صد ایده بازاریابی برتر – قسمت 1
محصولاتتان را رایگان بدهید
شاید دیوانگی به نظر برسد ولی در بعضی مواقع تنها راه نفوذ یک محصول در بازار است. در مواقعی که یک محصول خیلی جدید و انقلابی است معمولا افراد کمی دوست دارند که آن را امتحان کنند در نتیجه انتظار پرداخت پول از طرف مردم نوعی مانع محسوب می شود. در یعضی مواقع هم تنها راه زنده ماندن در بازار همین است به خصوص در مورد کالاهایی که مشتریان به طور مداوم خرید خواهند کرد، دادن محصول رایگانی که در آنها ایجاد وابستگی کند یک روش بازاریابی خوب محسوب می شود.
مثال های زیادی از کالاهایی که بسیار ارزان فروخته می شود وجود دارد که شرکت ها از طریق کالاهای جانبی آنها درآمد کسب می کنند. به عنوان مثال کالاهای یدکی برای خودرو ها یکی از این مثال هاست ، خودرو ها نسبتا ارزان فروخته می شوند ولی قطعات یدکی اصلی معمولا گران هستند چون که منبع اصلی درآمد خودروسازها از همین راه است( البته نه در ایران). در واقع هیچ دلیلی وجود ندارد که هر محصولی که از کارخانه خارج می شود برچسب قیمت داشته باشد، بسیاری از شرکت ها از طریق همین اهدای رایگان محصولات درآمد های بسیار زیادی به دست آورده اند.
مصطفی پورمرتضوی | بازاریاب برتر
نظرات بسته شده است.