رهبران گذشته چه درسهایی برای امروز به ما میدهند؟
تجزیه و تحلیل رهبرانی که قبل از ما بودهاند کمک خواهد کرد تا بفهمیم یک رهبر واقعی شامل چه خصوصیاتی است. مثالهایی که در ادامه بیان میشوند، میتوانند ما را برای تبدیل شدن به رهبران بزرگ کمک کنند.
یادگیری مداوم
“تحصیلات آن چیزی است که برای فرد پس از فراموش کردن آن چه در مدرسه آموخته است باقی می ماند. آلبرت انیشتین.” انیشتین در 14 مارس 1879 در شهر اولم آلمان متولد شد. برخلاف نامش که مترادف تیزهوش یا نابغه است، هیچچیزی در انیشتین چشمگیر نبود. تحصیلات رسمی او در سن 6 سالگی شروع شد. در همان اوایل از همسالان خود جدا شد و در سن 11 سالگی مدرسه را ترک کرد و شخصی خودآموخته شد که با کمک اعضای خانواده و از روی کتاب یاد میگرفت اما نتوانست گواهی بگیرد.
در سال 1901 زمانی که انیشتین در دفتر ثبتاختراع برینیس استخدام شد، او شروع به تحقیقات گسترده در فیزیک نظری کرد. صرف نظر از شروع دیر و مسیر غیرسنتی، انیشتین به سمت توسعهی تئوری نسبیت عام که یکی از دو رکن فیزیک مدرن است رفت. او در سال 1921 به دریافت جایزه نوبل در فیزیک نائل شد و سپس تحقیقات برای ساخت بمب هستهای را به تشویق فرانکلین رزولت رئیس جمهور وقت آمریکا شروع کرد. انیشتین تا پایان عمر هیچوقت یادگیری را رها نکرد و همواره پیشرفت را هدف زندگیش قرار میداد. امروزه صحبتها در مورد نبوغ به سختی بدون نام انیشتین بیش از 5 دقیقه طول خواهد کشید.
عزم مداوم
“کلید گشودن استعدادهای نهایی نه هوش است و نه توانایی بلکه تلاش مداوم است. وینستون چرچیل”
وینستون چرچیل اغلب به عنوان بزرگترین رهبر زمان جنگ در تاریخ مدون در نظر گرفته میشود. چرچیل در جنگ جهانی دوم موانع زیادی را پشتسر گذاشت تا سرانجام مردم بریتانیا توانستند بر آلمان نازی هیتلر پیروز شوند.
در طول تابستان سال 1940 نیروی هوایی آلمان، لوفت وافه، به صورت خستگیناپذیر به فرودگاه بریتانیا، زیرساختها و جمعیت غیرنظامی حمله کرد. با وجود تهاجم آلمان و تلفات سنگین، چرچیل شدیدا مذاکره با نیروهای نازی را رد کرد.
در طول حملهی رعدآسا در لندن، چرچیل با ماندن در میان جمعیت اعتماد به نفس به آنها القا میکرد و در طول سنگینترین بمبگذاریها به طور منظم از مناطقی که به شدت آسیب دیده بودند دیدن میکرد. عزم و ارادهی مداوم چرچیل باعث موفقیت وی شد.
توانایی در انرژی دادن به دیگران
رهبران برجسته از طریق راههایی اعتماد به نفس پرسنل خود را افزایش میدهند، اگر مردم خودشان را باور کنند شگفت انگیز است که چه کارهایی میتوانند انجام دهند. سام والتون، بنیانگذار والمارت
از آنجا که مدل کسبوکاری والتون براساس هزینههای پائین و خدمات به مشتریان عجیب میچرخد، ایجاد کارکنان باانگیزه و پرشور ضروری بود. برای اطمینان از سطح بالای تعهد کارکنان والمارت، والتون با همهی کارگران مانند شرکای خود رفتار میکند. علاوه بر اجرای برنامههای بهاشتراکگذاری سود و تشویق مالکیت سهام، والتون اهداف بزرگی را برای کارگران سطح پائین خود تعیین میکند.
در اینجا فقط سه نمونه از رهبران موفق و برخی صفات آنها آورده شده است. ممکن است بسیاری از شما نخواهید مانند انیشتین، چرچیل یا والتون عمل کنید. با این وجود همه ما میتوانیم از نمونههای دیگر رهبران تاریخی یا رهبران زندگی خودمان یاد بگیریم. به اطراف نگاه کنید و رهبران موفق را پیدا کنید خواهید دید برخی صفات وجود دارند که همهی رهبران به طور مداوم از آنها استفاده میکنند.
نوشته رهبران گذشته چه درسهایی برای امروز به ما میدهند؟ اولین بار در مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش پدیدار شد.
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش
نظرات بسته شده است.