Take a fresh look at your lifestyle.

این بار سرتان به کار خودتان نباشد!

0

چرا رقبا را آنالیز کنیم؟

 

فرقی نمی‌کند که شما یک کسب‌وکار کوچک دارید یا یک برند قوی، حتی اگر به تازگی شروع به کار روی ایده‌تان کردید؛ باید حواستان به رقبا باشد. به وسیله آنالیز رقبا شما می‌توانید آینده کسب‌وکار خود را تضمین کنید و بدانید که دور و بر شما (صنعت کسب‌وکارتان) چه می‌گذرد.

 

تحلیل رقیبان یکی از بخش‌های مهم در فرآیند برنامه‌ریزی استراتژیک است و نقش مهمی در برنامه‌ریزی استراتژیک دارد.

 

بعضی از کسب‌وکارها گمان می‌کنند بهتر است طبق برنامه‌ریزی خودشان پیش بروند و رقبا را نادیده بگیرند. بعضی دیگر رفتار رقبایشان را دنبال و خود را برای اقداماتی که آنان انجام خواهند داد، آماده می‌کنند. تصور کنید بازار کسب‌وکارتان مسابقه فوتبال است و شما با دانستن هر تاکتیک از تیم حریف، قوی‌تر می‌شوید. قطعاً برنده در این میدان، آن‌هایی هستند که دائماً سر از کار رقبا در می‌آورند.

 

آنالیز رقبا هم به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از استراتژی‌های گذشته، حال و آینده رقبای کسب‌وکارتان داشته باشید. همچنین منجر به درک بهتر از شرایط بازارهایی که در آن کار می‌کنید می‌شود.

 

یکی دیگر از مزایای آنالیز رقبا، بهره‌مندی از اطلاعات مفید برای افزایش مزیت رقابتی است. امروزه، صحبت بر سر ارائه «ارزش» است نه «محصول و سرویس». از این رو پیشرو ماندن در بازار کمی دشوار شده و شما نیاز دارید هر گام از رقیبان را بدانید تا گام بعدی خود را محکم‌تر بر دارید. در این مسیر شما حتی باید بدانید که مشتریانتان درباره برند رقبا چه فکری می‌کنند.

 

آنالیز رقبا بستری ایجاد می‌کند که شما می‌توانید در آن فرصت‌های نو برای ایجاد تغییر در ارزشی که ارائه می‌کنید را پیدا کنید. فراموش نکنید اینکه مشتریان شما واقعا چه می‌خرند، کم اهمیت‌تر از این است که فکر می‌کنند چه می‌خرند. کافی است رقیبان خود را خوب بشناسید و ارزش بالاتری به مشتریان خود پیشنهاد دهید.

 

برای بُرد بازی کسب‌وکار بهتر است پاسخ سوالات زیر را درباره رقیبان خود بدانید:

 

  • چه محصول یا خدماتی ارائه می‌دهند؟
  • محصولاتشان را چگونه قیمت‌گذاری می‌کنند؟
  • چگونه محصول یا خدماتشان را توصیف می‌کنند و با چه زبانی با مخاطب صحبت می‌کنند؟
  • نقاط قوت و ضعف آن‌ها چیست؟
  • الگوی رفتاری آن‌ها برای پاسخگویی چیست؟

 

توصیه من به شما این است که حتی در لیست ایمیل رقبا عضو شوید. بازاریابی ایمیلی پنچره‌ای است به تمام استراتژی‌های بازاریابی و شما می‌توانید به این روش استراتژی‌های رقیبان را بررسی کنید.

 

بازایابی ایمیلی به شما دید وسیعی از قیمت‌گذار، پیشنهادهای ویژه و نوع محتوای رقیبتان می‌دهد.

покорение киллимонджаротовары для домаегипетнгоро нгорокилиманджаро тропа мачамеафрика килиманджароцена сафари африкаандроид ценатуры в болгарию на поезде ۲۰۱۵professional translation english to frenchseo продвижение отзывыпостройка дома под ключпродвижение сайта в соц сетяхгорящие туры майпосуда купить оптомтент Ferrariserengatiкупить электрорубанокпиар примеры

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