Take a fresh look at your lifestyle.

نکاتی در زمینه تهیه یک برنامه فروش جامع برای کسب و کارها

داشتن برنامه فروش دقیق می‌تواند سبب شکل‌گیری یک چشم‌انداز روشن برای کسب و کارها شود. البته لازم به ذکر است که داشتن برنامه فروش علاوه بر تحت پوشش قرار دادن چشم‌انداز، چرخه فروش را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. از این رو تهیه یک برنامه جامع برای فروش می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی کسب و کارها داشته باشد.

چرا داشتن برنامه فروش ضروری است و بهترین موقعیت برای تنظیم آن چه زمانی است؟

داشتن یک برنامه فروش دقیق علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن چشم‌انداز یک کسب و کار، تاثیر مستقیمی بر روی تصمیم‌گیری برای خرید مشتریان آن نیز دارد. در بسیاری از موارد معرفی محصول جدید چالش بزرگی برای کسب و کارها است. زیرا نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل بدون داشتن چشم‌انداز یکی از دشوارترین موضوعاتی است که کسب و کارها با آن مواجه می‌شوند. اما داشتن برنامه برای فروش با تسریع معاملات سبب افزایش نرخ بازگشت سرمایه می‌شود.

به عنوان یک خریدار اگر برای اولین بار تصمیم بگیرید کالایی را خریداری کنید معمولا با چالش‌های بزرگی رو به رو هستید. زیرا تمایل دارید اطلاعات مفیدی را در مورد کالای مورد نظر به دست آورده و بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. در حالی که در خریدهای بعدی، از بخشی از این مراحل چشم‌پوشی خواهید کرد. بنابراین داشتن برنامه فروش دقیق به کسب و کارها کمک می‌کند که مشتریان جدیدی را به سمت محصولات و خدمات خود جذب کنند.

برنامه فروشبرنامه فروش

داشتن یک برنامه فروش دقیق به کسب و کارها کمک می‌کند که مشتریان جدیدی را ترغیب به خرید محصولات و خدمات خود کنند.

برنامه فروش چگونه تنظیم می‌شود؟

در حقیقت می‌توان گفت که داشتن یک مجموعه برنامه فروش یکی از اسناد اساسی موجود در کسب و کارها است. سندی که به تمام پرسش‌های مخاطب پاسخ می‌دهد و با ارائه اطلاعات مناسب او را متقاعد به خرید محصول مورد نظر خود می‌کند. در ادامه تمام سوالاتی که مشتری انتظار دارد در  برنامه فروش به پاسخ آن‌ها دست یابد را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

هدف از خرید محصولات یا استفاده از خدمات یک کسب و کار

یک مشتری حرفه‌ای معمولا اهدافی را برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات یک کسب و کار دنبال می‌کند. زیرا هر کسب و کاری نیز هدف مشخصی برای ارائه محصولات خود دارد. بنابراین مشتریان هدف خود را شناسایی می‌کند و محصولات و خدمات خود را به آن‌ها ارائه می‌دهد. بنابراین داشتن هدف مشخص یکی از مهمترین بخش‌هایی است که در برنامه فروش باید مورد توجه قرار گیرد.

دلیل انتخاب یک محصول

زمانی که مشتری تصمیم نهایی خود را برای خرید یک کالا یا استفاده از خدمات یک شرکت می‌گیرد از احساسات خود تبعیت می‌کند. به همین دلیل است که هرگز نباید از تصمیم‌گیری احساسی مشتریان در بازاریابی چشم پوشی شود. بنابراین ارائه یک چشم‌انداز صحیح در برنامه فروش می‌تواند با تحت تاثیر قرار دادن احساسات مشتریان، تصمیم‌گیری آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

تغییرات اساسی مورد نیاز

سوال مهمی که قبل از فروش محصول و یا ارائه خدمات باید به آن پاسخ داده شود این است که این محصول چه تغییراتی در کسب و کار و یا زندگی مشتری به وجود می‌آورد؟ در حقیقت پاسخ به این سوال علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن مشتری برای خرید، دید صاحبان کسب و کار را نیز نسبت به محصولات خود تغییر می‌دهد. زیرا با پاسخ به این سوال تمام تغییرات اساسی مورد نیاز محصول نیز در ذهن طراحان محصول تداعی می‌شود.

برای تنظیم یک برنامه فروش جامع، علاوه بر مشتریان، صاحبان کسب و کار نیز باید نکات و سوالاتی را مد نظر قرار دهند که در ادامه به این نکات می‌پردازیم.

انتخاب مدیر فروش مناسب

همانگونه که می‌دانید پس از اتمام مرحله بازاریابی و معرفی محصول، مدیر فروش یکی از تاثیرگذارترین عواملی است که میزان فروش یک محصول را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین فردی که به عنوان مدیر فروش انتخاب می‌شود باید با آگاهی از اصول روانشناسی و ارتباط با مشتری و ارائه اطلاعات مورد نیاز در مورد چشم‌انداز شرکت، مشتریان را متقاعد به خرید بکند. از این رو انتخاب مدیر فروش مناسب یکی از مهمترین مواردی است که در تنظیم برنامه فروش کسب و کارها باید مد نظر قرار گیرد. زیرا انتخاب فرد مناسب علاوه بر صرفه‌جویی در وقت تاثیر به سزایی در افزایش فروش محصولات نیز دارد.

شناسایی چالش‌های پیش روی مشتریان برای خرید

عوامل مختلفی خرید مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. که از جمله این موارد می‌توان به طراحی واسط کاربری مناسب، پرداخت آسان، تحویل سریع و … اشاره کرد. بنابراین صاحبان کسب و کار باید شناسایی چالش‌های پیش روی مشتریان و تسهیل فرآیند خرید محصولات برای آن‌ها را به عنوان یکی از مهمترین اصول برنامه فروش خود مد نظر قرار دهند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.