Take a fresh look at your lifestyle.

آیا کسب و کارهای کوچک باید بازاریابی دیجیتال را برونسپاری کنند؟

توسط مهرشاد رجبیبا اینکه به نظر می‌رسد بهترین راه برای راه‌اندازی و مدیریت یک کمپین بازاریابی دیجیتال، داشتن یک تیم مجرب درون سازمان باشد اما گاهی اوقات این روش می‌تواند منجر به موفقیت نشده و دست و پا گیر هم باشد. در دنیای امروز که تکنولوژی مدام در حال پیشرفت است، برونسپاری بازاریابی دیجیتال به متخصصان این حوزه، روز به روز بیشتر رایج شده است.

اگر شما هم قصد برونسپاری کردن بازاریابی دیجیتال در کسب و کار خود را دارید، در ادامه چند دلیل برایتان آورده‌ایم که چرا این کار می‌تواند مفید باشد.

SB Outsourcing

۱.برونسپاری به شما اجازه می‌دهد به افراد بسیار مجرب‌تری دسترسی داشته باشید

با برونسپاری درواقع شما به یک گروه کاملا حرفه‌ای و آموزش دیده در زمینه بازاریابی دسترسی خواهید داشت. در زمینه مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال، شاخه‌های مختلفی وجود دارد. از طراحی‌های گرافیکی گرفته تا ساختن یک اپلیکیشن و همینطور کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی که هر کدام نیازمند دانش به خصوصی است که اکثریت افراد حاضر در زمینه بازاریابی، در تمام این زمینه‌ها سررشته ندارند. این یعنی شما به یک تیم از حرفه‌ای‌ها نیاز دارید که هر کدام از اعضای تیم بتواند بخش مختلفی از بازاریابی دیجیتال شما را دست بگیرد تا به هدف استراتژی بازاریابی خود برسید.

قاعدتا شما می‌توانید یک تیم بازاریابی را استخدام کرده و درون شرکت از آنها استفاده کنید اما جمع کردن یک تیم حرفه‌ای که در سطح جهانی دانش بازاریابی دیجیتال داشته باشند و فقط حاضر به کار کردن برای کسب و کار شما باشند، بسیار سخت و دشوار خواهدبود. در واقع شما ممکن است بتوانید نهایت یک یا دو نفر که استعداد بازاریابی خیلی خوبی داشته باشند را استخدام کنید اما قطعا این افراد نمی‌توانند در همه زمینه‌ها، بازاریابی دیجیتال کسب و کار شما را پوشش دهند.

اگر شما بازاریابی دیجیتال خود را برونسپاری کنید، شانس این را دارید که بهترین گرافیست، بهترین تولید کننده محتوا و همینطور بهترین ادمین برای مدیریت سایت خود را پیدا کنید. اکثر این افراد با یکدیگر کار نمی‌کنند و در واقع حتی ممکن است از نظر جغرافیایی، هر یک در گوشه‌ای از دنیا حضور داشته باشد. ولی در نهایت همه آنها می‌توانند برای شما روی یک پروژه کار کنند و شما نیز به این ترتیب از مهارت، دانش و تجربه آنها نهایت استفاده را ببرید.

دیجیتال مارکتینگ از سیر تا پیاز

۲.صرفه‌جویی در هزینه با برونسپاری کردن بازاریابی دیجیتال

به طور کلی شما با برونسپاری کردن دیجیتال مارکتینگ، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد. احتمالا به دلیل برونسپاری کردن بخش بازاریابی دیجیتال، افرادی که برای اینکار پیدا خواهید کرد حقوق بالایی از شما طلب خواهند کرد. چرا که طبیعتا شما سراغ بهترین افراد حاضر در این زمینه رفته‌اید اما جالب است بدانید با وجود درخواست حقوق بالا نسبت به نیروهای داخلی، همچنان شما در هزینه‌های کلی صرفه جویی خواهیدکرد.

برای مثال لازم نیست برای این افراد بیمه تامین کنید یا در زمان مرخصی برایشان حقوق رد کنید. حتی لازم نیست همچون نیروهای درون شرکت، برای این افراد نیز کلاس‌های خصوصی جهت آشنایی با جدیدترین تکنولوژی‌ها و روش‌های موجود برگزار کنید. همچنین لازم نیست برای این افراد کامپیوتر یا تجهیزات تهیه کنید تا پروژه را به شما تحویل دهند. اینها همه هزینه‌هایی هستند که عموما برای نیروهای درون شرکت خود باید پرداخت کنید اما با برونسپاری کردن پروژه‌هایی همچون بازاریابی دیجیتال، از این هزینه‌ها آسوده خواهیدبود.

۳.با برونسپاری کردن بازاریابی، روی کسب و کار خود بیشتر تمرکز کنید

شما وقت و انرژی بیشتری برای تمرکز روی کسب و کار اصلی شرکت خواهید داشت. بیزنس شما بازاریابی دیجیتال نیست و کارمندان‌تان هم بازاریاب حوزه دیجیتال نیستند. اگر شما تیم بازاریابی را درون شرکت داشته باشید، بدون شک آنها روی دیگر کارمندان‌تان تاثیر گذار خواهند بود و ناچارا آنها را هم وارد وادی بازاریابی می‌کنند. اساسا کارمندان شما بلد نیستند چطور بازاریابی کنند و تلاش آنها برای کمک به تیم دیجیتال مارکتینگ نه تنها نمی‌تواند مفید باشد، بلکه وقت‌گیر هم بوده و روند توسعه کسب و کار شما را کند می‌کند. حتی اگر در بخش دیگری از شرکت مشکلی به وجود بیاید، این موضوع می‌تواند روی تیم بازاریابی حاضر در شرکت هم تاثیر گذار باشد و آنها را از هدف اصلی دور کند. با این اوصاف به سادگی می‌توانید با برونسپاری کردن بخش بازاریابی، از هدر رفتن وقت و انرژی کارمندان حاضر در شرکت جلوگیری کنید.

۱۰۱ تکنیک برای تولید محتوای دیجیتال

اکثر کسب و کارهای کوچک فکر می‌کنند که به تنهایی می‌توانند تمام کارها را خودشان انجام دهند در صورتی که گاهی اوقات بهتر است روی درآمدزایی تمرکز بیشتری داشته باشند تا تسک‌های روزانه بازاریابی دیجیتال! بازاریاب‌های حرفه‌ای می‌توانند تمامی نیاز آن‌ها در این زمینه را به خوبی پاسخگو باشند و خروجی بسیار بهتر از افراد آموزش ندیده حاضر در شرکت ارائه دهند. زمانی که شما کارهای بازاریابی شرکت خود را برونسپاری کرده و به افراد حرفه‌ای واگذار می‌کنید، کیفیت کار شما بدون از بین رفتن تمرکزتان روی دیگر بخش‌های کسب و کار، بالا می‌رود و در عین حال، هم خود شما و هم کارمندان‌تان، در بخشی که بهترین هستید فعالیت خواهیدکرد.

اگر در حال حاضر با این تصمیم رو به رو شده‌اید که بخش مارکتینگ و مخصوصا بازاریابی دیجیتال خود را برونسپاری کنید یا نه، باید منابع و هزینه‌های کسب و کار خود را مرور کنید. اگر فکر می‌کنید کارمندان شما با تمرکز روی بیزنس اصلی شرکت موفق‌تر خواهندبود، پس بهتر است سراغ بهترین‌های بازاریابی برای برونسپاری کردن این بخش از کسب و کار خود بروید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.