Take a fresh look at your lifestyle.

ده نکته حیاتی درباره مصرف کنندگان زن بدانیم

0

یکی از بزرگ‌ترین بازارهای در حال ظهور دنیا از آنچه تصورش را می‌کنید به شما نزدیک‌تر است.

زنان قدرتمندترین مصرف‌کنندگان حال حاضر دنیا هستند و میزان تأثیر آنها بر اقتصاد هرسال در حال افزایش است. پیشی بینی شده که درآمد سالانه زنان در سال ۲۰۱۸ به رقم حیرت‌آور ۱۸ هزار میلیارد دلار برسد.
با در نظر گرفتن این نکته و سؤال‌های مکرر مبنی بر (راز) نهفته در رابطه با چرایی خرید کردن و عدم خرید کردن خانم‌ها و توجه به این نکته که در حقیقت هیچ راز نهفته‌ای در این رابطه وجود ندارد، در این مطلب ۱۰ نکته را یادآوری می‌کنم تا در زمان عرضه و فروش محصولات خود به خانم‌ها در نظر داشته باشید.

۱- اگر اقتصاد مصرفی در دنیا دارای جنسیت بود، این جنسیت مطمئناً (زن) بود
زنان در ترکیبی از نفوذ و قدرت خرید خود درمجموع بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از کل خریدهای مصرفی را انجام می‌دهند. نفوذ در اینجا به معنای آن است که هرچند یک خانم ممکن است مبلغ لازم برای خرید را نپردازد، اما همواره حق رد و مخالفت یا تائید آن خرید را دارد.

۲- زنان دارای یک تأثیر افزایشی هستند
زنان چندین بازار در یک بازار هستند. ازآنجایی‌که آنها تقریباً در تمامی جوامع به‌عنوان مراقبان کودکان و افراد بزرگ‌سال نقش‌آفرینی می‌کنند، بنابراین به نمایندگی از کسانی که در خانه آنها زندگی می‌کنند و همچنین گاهی برای خانواده خود و همسرشان (پدر و مادر) و حتی دوستان نیز خرید می‌کنند.

۳- همواره به نقطه کور خود توجه داشته باشید
جنسیت همیشه قوی‌ترین تعیین‌کننده در چگونه دیده شدن جهان و جزئیات آن توسط ما می‌باشد. این تعیین‌کننده حتی از سن، درآمد، قومیت و محل جغرافیایی هم مهم‌تر است. جنسیت اغلب یک نقطه کور برای کسب‌وکارها به‌حساب می‌آید، چراکه اغلب در سطوح پایین تحصیل در رشته‌های مرتبط با کسب‌وکار و حتی در خود محل کار به‌طورجدی موردتوجه قرار نمی‌گیرد.

۴- چنان به مطالعه رفتار خانم‌ها بپردازید، که انگار در حال مطالعه بازارهای خارجی هستید
زنان و مردان هر یک در چهارچوب فرهنگ مرتبط به خودشان رشد پیدا می‌کنند. فرهنگ زنان با همان تمرکزی که لازمه مطالعه بازارهای خارجی است باید موردبررسی قرار بگیرد. تفاوت‌های فرهنگی تعیین‌کننده زبان، رفتار و ادراک مصرف‌کننده است.

۵- همیشه نام درج‌شده روی کارت عابر بانک تصمیم‌گیرنده نیست
فرد تمام‌کننده معامله لزوماً تصمیم‌گیرنده برای آن معامله نیست. حتی اگر یک خانم حقوق‌بگیر نباشد، وی همانند دروازه‌بانی برای موارد مصرفی خانه و خانواده خودش عمل می‌کند.
۶- صورتی یک استراتژی نیست
زمانی که محصولی را تنها در یک رنگ عرضه می‌کنیم و آن رنگ هم صورتی است، ناخواسته به مشتری می‌گوییم (هیچ تفکری در پشت این حرکت وجود ندارد)!!! البته یک استثنا قابل‌توجه در اینجا در زمان جمع‌آوری پول برای امور عام‌المنفعه در رابطه با سرطان سینه است. در غیر این صورت بهتر است این رنگ برای محصول تنها به‌عنوان رنگی در بین دیگر رنگها در نظر گرفته شود.

۷- همواره در پی تناسب جنسیتی در تیم های کاری خودتان باشید
اگر خانم‌ها بخش مهمی از مشتریان شمارا تشکیل می‌دهند، در تیم مدیریت شما هم باید سهم اکثریت را دارا باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که چنین شرکت‌هایی از نرخ بازده سرمایه‌گذاری بالاتری برخوردارند.

۸- روندها جمعیت شناختی نقشه راهی برای شما هستند
چندین روند مهم در دنیا وجود دارد که جمعیت زنان تأثیرگذار بر الگوهای خرید را هدایت می‌کنند. این روندها باید در زمان برنامه‌ریزی بلندمدت برای یک کسب‌وکار مدنظر قرار بگیرند:

در سراسر جهان زنان سهم بیشتری از نیروی کار را نسبت به قبل به خود اختصاص می‌دهند.

امروزه زنان در سنین بالاتری ازدواج می‌کنند.

زنان و مردان نسبت به نسل‌های قبلی بچه‌های کمتری دارند.

۹- خانم‌ها در درجه اول زن هستند و در درجه دوم مصرف‌کننده
شباهت‌های بین زنان نسبت به تفاوت‌های آنها در سراسر دنیا بیشتر است. آنها در زایش نسل بشر دارای ساختارهای مغزی، سطح هورمونی و نقش زیستی یکسانی دارند و همچنین به‌عنوان مراقب، سازنده ارتباط و برقرارکننده ارتباط نقش‌های یکسانی دارند.

۱۰- خدمات یک تمایزدهنده کلیدی است
ازآنجایی‌که زنان انتظارات بیشتری نسبت به خدمات مشتری دارند، زمانی که سطح خدمات خود را برای زنان بالاتر می‌برید، مطمئناً سطح خدمات شما برای تمام مشتریان افزایش پیدا می‌کند.

english to russion translationдизайн для маленькой ванной комнатыкаркасный дом из досокпродвижение сайта в топ бесплатноgeneva sex shopюрист київтрезвый водитель москва ценыtvr купитькупить шифер бустоимость продвижения сайтов

ارسال یک پاسخ