Take a fresh look at your lifestyle.

استراتژی بازاریابی برند آدیداس

بررسی استراتژی بازاریابی برند آدیداس

در این مطلب قصد داریم عوامل موفقیت و استراتژی بازاریابی برند آدیداس را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. برند آدیداس هم اکنون با بیش از ۵۳۷۳۱ کارمند در بیش از ۱۶۰ کشور جهان بیش از ۶۶۰ میلیون محصول را همه ساله به فروش می‌رساند. این اعداد ارقام به خودی خود نشان از این است که برند معروف آدیداس هم اکنون به یکی از سازمان‌های پیچیده جهان تبدیل شده است. اما استراتژی بازاریابی آن به گونه‌ای است که همه چیز را ساده و سریع پیش ببرد.

بخش‌بندی، هدف گیری و جایگاه سازی در استراتژی بازاریابی برند آدیداس

جالب است بدانید که استقرار سیستم بازاریابی در هر شرکت شامل ۳ مرحله است:
۱) بخش‌بندی بازار (segmentation)
۲) هدف گیری (targeting)
۳) جایگاه سازی (positioning)

آدیداس به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لباس ورزشی در اروپا و یکی از معروف‌ترین برندهای جهانی است که بر اساس عوامل جمعیت شناختی، روانشناختی و رفتاری به بخش‌بندی بازار می‌پردازد. مشتریان هدف این برند بیشتر رده‌های سنی ۱۳-۴۰ سال را تشکیل می‌دهد اما در حال حاضر بیشتر مشتریان آن افراد ۱۵-۳۰ ساله هستند. اما در حقیقت استراتژی هدف گیری این برند برای همه افرادی است که به تناسب اندام و ورزش اهمیت قائل هستند. آدیداس در نظر دارد با ایجاد یک ذهنیت متمایز در مصرف کننده و آینده‌نگری به جایگاه‌سازی در بازار فعلی خود بپردازد. از این رو استعداد، رهبری، تنوع و فرهنگ را از جمله مهمترین عوامل موثر در ارتباط با مشتریان خود در نظر می‌گیرد.

آدیداس در تلاش است که به یکی از رهبران صنعت تولید کفش و لباس ورزشی تبدیل شوند و سبک زندگی مردم را متحول کند. از این رو از هر فرصتی برای دستیابی به موقعیت رقابتی برند خود استفاده می‌کند.

مزیت رقابتی استراتژی بازاریابی برند آدیداس

یکی از مزایای رقابتی آدیداس که آن را متمایز از سایر برندهای فعال در این زمینه می‌کند شبکه‌ی توزیع، کیفیت محصولات و ارزش افزوده‌ای است که برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

 

در حال حاضر برند آدیداس بیش از ۲۴۰۰ شعبه فعال در سراسر جهان دارد که با ارائه بهترین محصولات با ماندگاری طولانی به بازار رابطه‌ی پایداری را با مصرف کنندگان و مشتریان خود ایجاد می‌کند.

استراتژی بازاریابی برند آدیداس

استراتژی بازاریابی برند آدیداس

یکی از مزایای رقابتی آدیداس که آن را متمایز از سایر برندهای فعال در این زمینه می‌کند شبکه‌ی توزیع، کیفیت محصولات و ارزش افزوده‌ای است که برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

استراتژی توزیع محصولات آدیداس

همانگونه که می‌دانید در بازار امروز نیازهای مصرف کنندگان به سرعت در حال تغییر است. از این رو برند آدیداس تمرکز خود را بر روی پیش‌بینی این تغییرات و پاسخ سریع به آن‌ها متمرکز کرده است. زیرا این امر باعث تقویت استراتژی توزیع محصولات به صورت هوشمند و کنترل ذهن مشتری می‌شود. جالب است بدانید که تجزیه و تحلیل داده‌های فرآیند خرید مشتریان حاکی از آن است که افزایش تعامل با مشتری، در دسترس بودن، راحتی و سایز محصولات نقش عمده‌ای در موفقیت استراتژی توزیع محصولات آدیداس داشته‌اند.

نقش ارزش ویژه برند آدیداس در استراتژی بازاریابی آن

فعالیت‌های ورزشی و ارتباط با گروه‌های فعال در رسانه‌های اجتماعی از جمله مهمترین عواملی هستند که جایگاه و ارزش ویژه‌ای را برای برند آدیداس ایجاد کرده‌اند. همچنین ایجاد یک هویت متمایز از طریق ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و بهبود سبک زندگی مردم از جمله عواملی هستند که سبب افزایش سهم از بازار و سودآوری طولانی مدت برند آدیداس می‌شود. در این میان ایجاد هویت متمایز و منحصر به فرد، استفاده از فناوری و طراحی‌های جدید و اصول راهبردی جدید و رشد فروش و افزایش سودآوری نیز سبب ارزش آفرینی ویژه‌ای برای برند آدیداس شده است.

تجزیه و تحلیل بازار

امروزه با افزایش محصولات تقلبی در بازار قدرت چانه‌زنی مشتریان بیشتر شده است. این امر باعث دشوار بودن حفاظت از سهم از بازار برندها شده است. هر چند ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات برند آدیداس برای خریداران حرفه‌ای آشکار است. اما هر برند معروفی تمایل دارد که سهم از مشتریان خود را روز به روز افزایش دهد و علاوه بر ورزشکاران مردم عادی را نیز به مشتریان وفادار خود تبدیل کند. این امر نیز نیازمند تجزیه و تحلیل دقیق بازار و تغییر سبک زندگی مردم است.

تجزیه و تحلیل مشتریان

بیشتر مشتریان آدیداس از کلاس‌های اجتماعی بالای متوسط و بالایی‌ها هستند. از این رو این برند به این نتیجه رسیده است که برای موفقیت در جلب نظر مصرف کنندگان استراتژی تولید و بازاریابی انبوه دیگر پاسخگو نیست. بلکه برای تحت تاثیر قرار دادن و جذب مشتری بیشتر این برند باید به ایجاد تغییر در سبک زندگی مردم بپردازد. زیرا در عصر مدرن مردم در صورتی به مشتریان وفادار یک برند تبدیل می‌شوند که محصولاتی با ارزش افزوده بالا از آن دریافت کنند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.