چرا بنرهای فلش در تبلیغات کلیکی و نمایش بنر توصیه نمیگردند؟
همان طور که میدانید بنرهای تبلیغاتی متحرک که در قالب انیمیشن هستند، بیشتر جلب توجه کرده و سبب میشوند که کاربر به واسطه جلوه بصری، بسیاری راحتتر جذب گردد. اما اکثر افرادی که در حوزه تبلیغات کلیکی و نمایش بنر خبره هستند، توصیه میکنند که طراحان به جای کار روی بنرهای فلش و بهرهوری از فرمت SWF، سراغ جایگزین آنها بروند. در این مطلب قصد داریم به دو دلیل عمده این توصیه تمرکز کرده و از طرفی یک پیشنهاد عنوان کنیم که شاید بتواند برای طرفداران بنرهای فلش کارآمد باشد.
- یکی از دلایل اصلی اینکه افراد فنی توصیه میکنند که در تبلیغات کلیکی و نمایش بنر از فلش (یا همان فرمت SWF) استفاده نشود، این است که این فرمت در سیستمعاملهای اندروید و iOS پشتیبانی نمیشود و ممکن است آگهیدهنده به صورت ناخودآگاه مخاطبان خود را که با این سه سیستمعامل کار میکنند را از دست دهد.
- خیلی از کاربران مرورگرهای فایرفاکس و کروم، برای اینکه مرورگرشان توسط فایلهای فلش کند نشود به واسطه پلاگینها، نمایش فایلهای فلش را محدود کرده و در با چنین شرایطی بنرهای فلش آگهیدهندهها هم نشان داده نخواهدشد.
طراحان به جای فلش میتوانند از فرمت .GIF بهره برده و بنرهای متحرک خود را روی این فرمت پیادهسازی کنند. .ولی اخیرا بعضی از ارائهدهندگان خدمات تبلیغاتی آنلاین، برای کسانی که فقط به طراحی بنر در قالب فلش تسلط دارند امکانی افزوده شده که هدفمندی سیستمعاملی (OS Targeting) نام دارد و آگهیدهنده میتواند با انتخاب سیستمعامل ویندوز، فقط بنرش را به کاربران این سیستمعامل نمایش دهد.
ولی فراموش نکنید که با این عمل، بیشک مخاطبان خود را در سه سیستمعامل دیگر از دست خواهید داد.
نظرات بسته شده است.