Take a fresh look at your lifestyle.

۵ استراتژی پیشرفته برای تبلیغات در رسانه های اجتماعی

اگر تاکنون کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی خود اجرا کرده باشید، بی گمان از دشوار بودن فرآیند اجرای آن آگاهی دارید. هر چند ممکن است که در نگاه اول روند اجرای کمپین های تبلیغاتی ساده و آسان به نظر برسد اما اگر در بطن کار قرار بگیرید متوجه سختی های آن خواهید شد. هدف گیری، تنظیم بودجه، تعیین مخاطبان هدف، محاسبه نرخ بازگشت سرمایه و… از جمله مهم ترین عواملی هستند که باید در اجرای کمپین ها و تبلیغات رسانه های اجتماعی مورد توجه قرار گیرند.

لازم به یادآوری است که معمولا در تبلیغات رسانه های اجتماعی رقابت شدیدی بین برندهای مختلف وجود دارد، از این رو مدیریت آن نیز دشوار است. هر چند فضای ارائه چشم انداز شبکه های اجتماعی رقابتی است اما فرصت های بسیاری برای موفقیت و افزایش تعامل با مخاطبان و یادگیری وجود دارد.

در حقیقت می توان گفت استفاده از تجربیات کارشناسان و بازاریابان فرصت مناسبی برای استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی در فضای مجازی را برای برندها فراهم می کند. در این مطلب چند مورد از مهم ترین استراتژی هایی که در تبلیغات رسانه های اجتماعی می توانند مورد استفاده قرار گیرند را بررسی می کنیم.

۱- مشورت با منابع اطلاعاتی برای تعیین نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات رسانه های اجتماعی

می توان گفت نرخ بازگشت سرمایه یکی از مهم ترین مسائلی است که امروزه کسب و کارها با آن مواجه هستند. زیرا با پیدایش ابزارهای تبلیغاتی جدید و توسعه رسانه های اجتماعی، کسب و کارها به دنبال یافتن بهینه ترین راه برای تبلیغات رسانه های اجتماعی و افزایش نرخ بازگشت سرمایه هستند.

در این میان منابع اطلاعاتی با تجزیه و تحلیل داده های شبکه های اجتماعی، نرخ بازگشت سرمایه را برای تبلیغات رسانه های اجتماعی مختلف محاسبه می کنند.

بنابراین آگاهی از آنها می تواند گام مؤثری برای انتخاب استراتژی مناسب برای اجرا یا توقف این کمپین ها باشد. توجه داشته باشید که نوع رسانه و نوع تبلیغات نیز از جمله مهم ترین عواملی هستند که نرخ بازگشت سرمایه را تحت تأثیر قرار می دهند.

۲- تست کانال های تبلیغاتی مختلف برای آگاهی از ویژگی های منحصر به فرد آنها

در طراحی کمپین های بازاریابی، معمولا راه های مختلف معرفی محصول به مشتری مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند. با توجه به اینکه رسانه های اجتماعی سیستم بسته ای نیستند. رفتار مشتریان از الگوی خاصی تبعیت نمی کند و پیش بینی رفتار مصرف کننده در این سیستم ها کار دشواری است.

 بنابراین لازم است که کسب و کارها با تست کانال های تبلیغاتی مختلف بهترین آنها را برای تبلیغات رسانه های اجتماعی خود انتخاب کنند. تست کانال های مختلف تصویر روشنی از تناسب محصول و رسانه در اختیار شما قرار می دهد و به شما کمک می کند که میزان تعامل با مخاطبان خود را به حداکثر برسانید.

۳- استفاده از تبلیغات اجتماعی برای طرح سوالات خاص

در بسیاری از موارد کمپین ها یا تبلیغات رسانه های اجتماعی به منظور آگاهی از نظرات و احساسات مشتری اجرا می شوند. زیرا زمانی که شرکت بودجه کافی برای انجام تحقیقات بازار نداشته باشد.

تبلیغات رسانه های اجتماعی بهترین راه برای دستیابی به اطلاعات بازار و آگاهی از نیازهای مردم است. در حقیقت کسب و کارها می توانند با طرح سوالات خاص اطلاعات مفیدی را در زمینه های دلخواه خود از مخاطبان شان جمع آوری کنند.

اما برای تحقق این امر باید با اصول تولید محتوای تعاملی خلاقانه آشنایی داشته باشند. به یاد داشته باشید که رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین منابع دستیابی به اطلاعات کاربران و دریافت بازخورد از آنها است. بنابراین طرح سوالات خاص می تواند منبع فوق العاده ای برای جمع آوری اطلاعات و پیش بینی بازار باشد.

۴- کشف فرصت های جدید

تبلیغات رسانه های اجتماعی ابزار مناسبی برای آگاهی از الگوهای رفتاری مصرف کنندگان و کشف فرصت های جدید است.
در حقیقت می توان گفت هر کسب و کاری می تواند به کمک رسانه های اجتماعی نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند و با تمرکز روی نقاط قوت خود جایگاه برند خود را در بازار امروز بهبود دهد.

در حقیقت اجرای کمپین های تبلیغاتی می تواند اهداف برندها و مخاطبان هدف آنها را تغییر داده و به آنها کمک کند که روی فرصت های جدیدتری سرمایه گذاری کنند. زیرا هدف از اجرای هر کمپین تبلیغاتی بهبود کارایی و کشف فرصت های جدید برای رسیدن به موفقیت بیشتر است.

۵- به چالش کشیدن مخاطبان و صاحبان کسب و کار

سرمایه گذاری روی منابع و آزمایش ایده های جدید یکی از مهم ترین فرصت هایی است که با تبلیغات رسانه های اجتماعی تحقق می یابند.

دستیابی به یک الگوریتم قیمت گذاری مناسب یکی دیگر از دستاوردهای اجرای کمپین های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی است. زیرا کمپین های تبلیغاتی تعامل غیر مستقیمی با مخاطبان شکل می دهد و با به چالش کشیدن مخاطبان کمک زیادی به پیشبرد استراتژی بازاریابی کسب و کارها می کند.

اطلاعات دموگرافیک به دست آمده از کامنت ها و نرخ کلیک بر روی تبلیغات می تواند به صاحبان کسب و کار کمک کند تا با ارائه محصولات جدید مخاطبان خود را به چالش دعوت کنند.

نتیجه گیری

موفقیت تبلیغات رسانه های اجتماعی در صورتی محقق می شود که صاحبان کسب و کارها تمایل زیادی به یادگیری داشته باشند. زیرا تعامل با مخاطبان و ارتباط اثربخش با مشتریان در کنار تبلیغات رسانه های اجتماعی اطلاعات مفیدی را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهد. این اطلاعات نیز می تواند زمینه مناسبی را برای اجرای ایده های جدید برای آنها فراهم کند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.