گامهایی برای بهبود رتبه وبسایت شما و جذب مشتریان جدید
به راه انداختن و حفظ یک کسبوکار سخت است. شما ممکن است یک جریان مثبتی از مشتریان وفادار داشته باشید، اما همواره باید مطمئن شوید که مشتریان جدید نیز به کسبوکار شما اضافه میشوند. چرا که وجود مشتریان بالقوه است که رشد کسبوکار شما را تائید میکند.
اگر شما تلاشهای خود را متمرکز کنید، برای کارهایتان زمانبندی و برنامه ریزی داشته باشید و همچنین وبسایتتان را به روز نگه دارید، سپس مراحلی را که در زیر مطرح شدهاند دنبال کنید، مطمئنا شما در جذب مشتریان مناسب از رقبای خود پیشی خواهید گرفت.
در ادامه به منظور بهبود رتبه وبسایت و موقعیت شما در موتورهای جستجو چند راهنمایی آورده شده است:
1) کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید.
قدم اول پیدا کردن کلمات کلیدی مناسبی است که مشتریان برای یافتن شما از آنها استفاده میکنند. به عنوان مثال اگر شما صاحب رستوران x در شهر تبریز باشید، بنابراین رستوران x تبریز کلمه کلیدی شما خواهد بود. بسته به رقبایی که دارید ممکن است این کلمهی مهم کلیدی متفاوت باشد.خوشبختانه گوگل در این موارد بسیار دقیق است و درک میکند کدام کلمه مربوط به کدام جستجو است. تمرکز اصلی شما باید درک زبانی باشد که مشتریان شما تمایل به استفاده از آن زبان دارند و زمانی که به دنبال کسبوکاری مانند کسبوکار شما میگردند از آن کلمه استفاده میکنند.
2) محتوا و سایت خود را بهینهسازی کنید.
باارزشترین چیزی که برای کسبوکار خود میتوانید انجام دهید این است که محتوای باکیفیت تولید کنید. در عصر امروزی محتوا برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو بسیار مهم است. شما نیاز به خوانندگان واقعی دارید نباید از هر ترفندی برای کشاندن خوانندگان به وبسایت خود استفاده کنید. اگر محتوای شما عالی باشد خوانندگان با میل و اشتیاق به سمت شما خواهند آمد.
برای یک کسبوکار محلی اغلب پس از صفحه اصلی؛ دومین صفحهی مهم صفحهی تماس با شما میباشد. مطمئن شوید که این صفحه شامل نام شرکت یا کسبوکار، آدرس، شماره تلفن و ایمیل شما باشد.
در نهایت، ایجاد صفحاتی با توضیحات، داستانها و یا پرسش و پاسخ را فراموش نکنید. همچنین اطلاعات کارکنانتان برای مشتریان و موتورهای جستجو مفید خواهد بود.
حالا که کلمات کلیدی خود را پیدا کردید و سایت خود را بهینه کردید، زمان آن فرا رسیده که به دنبال عوامل دیگری باشید که به وبسایت شما مرتبط نیست.
3) نقد و بررسیهای واقعی از مشتریان بخواهید.
شما هرگز نباید از نقد و بررسیهای جعلی و فیک استفاده کنید.زمانی که موتورهای جستجو و یا مشتریان بررسیهای جعلی را بفهمند، تنها به مشکلات شما خواهد افزود. به جای آن، با مهربانی از مشتریان خود بخواهید که یک بررسی واقعی در صفحه گوگل پلاس شما و یا هر جایی که ترجیح میدهند، بنویسند. نقد و بررسیها به شما کمک خواهند کرد تا مشکلات کسبوکارتان را پیدا کنید و آنها را حل کنید.
4) پروفایل رسانههای اجتماعی خود را بهینهسازی کنید.
گوگل پلاس تنها بستر رسانه اجتماعی نیست که شما میتوانید از آن استفاده کنید. مطمئن شوید که در پروفایل خود مکان فیزیکی، نام کسبوکار و لینک وبسایتتان وجود دارد. شما حتی به وسیلهی فیسبوک میتوانید بازدیدکننده و مشتریان خود را افزایش دهید. اگر شما مردم را در فیسبوک تشویق به بررسی بکنید، شما شانس خواهید داشت که در جستجوهای بالای فیسبوک قرار بگیرید.
