Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه یک برند در اینستاگرام بسازیم

در حال حاضر اینستاگرام یکی از جذاب ترین و پر مخاطب ترین رسانه اجتماعی است. چند نکته ساده اما کاربردی که میتواند به ساخت و گسترش برند شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام کمک کند.

 

۱. اهداف خود را تعریف کنید

قبل از اینکه اولین مطلب خود در اینستاگرام منتشر کنید از خودتان بپرسید دلیل اینکه می خواهم برند خود اینجا منتشر کنم چیست؟ هدف من از انجام این کار چیست؟ وقتی از اینستاگرام استفاده می کنید چه چیزی را می خواهید به دست بیاورید؟

آیا شما:

  • میخواهید که در مورد نام تجاری خود اطلاع رسانی کنید
  • میخواهید گروهی از افراد درست کنید
  • به دنبال ییدا کردن مشتریان جدید هستید
  • در نظر دارید با مشتریان فعلی ارتباط برقرار کنید
  • می خواهید میزان بازدید از وبلاگ خود را بالا ببرید
  • می خواهید نفوذ و تاثیر خود را در رسانه های اجتماعی بالا ببرید
  • در نظر دارید شاخص عملکرد فعلی خود را بهتر کنید

این اهداف و انگیزه ها متناسب با نوع برندی که قصد ایجاد آنرا دارید می تواند بسیار مختلف باشد.

 

۲. بر روی یک سبک/زمینه تمرکز کنید

بعد از اینکه شما هدف خود را تعیین کردید باید سبک و زمینه کار خود را پیدا کنید.یکی از اشتباهاتی که می بینیم اشخاص یا کسب و کارها مرتکب می شوند این است که یک سبک و رویکرد خاص ندارند و تمام کاری که می کنند این است که مطالبی مختلف را مدام نقل می کنند. این رویه حتما به فاجعه ختم خواهد شد به این دلیل که شما با انجام این کار قادر نخواهید بود از دیگران متمایز شوید.

پس سعی کنید سبکی متناسب با شخصیت و برند خودتان پیدا کنید. شخصا در ابتدا منحصرا بر روی ایجاد یک سبک تمرکز کردم.

به زمینه و سبکی که با برند شما متناسب است بچسبید. هرگز تلاش نکنید که در ابتدای راه برای دنبال کننده گان خود انواع مختلفی از اطلاعات و تصاویرمنتشر کنید هدف اینست که دنبال کننده گان با شما و کار شما آشنا شوند.

اگر نمی دانید چه سبکی را باید انتخاب کنید فقط در اینستاگرام بگردید تا ایده بگیرید. در اینستاگرام صفحات فوق العاده بسیار زیادی وجود دارد که می تواند الهام بخش شما شود.

.

۳. الگوی سبک خود ایجاد کنید

الگوی سبک چیست؟ یک الگوی سبک مثل امضای شما در اینستاگرام است و این همان الگویی است که باید در تمام صفحه اینستاگرام خود دنبال کنید.

بعضی از کابران اینستاگرام فقط صفحه های با زمینه های سفید را ترجیح می دهند، بعضی دیگر صفحاتی با رنگ های تیره تر را می پسندند و بعضی دیگر بعد از هر دو جمله از یک نقل قول استفاده می کنند. پس همواره از الگوی خودتان پیروی کنید و فقط گاهی در آن تغییرات کوچکی بدهید.

بعضی به این همان سبک و زمینه کار می گویند اما میتوان آن را الگوی سبک نام گذاری کردم.

 

۴. مطالبی با کیفیت و به طور مستمر منتشر کنید

انتشار مطالب و محتوا به طور مستمر و مداوم یک باید در تمامی رسانه های اجتماعی است و اینستاگرام نیز از این قاعده مثتنی نیست. اگر می خواهید که در اینستاگرام متمایز شوید نیاز دارید که به طور منظم مطالبی را به اشتراک بگذارید.

روشی که می توانید برای انجام این مهم به کار ببرید این است که یک جدول و برنامه زمان بندی شده برای انتشار مطالب خود داشته باشید. توصیه می کنم قبل از شروع به کار حداقل برای دو هفته پست روزانه مطالب باارزش جمع آوری کرده باشید و روزانه یک مطلب را به اشتراک بگذارید.

اگر می خواهید از مطالب به روز استفاده کنید فقط کمی جلوتر آنها را مرتب کنید، این همان کاری است که انجام آن به طرز باور نکردنی به من شما کمک می کند.

می توانید از ابزارهای مدریت رسانه های اجتماعی مانند رونگار کمک بگیرید و مطالب خود را از قبل مرتب سازی کنید که بصورت خودکار در صفحات شما منتشر شود.

۵. فعال باشید

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام یک برند داشته باشید باید دنبال کننده داشته باشید و تنها راه برای داشتن تمام این موارد این است که فعال باشید.

می توانید فعالیت های زیر را انجام دهید

  • دیگران را دنبال کنید
  • در مورد صفحات دیگران کامنت بنویسید
  • عکس های دیگران را لایک کنید

ممکن است خیلی ابتدایی به نظر بیایید اما موثر است.

