Take a fresh look at your lifestyle.

سئو سایت با استفاده از راهکار‌های جدید

سئو کلمات کلیدی

یکی از مواردی که  در آخر به آن توجه می‌شود یا اصلا به آن اهمیت داده نمی‌شود، کلمات کلیدی هستند.

شما فرض کنید یک سایت مرتبط با سئو دارید و می‌خواهید روی کلمات کلیدی آن کار کنید تا سایت شما رشد کند. اکثرا دوستان فقط به تصورات خود دقت می‌کنند؛ مثلا فکر می‌کنند کلمه‌ای مثل صفحه اول گوگل یا کلمه‌ای مثل سئو در گوگل حتما کلمات خوبی هستند، روی همین کلمات هزینه و زمان می‌گذارند و وقتی به نتیجه می‌رسند متوجه می‌شوند این کلمات جستجو چندانی ندارند.

ما چندین نوع کلمات کلیدی داریم، کلماتی که تجاری هستند، کلمات کلیدی که آموزشی و کلمات کلیدی که سایت را بیشتر برند می‌کنند، کلمات کلیدی اطلاعاتی و موارد بیشتری هستند.

آیا فقط توجه به محبوبیت یک کلمه کلیدی که تعداد جستجوی بیشتر در گوگل دارد ما را به ورودی بیشتر و افزایش فروش می‌رساند؟ جواب این سئوال قطعا خیر است.

مثلا کسی که با کلمه آموزش سئو وارد سایت شما می‌شود، دنبال یک سایت آموزشی می‌گردد. این امکان وجود دارد که همین بازدید کننده به مشتری تبدیل شود، اما درصد بازده هزینه کردن روی این کلمه کم است. حال کسی که با کلمه سئو چیست وارد سایت شما می شود، باز هم دنبال مطالب توصیفی از علم سئو است، البته این کلمه بهتر از آموزش سئو بازده دارد.

پس می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین موارد قبل از هر عملیات در فرآیند بهینه سازی سایت پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است که هم محبوب باشند هم جستجو زیادی داشته باشند هم مشتری‌ ساز و رقبایی در سطح بالایی نداشته باشند و راحت‌تر شما به نتیجه برسید.

تولید محتوا

برای تولید محتوای مرتبط با خدمات و محصولات خود برنامه‌ریزی کنید و از کلمات کلیدی مرتبط و پرجستجو به‌صورت متعادل در تمام سایت استفاده کنید.

تولید محتوا که می‌تواند محتوا – متن یا عکس یا ترکیبی از این موارد باشد.

تولید محتوا را می‌توان پایه و اساس سئو دانست که هر چقدر این پایه قوی‌تر باشد لینک تاثیر بیشتری می‌گذارد. وقتی شما می‌خواهید در یک کلمه کلیدی رشد کنید باید بستر را در داخل سایت ایجاد کنید و محتوا نقش اساسی را دارد.

یکی از مواردی که بارها دیده می‌شود این است که مدیر یک سایت دوست دارد تمام کلمات کلیدی یک سایت را روی صفحه اصلی یا یک صفحه کار کند، اما واقعا یک صفحه چقدر پتانسیل رشد را دارد و در چند وجه می‌تواند یکه تاز باشد. درست است که بیشتر قدرت یک دامنه روی صفحه اصلی سایت است و کار کردن کلمات سنگین‌تر روی صفحه اصلی منطقی‌تر است، اما هر صفحه از سایت شما پتانسیل کلمات محدود را دارد.

حال نقش محتوا این است که شما باید برای ربات گوگل مشخص کنید هدف از ایجاد این صفحه چیست یا بهتر گفته شود کلمه کلیدی که گوگل در این صفحه باید پیدا کند و در نتایج رشد دهد، چیست.

دو راه برای تولید محتوا وجود دارد، یکی ترجمه مقالات خارجی مرتبط از سایت‌های معتبر بین المللی و دیگری مقالات آموزشی است که خودتان باید در مورد کسب و کارتان بنویسید و در سایت منتشر کنید.

