روابط عمومی و رابطه آن با پروسه جمعآوری لید
از آنجایی که امروز به عنوان روز خبرنگار عنوان شده، بد نیست نگاهی به نقش روابط عمومی (Public Relations) بر جمع آوری لید بیاندازیم و ببینیم که چگونه کسبوکارهای B2B میتوانند از طریق روابط عمومی به موقعیتهای فروش مورد نظر خود برسند.
در ادامه به چندین روش اشاره میکنیم که شاید به کار کسبوکار B2B شما هم بیاید:
– سئو و روابط عمومی با هم جواب میدهند: شما باید در نظر داشته باشید که سیاستهای مربوط به بهینهسازی موتورهای جستجو وبسایت شما، باید در حین بازنشر مطالبتان در وبسایتهای دیگر رعایت گردند تا وضعیت بهتری برای اطلاعرسانی در مورد کسبوکارتان ایجاد شود.
– از کلیدواژهها به درستی بهره ببرید: سعی کنید کلیدواژههای خود را استخراج کرده و از آنها در تمام مطالب بازنشری خود بهره ببرید. از سوی دیگر باید توجه کنید که مطالبی که خود شما تولید و منتشر میکنید و در وبسایتهای دیگر هم بازنشر میشوند، باید توسط خود شما تولید شوند و لازم است به شدت روی کلیدواژههای مربوط به آنها توجه ویژهای داشته باشید.
“اصل و نو بودن محتوا بسیار با اهمیت است.”
– همیشه حامیان خود را ذوق زده کنید: محتوا خوب، انتشار رضایتنامههایی (Testimonials) که توسط مشتریهای شما ارائه داده شده و انتشار مصاحبههایی که با خبرنگاران مشهور انجام دادهاید، سبب میشود که حامیان و مشتریان شما، بیش از پیش به شما اعتماد کرده و حتی همکاری با کسبوکارتان را به دیگران پیشنهاد دهند.
– شبکههای اجتماعی، جایی برای پیدا کردن خبرنگاران مورد نظرتان: شبکههای اجتماعی از رسانههایی هستند که در آنها به راحتی میتوانید خبرنگاران مورد نظر خود را پیدا کرده و برای روابط عمومی خود با آنها ارتباط برقرار کنید. فقط کافیست کمی جستجو کرده و از قبل بدانید که کدام افراد میتوانند برای شما مفید باشند.
حال شما چه راهکارهایی برای ایجاد موقعیت فروش از طریق روابط عمومی در دست دارید؟