۵ روش دیجیتال برای جمعآوری لیدهای با کیفیت
در هفته گذشته در مورد تعریف لید (Lead) و جمعآوری آن (Lead Generation) مطلبی منتشر کردیم که بسیار کلی بود، اما در اینجا قصد داریم کمی وارد جزئیات شده و اطلاعات بیشتری به شما ارائه دهیم. وبلاگ Digital Buzz در ژانویه سال ۲۰۱۴ اطلاعات بسیار جالبی در رابطه با اینترنت منتشر کرد که در آن عنوان شده بود که امروزه حدود ۲.۵ میلیار نفر در دنیای وب حضور دارند. بیشک مخاطبان شما هم میتوانند میان همین ۲.۵ میلیارد نفر باشند و فقط کافیست که شما برای تبدیل کردن آنها به لید (Lead) و موقعیت فروش، راهکارهایی را در دست داشته باشید. در ادامه به بررسی چندین راهکار دیجیتال میپردازیم که بواسطه آنها میتوانید لیدها و موقعیتهای فروش باکیفیتی را بدست آورید.
۱. بهینهسازی وبسایت: در یکی از آخرین تحقیقات صورت گرفته توسط انجمن افراد فعال در حوزه کسبوکارهای B2B لینکداین، اعلام شده که حدود ۸۰۰ شرکت فعال در دنیای اینترنت معتقدند که بهینهسازی وبسایتشان به شدت در جمعآوری لید به آنها کمک کرده است.
۲. سئو (SEO): حضور در صفحه اول نتایج موتور جستجوگر گوگل یعنی اینکه شما کلی لید برای خود جمعآوری کردهاید. به همین دلیل است که بهینه سازی موتورهای جستجوگر، امروزه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و همه سعی دارند خود را به رتبه اول صفحه اول نتایج موتورجستجوگر گوگل تبدیل شوند.
در نتایج تحقیق سال ۲۰۱۴ انستیتو بازاریابی محتوایی برای کسبوکارهای B2B، مشخص شده که ۹۳% افرادی که در حوزه بازاریابی به فعالیت میپردازند از سئو و بازاریابی محتوایی به عنوان اصلیترین روش جمعآوری لید بهره میبرند.
۳. تبلیغات کلیکی: از آنجایی که این روش تبلیغاتی قابل تحلیل و اندازهگیری است، یکی از روشهای مناسب برای جمعآوری لید و ایجاد موقعیت فروش به حساب میآید.
در کشور ایران کسبوکارها میتوانند برای جمعآوری لید، از Anetwork که یکی از سرویسهایش تبلیغات کلیکی است بهره ببرند.
۴. رسانههای اجتماعی: از زمان ظهور رسانههای اجتماعی، بسیاری از کمپانیها برای بازاریابی و دستیابی به قشر جوان جامعه، به این رسانهها رو آوردند. زیرا بررسیها نشان داد که این رسانهها به شدت عامهپسند بوده و حتی افراد برای خریدهای خود و معتبر بودن برندهای جدید به رسانههای اجتماعی اعتماد میکنند.
۵. ایمیل مارکتینگ: شاید باور نکنید، ولی بر اساس یک سری تحقیقات صورت گرفته توسط iContact، حدود ۷۲% از مردم جهان در طول روز بیش از ۶ بار صندوق پست الکترونیکی خود را چک میکنند. پس با استفاده از روشهای صحیح و هدفگیری صحیحتر، کسبوکارها میتوانند موقعیتهای فروش باکیفیتی بدست آورند.