپین میلیونی فاجعه منا چیست؟

0

1_20150110095200448

کمپین میلیونی جمع آوری امضا توسط هنرمندان، جانبازان و کارکنان موزه صلح تهران برای محکومیت فاجعه منا تشکیل شده است.

این روزها با خبر بالا در تمام رسانه‌های اجتماعی برخورد می‌کنید و دوست دارید در موردش بیشتر بدانید و حتما آن چیزی که شما رو جذب می‌کند، “فاجعه منا ” است و به صورت نا‌خودآگاه ذهنتان توسط کلمه میلیونی می‌تواند حدث بزند که کمپین به چه معناست؟ و حس می‌کنید که باید با میلیون‌ها نفر همراه شوید. در این مقاله به شما کمک می‌شود تا با اصطلاح کمپین، کمی بیشتر آشنا شوید. تا هم بتوانید به عنوان مخاطب با آگاهی بیشتر، کمپین‌ها را حمایت کنید و در آن مشارکت کنید. یا به عنوان یک کسب‌وکار از اصول طراحی یک کمپین موفق بیشتر آگاه شوید.

 

کمپین چیست؟

 

معنای واژه کمپین به عنوان یک اسم؛ جنگ و کارزاری است که برای رسیدن به یک هدف، محدود به یک منطقه خاص اتفاق می‌افتد. از طرفی به عنوان یک فعل به معنای حرکتی در یک روش سازمان یافته و فعال به سوی یک هدف معین است.

به طور کلی، کمپین یک تلاش دسته جمعی، برنامه‌ریزی شده، زمانبندی شده برای رسیدن به هدفی خاص است.

 

کمپین‌ تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی مجموعه‌ای از فعالیت‌های تبلیغاتی چند جانبه است که در راستای هدفی که از قبل تعیین شده است با یک برنامه‌ریزی دقیق در یک دوره زمانی مشخص برای مخاطبان هدف‌گذاری شده اتفاق می‌افتد. کمپین‌ها پیام خود را در قالب محتوای ادبی( شعارهای تبلیغاتی)، محتوای گرافیکی، عکس وفیلم ارائه می‌دهند و مخاطبان را به مالک کمپین نزدیک می‌کنند. یعنی ابتدا جذابیت را ایجاد و سپس مخاطب را به مشارکت دعوت می‌کنند و روش مشارکت را توضیح می‌دهند. برای مثال: ثبت ایمیل، شرکت در یک مسابقه یا عضو شدن…

اصول طراحی کمپین‌های موفق

 

قبل از ارائه نکاتی در رابطه با اصول طراحی یک کمپین موفق باز “کمپین فاجعه منا” را بررسی کنیم.

 

چرا همه از این کمپین صحبت می‌کنند؟

یا چرا تا به حال مشارکت موفقیت‌آمیزی دارد؟

 

اول از همه شناخت پتانسیل موضوع و حساسیت موجود، بسیار روی موفقیت کمپین، در مشارکت تاثیرگذار بوده. این یعنی، موضوع “فاجعه منا” آن‌قدر در ذهن مردم تاثیر‌گذار بوده که هر کمپینی روی آن می‌شود تعریف کرد. از طرفی تمام رسانه‌های اجتماعی، خبری و حتی صدا‌وسیما روی اطلاع رسانی کمپین فعالیت می‌کنند.

 

اما در تمام موارد، موضو‌عات ارائه شده برای کمپین این پتانسیل را ندارند. پس ابتدا باید پتانسیل را ایجاد کرد. بدین ترتیب با هم چک لیستی از اصول طراحی یک کمپین را بررسی می‎‌کنیم:

 

شناسایی و اولویت بندی مأموریت یا هدف از ارائه تبلیغ. تعیین اهداف معمولا بر اساس شرایط بازار هدف ، تعیین جایگاه در بازار و ترکیب عناصر بازاریابی صورت می‌‌گیرد. یک هدف تبلیغاتی وظیفه ارتباطی منحصر به فردی با مخاطبین هدف در یک مدت زمان خاص دارد. اهداف تبلیغاتی را می توان بر اساس چگونگی نوع هدف در تبلیغات تقسیم بندی کرد. که این اهداف می توانند آگاهی دهنده، متقاعد کننده و یا در راستای یاد آوری باشند.

 

شعار تبلیغاتی و پیامی که در زمان ارائه تبلیغ بایستی منتقل شود.

 

– رسانه هایی که بایستی به منظور ارائه تبلیغات، با توجه به بازار هدف و مأموریت تبلیغ از آن ها استفاده کنیم.

