Take a fresh look at your lifestyle.

بررسی اجمالی هویت و شخصیت برند بانک‌های برتر ایرانی

0

نویسنده میهمان: محمد قاضی‌زاده

هویت برند همان جوهره برند است. مهمترین و منحصربفردترین خصوصیات برند، در هویت برند نمایان می شود. پرفسور جان کاپفرر معتقد است « داشتن یک هویت، یعنی بودن شما، همانطور که هستید؛ تبعیت از طرح ثابت ولی فردی خودتان »

هویت برند، تعیین‌کننده فردیت، آرمانها و اهداف، ارزشها و علائم شناسایی برند است. از دیدگاه کاپفرر، تفاوت هویت و تصویر در این است که هویت، آن چیزی است که شما هستید؛ در حالیکه تصویر، برداشتی است که مصرف‌کننده طی ارتباط با شما، از شما استنباط می‌کند.

شخصیت برند، ویژگیهای انسانی است که به برند نسبت داده می‌ شود.این ویژگیها، بخشی از هویت برند را تشکیل می‌دهند. پرفسور دیوید آکر، عقیده دارد « برندها با تعریف شخصیت انسانی خود، وعده‌ای را به مصرف کنند گان می‌دهند ».

این ویژگیها نیز مانند تصویر در اثر فعالیتهای سازمان در ذهن مصرف کننده ایجاد می‌شود. شخصیت برند مبنایی است که ارتباطات برند با مصرف‌ کنندگان براساس آن شکل می‌گیرد. آنچه مسلم است تمامی برندها شخصیت دارند. در صورتی‌که سازمانها این شخصیت را طراحی نکنند، در اثر فعالیتهای آنها، به مرور این شخصیت در ذهن مصرف‌کننده شکل خواهد گرفت.

در اسالیدهای بعد خواهیم دید که بعضاً در مورد بانک‌های بزرگ خصوصی ایرانی این شخصیت تعریف شده ، اما اکثر این مجموعه‌ها در انتقال آن به مخاطبین خوب عمل نکرده‌اند.

دریافت فایل PDF بررسی اجمالی هویت و شخصیت برند بانک‌های برتر ایرانی

каркасный дом какие материалывоздействие электромагнитных излучений на организм человекаacheter lingerie erotique a bon prixпоисковая оптимизация этошвейцария образованиенедорогие туры в тайландwhere is kilimanjaro locatedцена на obd 2

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