Take a fresh look at your lifestyle.

تاریخچه و برنامه های آتی بهترین برند چرم ایران

تاریخچه و برنامه های آتی بهترین برند چرم ایران

 

شرکت چرم مشهد در سال ۱۳۷۵ تاسیس و یک سال بعد راه‌اندازی شده است. این شرکت در شرایطی شروع به کار کرد که صنعت چرم ایران رونق زیادی نداشت و به دلیل مازاد بودن پوست گوسفندی، پوست فرآوری نشده به کشورهای دیگر صادر می‌شد.

مدیرعامل شرکت چرم مشهد، بنیانگذار این مجموعه را کارآفرینی ملی توصیف می‌کند که یک گروه صنعتی را تاسیس کرده و سال‌هاست در زمینه‌های مختلف از جمله فرش فعالیت‌ می‌کند.

بازخبر/شرکت چرم مشهد در سال ۱۳۷۵ تاسیس و یک سال بعد راه‌اندازی شده است. این شرکت در شرایطی شروع به کار کرد که صنعت چرم ایران رونق زیادی نداشت و به دلیل مازاد بودن پوست گوسفندی، پوست فرآوری نشده به کشورهای دیگر صادر می‌شد.مدیرعامل شرکت چرم مشهد، بنیانگذار این مجموعه را کارآفرینی ملی توصیف می‌کند که یک گروه صنعتی را تاسیس کرده و سال‌هاست در زمینه‌های مختلف از جمله فرش فعالیت‌ می‌کند.

برای عرضه مستقیم محصولات خود ۶۸ فروشگاه در داخل و چهار فروشگاه در خارج از کشور تاسیس کرده است در نتیجه واسطه‌ها از تمام مراحل تولید و عرضه محصولات حذف شده‌اند و این امر از افزایش بی‌دلیل قیمت آنها جلوگیری می‌کند.

 

برترین برند چرم ایران

 

به گفته نصیریان، انگیزه تاسیس برند چرم مشهد پس از بازدید از یک کارخانه تولید سالامبور در ذهن حمیدی که خود مهندس نساجی است شکل گرفت. مدیران این کارخانه به تولید سالامبور که ماده خام اولیه‌ برای تولید چرم است و ارزش افزوده چندانی ندارد، افتخار می‌کردند. وی از این امر متاسف شد و تصمیم گرفت کارخانه‌ای را تاسیس کند که تمام مراحل ساخت چرم و محصولات چرمی در آن انجام شود.

وی ادامه می دهد: زمانی که حمیدی در ۵۳ سالگی، کلنگ احداث کارخانه چرم مشهد را به زمین زد، تعدادی از چرم‌سازان قدیمی به اقدام او به دیده تردید نگاه می‌کردند اما اکنون چرم مشهد به مجموعه‌ای با ۴۰ هزار متر فضا و ۱۲ هزار متر زیربنا تبدیل شده که برای ۴۸۲ نفر به صورت مستقیم و ۵۲۳ نفر به صورت غیرمستقیم کار ایجاد کرده است. بخشی از وظایف در این مجموعه برون‌سپاری شده‌اند و کارگاه‌های کوچک‌تر، با استفاده از الگوی خوشه‌های صنعتی و مواد اولیه و چرم تولیدی را از خود مجموعه چرم مشهد می‌گیرند و با نظارت کامل این مجموعه، محصولات نهایی را تولید می‌کنند.

 

برند چرم مشهد

 

فرهنگ مصرف چرم را گسترش دادیم

مدیرعامل چرم مشهد می‌گوید: این مجموعه توانسته است فرهنگ مصرف محصولات چرم را در تمام سطوح جامعه گسترش دهد. زمانی که چرم مشهد کار خود را شروع کرد هیچ برندی در کشور چنین گسترده کار نمی‌کرد اما با توجه به موفقیتی که این مجموعه کسب کرده است اکنون رقیبان زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

نصیریان ادامه می‌دهد: پتانسیل فعالیت در صنعت چرم بالاست و وجود رقیبان فعال در این حوزه، انگیزه ما را برای نوآوری و بهبود کیفیت محصولات خود افزایش می‌دهد.

بازار را رصد می‌کنیم

نصیریان با اشاره به اهمیت مطالعات بازار و بازاریابی برای مجموعه چرم مشهد، بیان می‌کند: واحد تحقیقات بازار وظیفه رصد بازار، رفتارسنجی مخاطبان و سنجش فعالیت رقیبان را در کل کشور برعهده دارد و در این مسیر از روش‌ها و رسانه‌های جدید نیز بهره می‌گیرد.

مدیرعامل چرم مشهد در ادامه می‌گوید : واحد بازاریابی نیز وظیفه دارد که پیش از تاسیس فروشگاه در هر شهر پتانسیل آن منطقه را بسنجد چرا که این امر هزینه‌بر است و ما باید زمانی برای تاسیس فروشگاه اقدام کنیم که نسبت به فروش محصولات اطمینان داشته باشیم.

وی تبلیغات این شرکت را در سال‌های گذشته پراکنده توصیف می‌کند و افزود : در مدت اخیر برنامه منظمی برای تبلیغات تدوین شده و مقرر شده است درصد مشخصی از فروش به این امر اختصاص یابد. ضمن آنکه به تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز توجه ویژه‌ای شده است.

 

منبع: بازخبر

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.