تمایلات رسانه ای مخاطبان هدف، بر انتخاب رسانه تاثیر بسزایی دارد. ماهیت هدف کمپین و نوع پیام نیز در انتخاب رسانه بسیار مهم بوده و در نهایت هزینه‌های استفاده از رسانه نیز در انتخاب نوع رسانه نیز حایز اهمیت می باشد.

برای مثال: ممکن است برای اطلاع رسانی یک کمپین مجبور شویم ترکیبی از بیلبورد‌ها، رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون و رادیو داشته باشیم باید بدانیم امروزه شرکت‌ها فقط بر اساس امکانات خود روی اثربخشی یک کمپین گزارش می‌دهند. باید بدانیم به همه روش‌های اطلاع رسانی باید فکر کنیم و ترکیبی مناسب از همه این‌ها ارائه دهیم.

 

– بودجه

باید بدانیم؛ بودجه مورد نظر به منظور طراحی، تدوین و ارائه تبلیغ چه قدر است؟ و با چه استراتژی و تاکتیکی هزینه گردد؟ نکات ویژه جهت تعیین بودجه تبلیغات:

الف) دوره عمر کمپین: در ابتدای هر کمپینی برای ایجاد آگاهی لازم و فراهم کردن شرایط شناخت مالک کمپین به تبلیغات زیادی نیاز داریم ولی در شرایط بلوغ ، بودجه کمتری می خواهیم.

 

ب) رقابت بازار: در بازاری که تعداد رقبا زیاد و حجم تبلیغات آنها نیز قابل ملاحظه است باید تبلیغات بیشتری توسط صورت گیرد.

 

ت) فراوانی پخش تبلیغ : برای رساندن یک پیام به انبوه مخاطبان نیاز به تکرار فراوان آن پیام وجود دارد که به طبع، بودجه تبلیغاتی بیشتری بایستی مورد نظر قرار گیرد.

 

ج) متمایز کردن مالک کمپین از رقبا

 

– مخاطب‌شناسی

تبلیغات شما وقتی جامعه هدف خود را تحت تاثیر قرار ندهد موثر نخواهد بود. اول مخاطبان خود را بشناسید قبل از اینکه تبلیغ خود را خلق کنید. از طرفی تعیین جمعیت مخاطب بسیار مهم است. فراوانی رویت پیام و چگونگی تاثیر آن در انتخاب رسانه همواره بایستی در نظر گرفته شود. جمعیت هدف، درصدی از افراد موجود در بازار هدف هستند که در یک مدت زمان معین باید در معرض برنامه تبلیغاتی قرار گرفته. تاثیر رسانه به نوعی همان رویت پیام توسط مخاطب است.

 

ثبات

اگر شما کمپین‌ اجرا می کنید در آن‌ها ثبات و یک‌دستی را حفظ کنید. یک گوینده و موسیقی واحد را برای تبلیغات خود به کار برید. در اقلام چاپی نیز باید از رنگ ها و فونت‌های مشخصی استفاده کنید. از یک شعار استفاده کنید، با این کار همه چیز را برای مخاطب بالقوه خود مثل شعار، رنگ، فونت، گوینده و هر چیزی که به کمپین تبلیغاتی شما مربوط است تثبیت خواهید کرد.

 

کنترل پروژه

پایش رسانه‌ها و تحقیقات پیرامون میزان اثربخشی تبلیغات از جمله کنترل‌های لازم در زمان مبارزه تبلیغاتی است. کنترل پروژه باید توسط عناصری انجام گیرد که کل فرآیند کمپین را مدیریت و منطق‌سازی خواهند کرد. که هدف اصلی این کنترل، اطمینان از اجرای کامل و به موقع و تطبیق با استراتژی برنامه اصلی کمپین است.

 

نتیجه‌گیری:

روش ثابتی برای مدیریت و اجرای یک کمپین تبلیغاتی وجود ندارد و همه مجری‌های کمپین‌ها با توجه به نوع سفارش و هدف‌گذاری‌ها یک روش را انتخاب می‌نمایند. ولی آنچه از اهمیت فراوانی برخوردار است قابلیت اجرایی و کاردانی مسئول و مدیر کمپین در حل مسائلی مانند: عدم هماهنگی بخش‌های مختلف، تصحیح خطاها، تاخیرهای زمانی، تغییرات اجباری اعضای تیم، تغییر وظایف اعضا، تغییر ناگهانی استراتژی، تغییرات برنامه‌ها در رسانه‌ها است.

заказать сайт москвадома дуплексы проекты ценысклад посудыстатистика поиска googleкупить набор столовых приборовсправка в лагерьзаказать раскрутку сайтов

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