چه عادتهای رفتاری از شما یک رهبر خوب میسازد.
رهبری توانایی ترغیب دیگران به کوشش مشتاقانه جهت هدف های معین است. برای اینکه کسبوکار موفقی داشته باشید باید یاد بگیرید چگونه رهبری کنید. در ادامه نه عادت رفتاری رهبران خوب آورده شده است، با در نظر گرفتن آنها قدم بزرگی برای بهبود کسبوکارتان بردارید.
1) تحت فشارهای کاری اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.
کارکنان و مشتریان شما همواره به شما نگاه میکنند، بنابراین مهم است که قادر باشید تحت سختترین شرایط نیز محکم به کار خود ادامه دهید. در مواجهه با مشکلات نگرش متمرکز خود را حفظ کنید و با اعتماد به نفس و آرامش مشکلات را سریع و به صورت کارآمد حل کنید.
۲) همواره برای تقوبت خودتان تلاش کنید.
به این نکته توجه کنید که هیچکس کامل نیست و از آن به عنوان انگیزهای برای بهبود مداوم خود استفاده کنید. از کارکنان و مشتریان نظرخواهی کنید که شما چگونه میتوانید بهتر نیازهای آنها را رفع کنید و سعی کنید به سمت آن حرکت کنید. در نظر بگیرید که شما هنوز مهارت و تجربه خود را تکمیل نکردهاید و همچنان برای بهترین شدن تلاش کنید.
۳) یاد بگیرید تا تصمیمهای موثری بگیرید.
رهبران بزرگ هیچگاه تصمیمهای غیرقطعی نمیگیرند. تصمیمگیری سریع و موثر از نقشهای مهم رهبری است. در صورت لزوم حتما مشاوره داشته باشید.
۴) فکر باز داشته باشید.
قاطع بودن به این معنا نیست که ذهن خود را به ایدههای دیگر ببندید. فکر کردن به سایر فرصتها و ایدهها به شما کمک خواهد کرد تا چالشها را بهتر درک کنید. به یاد داشته باشید که رهبری به این معنا نیست که شما همواره پاسخگو باشید. قبل از اینکه به جلو حرکت کنید، مطمئن باشید که وضعیت را به طور کامل درک کردهاید.
داشتن مشتریان و کارکنانی که با آنها احساس راحتی کنید و ایدهها و فکرهای خود را با آنها به اشتراک بگذارید این مزیت را به شما خواهد داد تا از تجربه و دانش آنها نیز کمک بگیرید. همچنین به شما کمک خواهد کرد تا نیازهای آنها را بهتر درک کنید و پاسخ بهتری ارائه دهید.
۵) یاد بگیرید همواره منظم باشید.
اجازه ندهید احساسات و وسوسهها راه موفقیت شما را بگیرد. کنترل نظم و انضباط بسیار مهم است لذا آن را تمرین کنید. اجازه ندهید خواستهها و افکار منفی مانند حرص و طمع شما را با خودشان ببرند، قاطعانه در مقابل آنها بایستید.
۶) همواره یک طرح و یک نسخه پشتیبان داشته باشید.
زمانی که مشتریان برای برآورده شدن نیازشان پیش شما میآیند، این مهم است که با یک برنامه به جلو بروید. یاد بگیرید چگونه استراتژی موثری داشته باشید و حتی برای مسائل کوچک نیز برنامهریزی کنید. این کار باعث بهبود کسبوکار شما و ارائه بهتر خدمات به مشتریان خواهد شد.
۷) خودکفا باشید.
توانا بودن به مراقبت از خود و دیگران نقش کلیدی در عنوان رهبری است. توانایی ابتکار عمل از صفات کلیدی یک رهبر است. ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت کسبوکار را جمعآوری کنید به جای اینکه به دیگران تکیه کنید.
۸) مهربان و رئوف باشید.
هیچ رهبر خوبی در مورد دیگران بیدقت نیست. قادر باشید که در هر مسالهای همهی زاویهها و رویکردها را در نظر بگیرید و خود را در جایگاه کارکنان یا مشتریان قرار بدهید و سپس تصمیم بگیرید.
۹) پذیرش شکست را یاد بگیرید.
اگرچه شما باید بر موانع مهم در رشد کسبوکار غلبه کنید، اما در هر موردی شما برنده نخواهید بود. یادگیری از شکستها بخش مهمی از حفظ یک کسبوکار موفق است. دانستن زمانی که شما باید عقبنشینی کنید و به شکستتان اعتراف کنید به شما کمک خواهد کرد تا از شکست یاد بگیرید و کسبوکار خود را بهبود دهید.
نوشته چه عادتهای رفتاری از شما یک رهبر خوب میسازد. اولین بار در مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش پدیدار شد.
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش
نظرات بسته شده است.