Take a fresh look at your lifestyle.

نگاهی به تبلیغات محیطی تپ سی / محترمانه سفر کنید

این روزها استفاده از سرویس های موبایلی نه تنها جذابیت دارد بلکه کار بسیاری را راحت هم کرده است. گسترش اسنپ و تبلیغات آن در فضای مجازی و حقیقی رقیب دیگر آن  (تپ سی) را نیز به تکاپو انداخته است. دیدن یک خانم جدی و محترم در بیلبورد تبلیغاتی تپسی که در حال سفر با سرویس های تپسی است هر خانمی را به سفر کردن با تپ سی تشویق می کند.

در کنار بیلبوردهای محیطی اقدام تپسی به توزیع صبحانه رایگان بدون دریافت مبلغ صبحانه و حتی پول آژانس کار جالبی بود که قطعاً با دریافت آن هر شخصی روز هیجان انگیزی را تجربه خواهد کرد. برای بررسی تبلیغات محیطی تپ سی گفت و گویی را با امیر پاشا، مدیر بازاریابی تپ سی و همچنین حامد مجد، معاون امور مشتریان آژانس تبلیغاتی نوند داشتیم که در ادامه می خوانید.

تجربه یک سفر  «با کیفیت»

امیر پاشا،  مدیر بازاریابی تپ سی در رابطه با ایده بیلبوردهای این برند به «فرصت امروز» می گوید: شعار و ایده کمپین فعلی با نام «با تپ سی محترمانه سفر کنید» تا حد زیادی با شعار کمپین قبلی «ما خیلی نزدیکیم» گره خورده است. در واقع تمرکز کمپین فعلی با پایه های اساسی سرویس تپ سی مرتبط است؛ با این عنوان که به راحتی و با قیمتی مناسب می توانید با تپ سی سفر کنید مضاف بر اینکه به شما اطمینان می دهیم تجربه سفر بسیار خوبی را خواهید داشت.

آن چه در این کمپین مورد اشاره است این است که زمانی که شخصی از تپ سی استفاده می کند یک سفر با کیفیت را تجربه خواهد کرد که روی این شعار هم به مسافران و هم به رانندگان است. اگر به بیلبوردهای خیابانی دقت کرده باشید متوجه می شوید که این کمپین به سه صورت طراحی شده است. نمونه اول آن،  راننده ای است که شما تنها آن را از نیم رخ مشاهده می کنید.

در طرح دیگر یک خانم تنها قابل مشاهده است و طرح بعدی نیز تا چند روز آینده رونمایی خواهد شد. وی با بیان اینکه روی سخن این شعار و کمپین با هر دو قشر راننده و مسافر است، ادامه می دهد: هم مسافر و هم راننده زمانی که با تپ سی سفر می کنند تجربه یک سفر باکیفیت را خواهند داشت که این تجربه همان محترمانه سفر کردن است.

 «ایونت» ارسال صبحانه رایگان توسط رانندگان تپ سی

پاشا در رابطه با توزیع صبحانه رایگان در صبح جمعه گذشته توسط رانندگان تپ سی می گوید: روز جمعه گذشته تپ سی ایونتی را برگزار کرد که از طریق آن توانست برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از درخواست کنندگان تپ سی صبحانه رایگان ارسال کند؛ به این صورت که با پراکنده کردن ماشین های خود در تمام نقاط تهران صبحانه ای را که شامل دو پک نان و پنیر گردو و نان و نوتلا به همراه یک آبمیوه طبیعی بود، برای مشتریان خود ارسال کرد. قرار است این ایونت چهار جمعه دیگر برگزار شود و با وصل شدن به ماه مبارک رمضان و کمپین کمک به فقرا پایان یابد.

وی در رابطه با بازخوردهای این ایونت می گوید: بازخوردهای مثبتی را دریافت کردیم اما محدودیت ما در توزیع صبحانه باعث نارضایتی برخی از مسافران شد چراکه به طبع افراد بسیاری خواهان صبحانه بودند و ما تنها توانستیم برای ۶۰۰ نفر صبحانه ارسال کنیم.

