Take a fresh look at your lifestyle.

راه نوشتن یک برنامه بازاریابی ساده

بسیاری از افرادی که یک کسب و کار راه اندازی می کنند عملاً نمی دانند چگونه کسب و کار خود را رشد داده و از زمین بلند شوند! شما می توانید شانس موفقیت خود را با برنامه بازاریابی ساده قبل از راه اندازی کسب و کارتان افزایش دهید
بسیاری از افرادی که یک کسب و کار راه اندازی می کنند عملاً نمی دانند چگونه کسب و کار خود را رشد داده و از زمین بلند شوند! آنها همه مقدمات کسب و کار را فراهم می کنند، هزینه می کنند، کار را شروع می کنند، در روزنامه تبلیغ می دهند و منتظر می مانند تا مشتریان پاشنه در شرکت را از جا درآورند! اما متاسفانه چنین اتفاقی نمی افتد و آنها حیران می مانند که کجای کار اشتباه بوده است!

اجازه ندهید برای شما چنین اتفاقی بیفتد. شما می توانید شانس موفقیت خود را با برنامه بازاریابی ساده قبل از راه اندازی کسب و کارتان افزایش دهید.از کابرگ زیر استفاده کنید تا ببینید مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه می توانید به آنها دست پیدا کنید..

عنوان کسب و کار

خدماتی که می خواهید ارائه دهید:

………………………………………….. ………………………………………….. …………..

………………………………………….. ………………………………………….. …………..

افراد یا کسب و کارهایی که انتظار دارید از خدمات شما استفاده کنند را شرح دهید:

………………………………………….. ………………………………………….. …………

………………………………………….. ………………………………………….. …………

مشخص کنید چه زمانی و چگونه آنها به خدمات شما نیار پیدا می کنند. اگر مطمئن نیستید از تعدادی از مشتریان بالقوه خود بپرسید که معمولاً چگونه و در چه صورتی از خدمات مشابه شما استفاده می کنند:

………………………………………….. ………………………………………….. ………..

………………………………………….. ………………………………………….. ………..

خدمات شما چه مزایای خاصی را برای مشتریان در بر دارد؟

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

چه تعداد خدمات مشابه خدمات شما در منطقه مورد نظر وجود دارد؟

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

خدمات شما چه تفاوتهایی با خدمات مشابه رقبایتان دارد؟

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

آیا تجربه کاری خاص یا معلومات یا چنین چیزی دارید که در صورت بکار بستن آن در کسب و کار، شما را از رقبایتان پیش بیندازد؟ (به عنوان مثال کار در یک دفتر حقوقی، دانستن آمار خاص یا ارتباطات ویژه و …)

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

………………………………………….. ………………………………………….. ……….

از چه راههایی برای پیدا کردن مشتری می توانید استفاده کنید؟ (علامت بزنید)

___ ارسال نامه

___ تماسهای تلفنی شخصی

___ تلفن

___ تبلیغ در روزنامه ها یا مجلات

___ تبلیغ در کتابچه های تبلیغاتی طبقه بندی شده

___ تبلیغات در اینترنت

___ تبلیغ در کتابهای زرد

___ تبلیغات کلامی

___ نشست های مرتبط با کسب و کار

___ برچسب های تبلیغاتی

___ راه اندازی سایت و ایمیل مارکتینگ

___ بیلبورد یا تبلیغات درون شهری

___ سایر روشها (شرح دهید)

در حال حاضر مشتریان اینگونه خدمات چگونه از وجود آن با خبر می شوند؟ (حدس نزنید! بیرون بروید و تحقیق کنید.)

___ از طریق نامه

___ از طریق بازاریابی تلفنی

___ از طریق روزنامه ها

___ مجلات

___ مشاهده تبلیغات در کتابچه های تبلیغاتی طبقه بندی شده

___ مشاهده تبلیغات در اینترنت

___ مشاهده تبلیغات در کتابهای زرد

___ از طریق تبلیغات کلامی

___ از طریق نشست های مرتبط با کسب و کار، شبکه های بازاریابی یا سمینارها

___ برچسب های تبلیغاتی

___ از طریق جستجو در اینترنت و سایت اینترنتی

___ مشاهده بیلبورد یا تبلیغات درون شهری

___ سایر روشها (شرح دهید)

کسی تصمیم خرید را می گیرد؟ استفاده کننده واقعی، یک دپارتمان از یک شرکت یا مدیر اصلی یا غیره؟ (شرح دهید)

………………………………………….. ………………………………………….. …………….

………………………………………….. ………………………………………….. …………….

چه هزینه ای برای بازاریابی در نظر گرفته اید؟

………………………………………….. ………………………………………….. ……………..

………………………………………….. ………………………………………….. ………………

هزینه استفاده از هر یک ابزارهای بازاریابی زیر چقدر است؟

ارسال نامه (همه چیز را در نظر بگیرید حتی هزینه جوهر، کاغذ، پرینتر و …)

___ تماسهای تلفنی شخصی

___ بازاریابی تلفنی

___ تبلیغ در روزنامه ها یا مجلات

___ تبلیغ در کتابچه های تبلیغاتی طبقه بندی شده

___ تبلیغات در اینترنت

___ تبلیغ در کتابهای زرد

___ تبلیغات کلامی

___ نشست های مرتبط با کسب و کار

___ برچسب های تبلیغاتی

___ راه اندازی سایت و ایمیل مارکتینگ

___ بیلبورد یا تبلیغات درون شهری

___ سایر روشها (شرح دهید)

در نهایت روشهای مورد نظر بازاریابی را با هم مقایسه کنید. از لحاظ هزینه و میزان تأثیر، فعالیت و زمان مورد نیاز و هر چه که به نظرتان می رسد! چرا که باید از بین آنها بهترین ها را برگزینید. آنها را در زیر لیست کنید و زمان انجام هر یک از آنها را مشخص کنید:

روش (ابزار) بازاریابی

تاریخ شروع برنامه

تاریخ پیگیری نتایج

هزینه تخمینی

هزینه واقعی

خدایار عبداللهی

دانشجوی رشته مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی دانشگاه آزاد تهران مرکز

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
بازاریابی 24занятия йогой в марьино15 парков в танзанииCosta Del Sol escortsсрочно нужны деньги в долг 20000раскрутка в социальных сетях украинатур отдых в танзаниивзять денег в долг на карту сбербанкатанзани¤ алтезабыстрый займ читакупить тур в танзаниюпутевки в египет от всех туроператоровсковородки биол отзывыpr продвижение бренда туризмекак разместить рекламу на яндекс директкаркасный дом технология положог 3 степениlingerie pour femme forteкак продвигать сайт в гуглдухи фиджи ценавалюта танзанииуслуги +по уборке урожаяочки с камерой цена

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.