Take a fresh look at your lifestyle.

۳ راهکار برای تایید اهداف سودمند و واقعی در کسب و کار

در ۲۳ فروردین ۱۳۹۶
توسط مهرشاد رجبی

در یک کسب و کار کوچک، تعیین اهداف سودمند و واقعی، یک التزام جهت رسیدن به اهدافِ کسب و کار است. بدون داشتن چنین اهدافی برای کسب و کار خود، ریسک هرگز نرسیدن به نتیجه مطلوب علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که شما و کامندانتان انجام می‌دهد را خواهید داشت.

البته تعیین کردن این اهداف نیز به سادگی فکر کردن به یک هدف معقول و امیدواربودن برای انجام شدن آن نیست. بنابراین قصد داریم در این مطلب سه راهکار ساده برای مشخص کردن این اهداف در کسب و کارهای کوچک را توضیح دهیم تا راحت‌تر بتوانید به نتیجه مطلوب برسید.

باهوش باشید

در دنیای بازاریابی یک نوع هدف خاص وجود دارد به نام S.M.A.R.T Goals که درواقع این نام گذاری از ابتدای حروف کلمات زیر گرفته شده است.

  • Specific
  • Measurable
  • Achievable
  • Realistic
  • Timely

شما نه تنها باید اهداف خود را هوشمندانه انتخاب کنید بلکه این اهداف نیز باید به نحوی باشد که شما حاضر به سختی کشیدن برای رسیدن به آنها باشید. به نقل از Jim Rohn از وبسایت Success.com، اهداف هوشمندانه یا S.M.A.R.T Goals، هدف‌هایی با ویژگی‌های «مشخص»، «قابل اندازه‌گیری»، «در دسترس بودن»، «واقع‌بینانه» و «بهنگام» هستند.

وقتی در مورد اهداف جدید برای کسب و کار کوچک خود فکر می‌کنید، سعی کنید به مواردی برسید که این ویژگی‌ها را دارا هستند. اگر هر یک از موارد بالا در آنها وجود نداشته باشد، برای کسب و کار شما بسیار سخت‌تر خواهدبود تا یک هدف موثر را انتخاب کرده و با روش مناسب آن را اجرا کند.

در حین تعیین کردن اهداف هوشمندانه می‌توانید از این موضوع که شما فکر همه جا را کرده‌اید مطمئن شوید و سپس برای آینده کسب و کار کوچک خود برنامه‌ریزی کنید.

برای اشتباهات گذشته خود را سرزنش نکنید

گاهی اوقات عدم موفقیت در گذشته باعث می‌شود یک کسب و کار به این نتیجه برسد اکنون وقت تعیین اهداف جدید است. در همین رابطه، Adelaide Lancaster، مقاله‌ای در Forbes منتشر کرده که طبق آن، اشتباه بزرگی که مردم در تعیین اهداف مرتکب می‌شوند، تصمیم گیری با توجه به شکست‌های گذشته است. اما در واقع باید هدف‌هایی که برای آینده یک کسب و کار تعیین می‌شود، با نیت به دست آوردن موفقیت در آینده اتخاذ شود و نه صرفا چون اخیرا یک شکست تجربه شده، به فکر هدف‌های جدید باشیم.

شما باید اجازه دهید اشتباهات شما در کسب و کار، به جای آنکه آینده کسب و کارتان را تعریف کند، درسی باشد برای تصمیمات بهتر در آینده. در این صورت است که شما شانس خوبی برای موفقیت در آینده خواهید داشت.

اهداف خود را فعال کنید و در معرض دید قرار دهید

با توجه به اینکه چطور زیر فشار می‌توانید کارها را را انجام دهید، شما ممکن است به این سمت بروید که اهدافی که بیشتر قابل انجام هستند را انتخاب کنید. به نقل از یکی از مقالات سایت MindTools.com، انتخاب هدف‌ها به شکل جدی‌تر باعث می‌شود احتمال رسیدن به آن هدف‌ها افزایش یابد. برای مثال یکی از مواردی که در این راه کمک خواهد کرد، استفاده از فعل‌های قطعی در انجام آن هدف خواهد بود. مثلا به جای «ترجیح می‌دهیم هزینه‌های اجرایی در سال جاری را تا ۱۰ درصد کاهش دهیم»، باید از جمله‌ای مثل «هزینه‌های اجرایی در سال جاری را تا ۱۰ درصد کاهش خواهیم داد» استفاده کنید تا به این ترتیب با هربار دیدن این جمله، ترغیب شوید برای رسیدن به این هدف بیشتر تلاش کنید.

انتخاب اهداف بیزنسی در کسب و کار، یک راه خیلی خوب برای بالا بردن موقعیت شغلی و حتی وضعیت کسب و کار شماست. پیشنهاد می‌کنیم برای موفقیت در این زمینه نکته‌های کوتاهی که در بالا ذکر کردیم را رعایت کنید تا هرچه زودتر به نتیجه دلخواه خود در کسب و کارتان برسید.

نظرات بسته شده است.