5) کسبوکارتان روی گوگل لوکال قرار دهید.
گوگل لوکال با نقشه های منحصر به فرد خود بخش عمده ای از احتیاجات کاربران را برآورده کرده است. تلفیق نقشه های گوگل لوکال با تصاویر ماهواره ای هر آنچه کاربران نیاز داشته باشند را در اختیارشان قرار می دهد. کافی است کاربر موضوع مورد نظرش را در کادر جستجو وارد کند تا اطلاعات را دریافت کند.
صفحات گوگل پلاس نیز به شما کمک میکنند تا با مشتریان خود بیشتر ارتباط برقرار کنید، آنها تعاملات اجتماعی را به فهرست شما اضافه میکنند و همچنین به شما کمک میکنند در یک مسیر دوطرفه با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و برای آنها پستهای بهروزرسانی ایجاد کنید. ابزارهای زیادی در این مکان برای شما قرار داده شده و مدیریت آنها خیلی ساده است.
6) سازگار باشید.
در صورتی که کسبوکار شما متناقض و ناسازگار باشد، نه گوگل و نه بینگ در کسبوکار شما تاثیرگذار نخواهد بود. به همین دلیل شما باید لیستی از جزئیات کسبوکار خود را داشته باشید. از جزئیات روی همان سایت بر روی پروفایل رسانههای اجتماعی خود استفاده کنید.
7) لیست شدن در دایرکتوریهای محلی
هر لیست معرف گفتهها و نقل قولهای مهمی است که در الگوریتم رتبهبندی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده میشود. علاوه بر گوگل، مهم است که شما یک لیست در بینگ، یاهو و سایر دایرکتوریهای محلی ایجاد کنید. برای انجام این کار کافی است نام کسبوکار و کدمنطقه خود را برای پیدا کردن کسبوکار خود در سایت GetListed.org وارد کنید.
8) توسعه محلی
یک راه خوب دیگر برای جلب توجه گرفتن لینک از سایر کسبوکارهای محلی است و اگر این کار را انجام ندادند، سعی کنید راهی پیدا کنید تا آنها در مورد کسبوکار شما صحبت کنند. شما میتوانید از وبسایت رقبای خود استفاده کنید، ببینید چه کسانی به آنها لینک دادهاند، شما هم میتوانید از آن وبسایت یا وبسایتهای مشابه لینک بگیرید؟
راههای دیگری که میتواند به شما کمک کند تا کسبوکارهایی را پیدا کنید که در مورد شما صحبت کنند عبارتند از: حمایتهای مالی از رویدادهای محلی و یا میزیانی رویدادها در جامعه شما است.
9) موبایل
تلفنهای همراه که روزانه در سراسر جهان تولید میشوند، بیش از تعداد نوزادانی است که متولد میشوند. همه کسی میداند که با گذر زمان تلفنهای همراه چقدر گسترده میشوند. بنابراین اغلب مشتریان از تلفن همراه برای اینترنت استفاده میکنند و روی دستگاههای خود به دنبال وبسایت شما خواهند بود. پس سایت خود را متناسب با تلفنهای همراه طراحی کنید.
10) تجزیه و تحلیل و نظارت بر نتایج
هنگامی که شما جستجوهای محلی خود را بهینهسازی میکنید، نیاز به ابزاری برای ردیابی و تجزیه و تحلیل نتایج دارید. یکی از این ابزارها برای تجزیه و تحلیل نتایج جستجو ها ابزار AWR Cloudاست. همچنین از گوگل آنالیز برای تجزیه و تحلیل ترافیک استفاده کنید.
حالا اگر شما یک ایده دارید و انگیزهای برای شروع، میتوانید به مرحلهی اول برگردید و اجرای استراتژیهایی را که یاد گرفتید شروع کنید.
نوشته گامهایی برای بهبود رتبه وبسایت شما و جذب مشتریان جدید اولین بار در مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش پدیدار شد.
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
مشاوره بازاریابی و آموزش بازاریابی ، تبلیغات و فروش
نظرات بسته شده است.