مدیر بازاریابی تپ سی در رابطه با مخاطبان این کمپین می گوید: گروه هدف ما بسیار گسترده است، در واقع تمام کسانی که از گوشی های اسمارت فون استفاده می کنند جزو مخاطبان و مشتریان هدف ما محسوب می شوند. همچنین در رابطه با رانندگان نیز همین موضوع صدق می کند. نیازی نیست که راننده ما حتما راننده تمام وقت باشد، بلکه می تواند به عنوان کار نیمه وقت و بعد از اتمام کار اداری به تپ سی بپیوندد و با ما همکاری کند. در رابطه با دیزاین بیلبورد نیز باید بگویم به طور خاص سعی کرده ایم از مدل های جدی و فضای رئال استفاده کنیم.

به مرحله رشد رسیده ایم

حامد مجد، معاون امور مشتریان آژانس تبلیغاتی نوند نیز در رابطه با ایده تبلیغات محیطی تپ سی به «فرصت امروز» می گوید: این ایده بیشتر آینده برند را ساپورت می کند، اگر دقت کرده باشید لوگوی برند به طور کامل عوض شده است، حتی در این راستا المان های رنگی برند نیز تغییر کرده است و طیف های اصلی برند در اپلیکیشن های موبایلی به سمت تیره تر شدن در حال حرکت است. یکی از ویژگی های اصلی برند تپ سی در حال حاضر بحث تغییر طیف رنگ ها و هم زمان با آن کمپین محترمانه سفر کردن است.

در واقع به دلیل اینکه هر دو رقیب اصلی این مارکت  (اسنپ و تپ سی) از حالت معرفی خارج شده و به مرحله رشد رسیده اند، باید از مرحله آگاهی از برند گذر کنیم و به سمت آگاهی از ویژگی های دیگر برند برسیم که در واقع شعار اصلی این کمپین،  «محترمانه سفر کردن» از اینجا شروع می شود. همین امر باعث می شود مردم تفاوت برند تپ سی را با سایر سرویس های مشابه یا جایگزین لمس کنند. به همین جهت استفاده از فضایی که اطلاعات دقیق تری به مردم بدهد جزو اولویت های اصلی ما برای طرح این شعار محسوب می شد.

ساختن یک روز هیجان انگیز با  «تپ سی»

مجد در رابطه با المان ها و رنگ های استفاده شده در کمپین اخیر تپ سی می گوید: استفاده از تم سیاه و سفید بدون بهره گیری بیشتر از رنگ ها به این دلیل بوده تا لوگوی اصلی و جدید برند برجسته تر شود.در این راستا استفاده از مدل ها و حتی اکسسوری های آنها طوری است تا نگاه های بیننده از حاشیه ها دزدیده شود و تنها یک تم سیاه و سفید احساس شود. 

وی در رابطه با مخاطبان هدف این کمپین می گوید: عملاً یکی از مخاطبان اصلی این کمپین رانندگان هستند تا بتوانند به صورت یک شغل پاره وقت روی تپ سی تمرکز کنند، طبیعتا مسافر هم نمی تواند از این بیزینس خاص فراموش شود.

معاون امور مشتریان آژانس تبلیغاتی نوند در رابطه با استفاده از مدل خانم در یکی از طرح های تبلیغاتی تپ سی می گوید: یکی از مسائلی که همواره برای مسافر و راننده مطرح است، بحث ایمنی است. حال بانوان به دلیل اینکه بحث امنیت یکی از دغدغه های اصلی آنها محسوب می شود به طور خاص در این کمپین مورد توجه هستند. این کمپین علاوه بر رساندن پیام هایی شامل شفاف بودن قیمت،  راننده و مسافر،  بحث ایمنی سفر را هم مطرح می کند.

مجد در پایان با اشاره به ایونتی که تپ سی در جمعه گذشته برگزار کرد، تأکید می کند: گرچه این ایونت توسط آژانس تبلیغاتی نوند برگزار نشد اما ما در لایه های مختلف این ایونت حضور داشتیم و در واقع به نوعی یک کارگاه مشترک برای ما و تپ سی مطرح بود. برخی از مردم به دلیل دلیور نشدن صبحانه برای آنها احساس نارضایتی داشتند که در این راستا باید بگویم تعداد در این ایونت مطرح نیست بلکه مهم سورپرایزی است که افراد دریافت می کنند. قرار است این ایونت چهار هفته دیگر برگزار شود و یک روز خوب را برای مشتریان تپ سی بسازد.

ارتباط با نویسنده: Leilashirzad69@gmail.com

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.