Take a fresh look at your lifestyle.

وجود سموم علف کش در مواد اولیه چیپس برند آمریکایی

وجود سموم علف کش در مواد اولیه چیپس برند آمریکایی

 

در تحقیقات آزمایشگاهی وجود مواد سمی در یک برند چیپس ثابت شده که به سلامت کودکان آسیب جدی وارد کرده و موجب اختلالات اوتیسم و ناباروری در آن‌ها می‌شود.

مواد تراریخته و استفاده از آن‌ها در مواد غذایی باید با استانداردهای لازم و مجوز باشد، زیرا بسیاری از محصولات حاوی مواد تراریخته مضر هستند و باید به تایید سازمان‌های غذا و دارو در هر کشور برسند.
در این بین بسیاری از تولید کنندگان از مواد تراریخته استفاده کرده و به دلیل ترس از کاهش فروش و از دست دادن بازار از درج تراریخته بر روی محصول سرباز زده و تخلف می‌کنند.

در امریکا گروه‌های زیادی مخالفان سرسخت محصولات تراریخته هستند و به همین دلیل نسبت به این موضوع به خصوص در مواد غذایی و تنقلات کودکان بیشتر واکنش نشان می‌دهند، زیرا مشاهده شده بسیاری از کارخانه‌های در آمریکا از محصولات تراریخته مضر استفاده می‌کنند.

به تازگی در بررسی نمونه‌های چیپس با برند SunChips از وجود مواد تراریخته (GMO) و علف‌کش کشف شده است که شرکت تولید کننده آن Frito-Lay از مواد تراریخته را نهی نمی‌کند.

برند چیپس با مواد سمی

 

ذرت فریتو-لی FritoLay

در نمونه‌های تراریخته در این چیپس نشانه‌های از سموم علف‌کش مشاهده شده که موجب اختلالات غدد درون‌ریز، اوتیسم، سرطان و ناباروری می‌شود.

دکتر استفانی اسنف دانشمند دانشگاه م. آی. تی (MIT) در این باره گفت: علف‌کش یکی از بدترین مواد سمی در محیط زیست بوده که متاسفانه برخی شرکت‌های مشهور دنیا در برخی محصولات خود مانند این چیپس از آن استفاده کرده‌اند.

گفتنی است؛ این چیپس در کشورهای آسیایی به فروش نمی‌رسد.

 

منبع: فودنا

نظرات بسته شده است.