بهینه سازی سایت برای موبایل

در سال گذشته تعداد دفعاتی که مردم از طریق موبایل و تبلت در گوگل جستجو کردند و وب سایت‌ها را باز کردند، بیشتر از دفعاتی بود که از طریق کامپیوترهای دسکتاپ جستجو کردند‌. بنابراین اخیرا گوگل به‌صورت رسمی اعلام کرده است که اولویت جستجو براساس بررسی نسخه موبایل وب‌سایت‌ها است.

پس اگر وب سایت شما نسخه مخصوص موبایل نداشته باشد قطعا رنک پایین‌تری از گوگل دریافت خواهد کرد.

بهینه سازی محلی

از آنجایی که بررسی نسخه موبایل وب سایت‌ها در اولویت گوگل قرار گرفته است موقعیت مکانی شما روی نقشه نیز اهمیت بالایی پیدا کرده است. زیرا براساس الگوریتم‌های جدید گوگل، اولویت با وب سایت‌هایی است که مکانشان به شما نزدیک‌تر باشد.

بنابراین موقعیت مکانی خود را روی نقشه گوگل ثبت کنید تا رتبه بالاتری را از گوگل دریافت کنید.

استفاده از SSL

یکی از نکات ریزی که به تازگی در سئو سایت تاثیرگذار است بحث SSL است.

گوگل به تازگی به سایت‌هایی که دارای SSL هستند رتبه بهتری می‌دهد، زیرا این سایت‌ها امن‌تر هستند.

برای همین است که وقتی در گوگل جستجو می‌کنید بسیاری از سایت‌هایی که در صفحه اول جستجو هستند دارای HTTPS هستند.

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ به دو بخش داخلی و خارجی سایت تقسیم می‌شود که هر دو بسیار مهم و تاثیر‌گذار هستند.

در داخل وب سایت خود به‌صورت متعادل و هوشمند کلمات کلیدی را به مقصد مرتبط و هدف خود لینک دهید.

همچنین بسیار مهم است که برای دریافت لینک از سایت‌های با اتوریتی بالا برنا‌مه‌ریزی کنید.

علم سئو فاکتورهای بسیار زیادی دارد که فاکتورهای لینک بیلدینگ بسیار مهم و حساس هستند.

مثل لبه چاقو می‌مانند؛ اگر از آنها درست استفاده شود بسیار نتایج خوبی می‌دهند اما اگر بدون تخصص به صورت اسپم باشند سایت را تا مرحله جریمه شدن و حذف کلی سایت از گوگل می‌رسانند.

یکی از مواردی که باید به آن توجه بسیار زیادی شود لینک گرفتن از سایت‌های مرتبط است وقتی موضوع سایت شما طراحی سایت است و شما از یک سایت مدل لباس لینک می‌گیرید قطعا هیچ ارتباطی بین این دو سایت وجود ندارد و شما راحت به گوگل اجازه می‌دهید تخلف شما را متوجه شود که شما در حال خرید لینک هستید هم برای سایت مقصد و هم برای سایت مبدا، پس ارتباط لینک سازی شما مهم‌ترین تاثیر را در رشد سایت شما در کلمه کلیدی مورد نظر می‌گذارد.

فکر کنید شما در کلمه کلیدی در صفحه اول و رتبه ۵ قرار دارید و سایت دیگر در همان کلمه کلیدی در رتبه ۴ قرار دارد، وقتی این سایت به شما لینک بدهد به نظر شما چقدر در رتبه‌بندی شما در این کلمه کلیدی تاثیر می‌گذارد.

من بحث‌های کلی لینک سازی را به‌صورت کامل در سایت توضیح داده‌ام، چند جمله مرتبط هم از کسی که در این علم زحمت کشیده را قرار می‌دهم که خالی از لطف نیست.

رند فیسکین مدیر شرکت موز : انکر تکست یا کلمه کلیدی لینک شده بسیار مهم است.

موارد فوق برخی از مهم‌ترین و موثر‌ترین راهکاری سئو وب سایت هستند که البته اجرای آن به‌صورت حرفه‌ای در تاثیر گذاری آن نقش مهمی دارد.

شرکت سئو ماوی ( www.seomavi.net ) آماده ارائه خدمات سئو تضمینی به اشخاص و برند های برتر است.

نظرات بسته شده است.