یکی از ترفند هایی که میتواند کمک کند تا بتوانید در اینستاگرام متمایز شوید این است که یک یا دو عکس از یک نفر را لایک کنید و بر روی سومین عکس کامنت بگذارید. این یک راه موثر برای متمایز شدن و همزمان دادن این انگیزه به شخص مورد نظر برای دنبال کردن شما می باشد. اگر این کار را شخصا انجام دهید شانس این را خواهید داشت که با دیگران ارتباط موثر برقرار کنید که این روش قطعا به استفاده از ربات های اینستاگرامی ارجعیت دارد و علاوه بر آن امنیت حساب کاربری اینستاگرام شما به خطر نخواهد افتاد.

۶. از مزایای هشتگ ها استفاده کنید

برای بیشترین تاثیر گذاری باید از هشتگ ها استفاده کنید. پیشنهاد این است که در صورت امکان از سی هشتگ در هنگام انتشار مطالب خود استفاده کنید. اگراین راز مخفیانه را نمی دانستید بدانید که شما می توانید تا شصت هشتگ در اینستاگرام پست کنید.

۷. هشتگ اختصاصی برند خود را ایجاد کنید

هشتگ اختصاصی برند چیست؟ در واقع این همان هشتگ شماست و این یکی از بهترین راههایی است که می توانید توسط آن یک جایگاه دائمی برای خود ایجاد کنید

همه عاشق این هستند که در صفحه ها تگ شوند، همچنین از هشتگ ها استفاده کنند و متمایز شوند. این راهی است که می توان در معرض دید عموم قرار گرفت و همچنین دنبال کننده بیشتر جذب کرد.

در ابتدا در صفحه اینستاگرام خود ذکر کنید که اگر کاربران از هشتگ اختصاصی شما استفاده کنند این شانس را خواهند داشت که متمایز و برجسته شوند.

بعد از آن، به دنبال هشتگ هایی نسبتا محبوب بگردید که کمتر از پنجاه هزار پست دارند و شروع کنید به لایک کردن عکس ها و مطالب آنها. این یکی از راههای موثری است که می توانید دیگران را متوجه صفحه اینستاگرام خود کنید.

و همچنین دنبال کننده گان شما و آن دسته افرادی که شما عکس های آنها را لایک کردید ترقیب می شوند تا از هشتگ اختصاصی شما استفاده کنند چون آنها نیز می خواهند که متمایز باشند.

۸. از مطالب دیگران استفاده کنید

اگر نمی خواهید از هشتگ ها  استفاده کنید می توانید این روش را در پیش بگیرید.

به دنبال مطالب و پست هایی بگردید که با سبک و هدف شما همخوانی دارند و از آنها در اینستاگرام طوری به اشتراک بگذارید که به چشم بیایند. این هم یک راه موثر برای ایجاد فعالیت در اینستاگرام و هم به طور همزمان ایجاد ارتباط با دیگران می باشد.

بسیار خوب است که به دنبال عکس های با کیفیت باشید. سعی کنید که صاحبان عکس ها و مطالب را پیدا کنید و از آنها برای انتشار مطالب شان اجازه بگیرید. می توانید از آنها بخواهید که از طریق ایمیل برای شما عکس های با کیفیت بفرستند که این خود یک راه بسیار خوب برای ایجاد ارتباط با دیگران نیز می باشد.

۹. هشتگ ها یا اکانت های خاص را پیدا کنید

قبلا در مورد به اشتراک گذاری هشتگ یا اکانت های خاص صحبت کردیم اگر به دنبال این هستید که در اینستاگرام متمایز شوید می توانید هشتگ یا اکانت های خاص در حوزه فعالبت خودتان را پیدا کنید و توسط آنها در معرض دید دیگران قرار بگیرید.

برای انجام این کار به دنبال هشتگ هایی که در مورد موضوع فعالیت شما معمولا استفاده می شوند بگردید و ببینید آنها از چه هشتگ هایی استفاده می کنند یا در کدام صفحات تگ  می شوند.

اگر شما طرز تهیه غذاها را در صفحه خود به اشتراک گذاشته اید تعداد بسیار زیادی صفحه دیگر وجود دارد که آنها نیز همین مطالب را به اشتراگ گذاشته اند پس به دنبال آنها بگردید. حتی می توانید برای آنها پیغام مستقیم بفرستید تا توجه آنها را به خود جلب کنید.

۱۰. با دیگران سهیم شوید

یکی از ترفندهایی که میتوانید خود را تبدیل به یک برند کنید و ضمنا بتوانید آنرا گسترش دهید این است که با افرادی که دارای دنبال کننده ها و اهداف مشترک هستند، سهیم شوید. که اصطلاحا به این کار شات اوت کردن هم گفته میشود.

به این صورت که ما عکسی را به اشتراک خواهم گذاشت و در قسمت توضیحات آن چیزی شبیه به این می نویسم “اگر مایل هستید عکس های بیشتری از این سبک دریافت کنید این کاربر را دنبال کنید @username”

 

در پایان:

صبر و تعهد! برای موفقیت در اینستاگرام و یا هر رسانه اجتماعی دیگر به هر دو این موارد نیاز دارید.

نظر شما چیست؟

اگر مطلبی را از قلم انداخته ایم خواهش می کنیم با ما در میان بگذارید. من مشتاقانه منتظر هستم که بدانم شما چطور خود یا حساب کاربری خود را در اینستاگرام تبدیل به یک برند کرده اید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.