تاثیر احساسات در خدمت به مشتریان
خدمات حرفهای به مشتریان برای کسبوکار شما ضروری است. نگرش کارمند شما به یک مشتری اگر جدا از رفتار شما هم باشد مشتریان آن را به عنوان بازتابی از نگرش شرکت شما نسبت به مصرفکنندگان خواهند دانست. برای ارائهی خدمات خوب به مشتریان اهمیت ویژهای بدهید و افرادی را جذب و استخدام کنید که از لحاظ اجتماعی کیفیت بالایی داشته باشند.
روابط عمومی:
برای ماندن در این جهان رقابتی، مالکان کسبوکارها نیازمند ساخت و حفظ اعتماد مردم هستند. اگر کسبوکار شما به ضعیف بودن در زمینهی خدمت به مشتریان شهرت پیدا کند مطمئنا مانع موفقیت سازمان شما خواهد شد. نمایندگانی که در خدمت به مشتریان حرفهای باقی بمانند و هوش هیجانی را تمرین کنند یک حسن نیت از خود ارائه میدهند و تعهد مشتریان افزایش پیدا میکند. نمایندگانی هم که قادر به کنترل خشم و بی صبری خود نیستند یک تصویر بی تفاوت و غیرحرفهای از خود تولید خواهند کرد.
رضایت مشتری:
هنگامیکه مشتریان یک محصول یا خدمت را خریداری میکنند، آنها میخواهند تا احساس کنند پول خود را در جای خوبی خرج کردهاند به عبارتی آنها میخواهند که از خرید خود راضی باشند. رضایت احساس مثبتی است که در فرد پس از استفاده از کالا یا خدمات ایجاد میشود. نمایندگان خوشبین، سازگار با رفتاری دوستانه حسن نیت ارائه میدهند و به عبارتی منجر به رضایت مشتری میشوند. کارمندانی که خشن هستند و رفتار بدی با مشتریان دارند باعث خواهند شد مشتری احساس بیارزشی بکند.
وفاداری:
هدف از خدمت به مشتریان حفظ مشتریان است. حتی اگر مشتریان گاهی مسائل یا مشکلاتی را با محصول یا خدمات شما تجربه کنند، استفاده از هوش هیجانی میتواند آنها را به عنوان مشتریان دائم حفظ کند. مشتریان نیاز دارند که شما آنها را بخواهید و از آنها مراقبت کنید. ارزیابی و سنجش حالات عاطفی مشتریان و نظرخواهی از آنان باعث خواهد شد مشتریان متوجه شوند که شما واقعا نسبت به کسبوکار و مشتریانتان متعهد هستید، بنابراین سبب خواهد شد مشتریان وفاداری داشته باشید. بیاعتنایی به مشتریان و نظرات آنها به زودی باعث منحل شدن کسبوکار شما خواهد شد.
مسائل داخلی:
تاثیر منفی احساسات به تعاملات خارجی محدود نشده و کارمندانی که تاثیر منفی در شرکت دارند، شایعات بیاساس میپراکنند و یا در شرکت غیبت میکنند نیز جزئی از این عوامل منفی هستند. این رفتارها پس از مدتی به سراسر کسبوکار گسترش مییابد و یک محیط کار سمی برای کسبکارتان ایجاد میکنند. این احساسات و شیوههای منفی با ارائهی خدمات ضعیف به مشتریان انتقال داده میشوند و در نهایت مسائل جدی به وجود میآورند. با کارکنان خود روابط نزدیک ایجاد کنید. اگر کارکنان احساس کنند در هر زمان میتوانند سوالات، نگرانیها و مشکلاتشان را با شما در میان بگذارند آنها بیشتر تمایل به کار و ماندن در شرکت شما خواهند داشت.
نوشته تاثیر احساسات در خدمت به مشتریان اولین بار در مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش پدیدار شد.
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش