Take a fresh look at your lifestyle.

نگاهی به شعار مشهور نایک و تاثیرات آن بر فروش آن در دهه نود

0

justdoit

همه شما برند مشهور نایک را می‌شناسید و بیشترتان با شعار Just Do It آن آشنایی دارید. این شعار که حاصل یک کمپین بلند مدت بود، از آنجایی شروع شد که نایک احساس کرد که فقط یک قشر خاص را نشانه گرفته و آنها بیشتر دوندگان ماراتون هستند. در اینجا بود که لازم شد این برند روی یک خط جدید تمرکز کند (چالش).

 

این کمپین در زمانی شروع شد که ریباک بیشترین فروش را به خود اختصاص داده بود و نایک فقط یک رقیب نه چندان قدرتمند به حساب می‌آمد. شاید سوال این باشد که چرا Just Do It این قدر همه گیر شد؟ مشخصا به خاطر اینکه هر فرد از هر قشری را هدفگیری می‌کرد (راه حل) .

 

فرقی نمی‌کرد که آن فرد یک زن دونده باشد یا یک زن مسنی که فقط پیاده‌روی می‌کند

quiksilver-nike-just-do-it-two-seasons-102078

پس از شروع این کمپین در اواخر دهه ۸۰ اتفاقات جالبی برای نایک در حین دهه  ۹۰ رخ داد. نایک در آخر سال ۱۹۸۸ میلادی فروشی برابر ۸۰۰ میلیون دلار داشت ولی در سال ۱۹۹۸ این عدد به ۹.۲ میلیارد دلار افزایش یافت. (نتیجه)

این کمپین طراحی شده توسط برند نایک، نشان داد که قبل از شروع یک کمپین باید هدف خود را بدانیم و ببینیم که می‌خواهیم چه قشری را هدف بگیریم.

شاید همچون نایک بخواهید قشر خاصی را نشانه‌گیری نکنیم و مخاطب هدف ما همه مردم دنیا باشند.

магазин кухонной посудаыстоит ли брать кредит в альфа банкеэкспресс кредит онлайн на картутур сафари танзании сайтденьги в долг владикавказ адресав танзании в апрелегриль сковородасковорода сотейникtranslate website japanese to englishалименты украина ۲۰۱۵как выбрать сковороду форумглубокая очистка организмараскрутка сайтовcar seat cover vancouver bchero3 reviewсамые самые животные африкисайт обмена вещейsilver go pro

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