Take a fresh look at your lifestyle.

نقش استفاده از چت بات در استراتژی بازاریابی کسب و کارها

چت بات یکی از دستاوردهای جدید فناوری هوش مصنوعی است که اخیرا موفق شده است که وارد کسب و کارها شده و استراتژی بازاریابی آن‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهد. البته گونه‌های مختلفی از چت بات‌ها از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار گرفته‌اند و به ارائه خدمات به مشتریان پرداخته‌اند. اما امروزه فناوری هوش مصنوعی موفق شده است که با برنامه‌ریزی پیچیده به شکل سطح بالایی ارائه خدمات به مشتریان را تسهیل کند. در حقیقت امروزه ربات‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که همانند یک انسان واقعی به تعامل با مشتریان می‌پردازند. همین امر نیز باعث پیشبرد استراتژی بازاریابی و تبلیغات کسب و کارها به شکل اثربخشی می‌شود.

چت بات چه نقشی در استراتژی بازاریابی کسب و کارها ایفا می‌کند؟

ارائه خدمات به مشتریان

متاسفانه در بسیاری از کسب و کارها زمان پاسخگویی به مشتریان بسیار طولانی می‌شود. همین امر نیز سبب آزرده خاطر شدن مشتریان شده و تبعات سنگینی برای کسب و کارها دارد. در حالی که استفاده از فناوری چت بات هوش مصنوعی می‌تواند این زمان را به حداقل برساند و سبب جلب رضایت مشتری شود. در حقیقت پایگاه داده‌ای که برای این ربات‌ها تعریف می‌شود پاسخ تمام سوالات رایج مشتریان را در بر دارد. بنابراین تنها در صورت نیاز به مشاوره‌ی تخصصی، مسئولان ارتباط با مشتری به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازند. از این رو پاسخگویی به مشتریان تسریع شده و سبب جلب رضایت آن‌ها می‌شود.

تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط  مشتریان

چت بات یکی از بزرگترین ابزارهای جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات از مشتریان است. همانگونه که می‌دانید تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به مشتریان نقش موثری در تدوین استراتژی بازاریابی کسب و کارها و پیش‌بینی بازار دارد. بنابراین اگر به عنوان یک کسب و کار نوپا بودجه‌ی کافی برای استخدام تحلیل‌گر داده ندارید می‌توانید با هزینه بسیار کمی از چت بات برای تحقق این امر استفاده کنید. جالب است بدانید که یکی از مزایای استفاده از چت بات برای تجزیه و تحلیل داده‌ها کاهش میزان خطای انسانی است.

چت باتچت بات

چت بات یکی از بزرگترین ابزارهای جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات از مشتریان است.

تبلیغات و آگهی‌های شخصی سازی شده

فناوری هوش مصنوعی استفاده شده در چت بات‌ها به گونه‌ای است که با جمع‌آوری اطلاعات از مشتریان می‌تواند به پیشنهاد محصول و نمایش آگهی‌های تبلیغاتی شخصی سازی شده به آن‌ها بپردازد. زیرا داده‌های جمع‌آوری شده از مشتریان می‌تواند اطلاعاتی را در مورد علاقه‌مندی‌های آن‌ها در اختیار ما قرار دهد. از این رو پیشنهاد محصول بر اساس این اطلاعات می‌تواند با تحت تاثیر قرار دادن استراتژی فروش کسب و کارها سبب افزایش میزان فروش محصولات آن شود.

تعامل بلادرنگ با مشتری

هر چند بسیاری از برندها زمان پاسخگویی به مشتریان خود را به حداقل زمان ممکن می‌رسانند اما تعاملی با مشتریان خود ندارند. در حقیقت تنها به سوالات مشتریان پاسخ می‌دهند و ارتباط آن‌ها با مشتری فراتر از آن نمی‌رود. از این رو استفاده از چت بات ایده‌ی فوق‌العاده‌ای برای تعامل با مشتری در کمترین زمان ممکن است. توجه داشته باشید که تعامل با مشتری با تحت تاثیر قرار دادن احساسات مشتری سبب اعتمادسازی برای برند شده و نقش موثری در بازاریابی احساسی ایفا می‌کند.

بازخورد سایت

همانگونه که پیش‌تر نیز گفته شد چت بات یکی از موثرترین ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان است. این اطلاعات می‌تواند در قالب طرح سوالات کوتاه و یا فرم‌های نظرسنجی جمع‌آوری شوند. این استراتژی می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی بازخورد سایت نیز داشته باشد. زیرا توجه به نیازها و نظرات مشتریان و طراحی سایت طبق علاقه مشتریان می‌تواند صفحات فرود سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین اگر کسب و کاری بخواهد میزان بازخورد سایت خود را به حداکثر میزان ممکن برساند بهتر است به کمک یک نظرسنجی به جمع‌آوری اطلاعات مشتریان بپردازد.

افزایش فروش

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط چت بات‌ها می‌توانند زمینه مناسبی برای ارسال پیام‌های سفارشی سازی شده برای مشتریان باشد. جالب است بدانید که ارسال پیام‌های سفارشی سازی شده تاثیر روانی مثبتی بر روی مشتریان دارد و همین امر می‌تواند سبب افزایش فروش محصولات یک برند شود. زیرا زمانی که مشتری پیامی کاملا شخصی سازی شده و بر اساس نیازهای خود دریافت می‌کند احساس تعامل نزدیکی به برند مورد نظر دارد. همین امر نیز باعث می‌شود که تمام و کمال به آن اعتماد کند.

چت باتچت بات

ارسال پیام‌های سفارشی سازی شده توسط چت بات تاثیر روانی مثبتی بر روی مشتریان دارد و همین امر می‌تواند سبب افزایش فروش محصولات یک برند شود.

تسهیل استفاده از پیام‌رسان‌ها

در چند سال اخیر میزان استفاده از پیام‌رسان‌ها چندین برابر شده است. از این رو مشتریان تمایل دارند که از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان با برند مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند. از این رو استفاده از چت بات‌ها می‌تواند فرآیند استفاده از این اپلیکیشن‌ها را برای برندها تسهیل کرده و رضایت مشتریان را جلب کند.

نظرات بسته شده است.