Take a fresh look at your lifestyle.

همه چیز در مورد بنرهای فلش‎

اگر در حوزه تبلیغات اینترنتی فعالیتی دارید به احتمال زیاد با بنرهای فلش برخورد کرده‌اید. بنرهایی که با نرم‌افزارهای مختلفی مثل Adobe flash  یا Swish Max طراحی شده‌اند و پر از افکتهای چشمگیر و انیمیشنهای جذاب هستند و الزاماً با پسوند swf در فضای آنلاین منتشر شده‌اند.

ما میخواهیم درمورد این بنرها، موارد استفاده، نقاط ضعف و قدرتشان موشکافی کنیم تا یاد بگیریم کجا و چه زمانی از این بنرها استفاده کنیم یا نکنیم.

همانطور که میدانید این نوع بنرها بنا به تواناییهای طراح آن، می‌توانند بسیار جذاب و چشم نواز باشند و از افکتهای متکاملی بهره ببرند. علاوه بر این موضوع، حجم این نوع فایل به دلیل نحوه مهندسی آنها نسبت به بنرهای GIF بسیار کمتر است و چنانچه یک بنر فلش را به معادل GIF آن برگردان کنیم تا چندین برابر حجم پیدا خواهد کرد.

پس زمانی که پای طراحی بنر که اساساً همیشه دغدغه محدودیت حجم دارد، برسد. بنرهای فلش بسیار بهتر به نظر می‌آیند.

اما زمانی که داریم به تبلیغات آنلاین و خصوصاً تبلیغات کلیکی فکر می‌کنیم؛ باید به موارد ظریف دیگری نیز دقت داشته باشیم تا هزینه‌ای که برای تبلیغات می‌کنیم را تا جایی که می‌توانیم بهینه کنیم.

 

آیا ما به همه کاربرانی که بنر ما را مشاهده می‌کنند واقعاً علاقه داریم؟

بنرهای پر از انیمیشن فلش میتوانند بسیار جذاب باشند و تعداد کسانی را که روی آنها کلیک میکنند را افزایش بدهند. اما – خصوصاً زمانی که ما داریم به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می‌کنیم – همه کاربران کسانی هستند که نهایتاً مشتری محصول یا سرویس ما میشوند؟ مسلماً خیر! پس ایجاد جذابیت بیش از حد در بنرها که منجر به ورود کاربرانی به صفحه فرود ما شوند که اساساً هرگز نمی‌توانند کاربر ما باشند برای ما صرفاً یک کار هزینه ساز است و از سوی دیگر نتایج تحلیلی صفحه فرود ما را به هم میریزند و نرخ پرش (Bounce rate) صفحه فرود خود را افزایش میدهیم.

البته زمانی که هدف ما از کمپین صرفاً برندینگ باشد این موضوع می‌تواند کمی متفاوت باشد. یا در تبلیغات نمایش ثابت (display) که ما به ازای یک جایگاه ثابت در یک سایت مشخص هزینه میکنیم موضوع باز هم قابل بحث می‌شود. هرچند به عقیده شخصی من به دلیل به هم ریختن آمار قابل تحلیل صفحه فرود، باید همیشه و همیشه به بهینه کردن ورودی صفحه فرود از کاربرانی که واقعاً کاربر هدف ما هستند و پیشتر در Journey map استخراج شده‌اند پایبند بود و اجازه ورود آنتی‌پرسوناها و کاربران رندوم را تا حد امکان نداد.

 

به ابعاد فنی موضوع توجه کنیم

بنرهای فلش به صورت پیش‌فرض در هیچکدام از مرورگرها – به غیر از گوگل کروم – پشتیبانی نمی‌شوند. همچین در تبلتها و گوشیهای موبایل هم اوضاع به همین صورت است. پس زمانی که ما از بنرهای فلش استفاده میکنیم باید متوجه باشیم که بسیاری از کاربران هرگز موفق به دیدن بنرهای ما نخواهند شد. اینجا کسانی که تبلیفات ثابت (Display) دارند هم باید نگران باشند که بسیاری از کاربران هرگز آنچه را که برایش هزینه کرده‌اند را نخواهند دید.

 

درنهایت نمی‌توان یک حکم کلی برای این موضوع صادر کرد اما با توجه به آنچه که گفته شد به نظر می‌آید که استفاده از بنرهای فلش یا حتی بنرهایی که بیش از حد جذاب باشند خصوصاً برای کمپینهای کلیکی استراتژی مناسبی نیست مگر آنکه هدفشان صرفاً برندسازی باشد. و بی‌توجهی به تعداد افراد بالایی که اساساً قادر به مشاهده بنرهای شما به دلیل مسائل فنی قضیه نیستند هم کمی بی‌احتیاطی است. مگر آنکه در کمپینهای تست به این نتیجه دیگری برسیم.

اما همیشه درنظر داشته باشید که کیفیت کاربران وارد شده به صفحه فرود شما چندین برابر تعدادشان اهمیت دارد.

фитнес для женщин люблинотуры по африке алтезатехнология продвижение бренда университетагде взять деньги в долг в запорожьефирменный календарьдолина серенгети одно из величайших местлучший отдых в маепоход на килиманджаротуроператор май туркредитка дельта банк заказатьразработка приложений androidтуры на кипр от корал тревелvietnamese translation englishпродвижение сайтов гуглниагара полар сипбиорезонансная диагностикапутевки в турцию коралsexmachineysl мужские духиcommander sex toys pour luiкупить derwaysуслуги верстки

نظرات بسته شده است.